Skal begynne på masteren til høsten, og planen er å få litt ro rundt det hele med klokker. Flipping er gøy, og en får prøvd det aller meste, men det beste er (trolig) å være fornøyd med det en har. Har komt frem til at en trio av ur som skal prøves, og to av disse er fra Explorer-serien til Rolex. En (1)14270 skal inn, samt en 16570 Polar. Sistemann i trioen blir en beater med stor B, Oris Aquis date.
Skal ikke starte opp noe diskusjon rundt 14270 vs 114270, men har litt spørsmål rundt 16570. Er det noen tydelige fordeler/ulemper ved å velge en tritium-modell? Lume er kjekt å ha, men en god patina trumfer det for min del. Spesielt med tanke på hvor lite det kommer til å utvikle seg på en (1)14270. Nå er det tilfeldigvis en birthyear til salgs på K/S fra 1994, men jeg føler ikke at dette er noe prioritet akkurat nå.
Ønskelig utseende:
Er en god patina som dette svært sannsynlig å få på et vilkårlig eksemplar fra tritium-perioden? Eller er det såpass sjelden at en heller bør gå for den mer praktiske "swiss-only"-varianten med luminova, eventuelt senere eksemplarer med superluminova.
Og selvsagt opplevd komfort og kvalitet med gammel vs ny lenke med SEL. Når det kommer til urverk er jeg ikke ivrig på å betale premium for 3186, men flott om det skulle klaffe. Har litt under et halvår på å spikre denne trioen som forhåpentligvis skal holde seg i ro et par år. På forhånd takk for alle tips til rådvill student med alt for dyr hobby.