Den store Rolex Explorer-tråden

Her er den gamle med hvit bakgrunn.
Vis vedlegg 4397

At viserne ikke bare er blitt lengre men også tykkere gjør at hele skiven harmonerer mye bedre med kasseformen og lugsene. De forrige viserne fungerte, men de så alltid litt ut som om de hadde gått seg vill og helst ønsket seg hjem til den gamle versjonen i 36mm. Alt i alt så er dette en kjempegod oppgradering synes jeg :)

At viserne ikke bare er blitt lengre men også tykkere gjør at hele skiven harmonerer mye bedre med kasseformen og lugsene. De forrige viserne fungerte, men de så alltid litt ut som om de hadde gått seg vill og helst ønsket seg hjem til den gamle versjonen i 36mm. Alt i alt så er dette en kjempegod oppgradering synes jeg :)

Da hever jeg hundretusener på min gamle explorer "shorty" om 20 år ;) Er det ikke sånn rolex fungerer??

Da hever jeg hundretusener på min gamle explorer "shorty" om 20 år ;) Er det ikke sånn rolex fungerer??

Ja, det håper jeg også å gjøre @andres . Med bare 6 år på baken i Rolex-sortimentet er den jo dømt til det. Håper bare de nye viserne er kompatible med 3130-verket, så skal vi nok modifisere litt etterhvert også, om ikke annet enn for moro skyld.

Enig med dere over.
Rett og slett mye riktig på gang her, ja. 214270 ble veldig aktuell nå. Likte i tillegg veldig godt at de ble litt tykkere. Flott.

waterproof-new-rolex-explorer-watch.mobile.jpg

Liker veldig godt WG tallene på tidligere modell, men er veldig spent på å se hvordan den nye versjonen blir ved siden av gamle modellen.

Noen som har shorty explorer som har planer om å bytte visere? For min del, tror jeg nok jeg beholder min som den er!

Ser at den er priset til 5000 euro... Noen som vet hav den vil koste her hjemme?

Det er vel ingen spesiell grunn til at den skal bli så mye dyrere enn utgående modell?
Prises den for langt over 60´ konkurrerer den plutselig med eks Expl II, som bør være en dyrere klokke.
Tipper 58.950,- hos Bjerke:)

Tipper den kommer til å ligge på det samme som tidligere modell! Eventuell en liten justering oppover, kan aldri tenke meg at Rolex priser seg nedover med ny modell!

Det er vel ingen spesiell grunn til at den skal bli så mye dyrere enn utgående modell?
Prises den for langt over 60´ konkurrerer den plutselig med eks Expl II, som bør være en dyrere klokke.
Tipper 58.950,- hos Bjerke:)

Med andre ord så bestiller jeg den i et euroland til 47 240,37 ink lokal vat på export til Norge.

• Liker
Reaksjoner: Ruos og Preacher