Den store Rolex Explorer-tråden

Går rundt og teller på knappene, og har skrekkelig lyst på en Explorer 2 polar. Tanken er i såfall at den skal fungere som beater og jeg lurer litt på dette med 100 m. Vanntetthet. Jeg ønsker egentlig at den skal fungere som strandklokke også, og sånn sett er jo 100 m. godt innafor Er den virkelig vanntett til den dybden, eller er det som med endel andre klokker med 100 m. Eller 10 atm. at det er Ok med en dusj, men ikke noe mer?

Selvsagt er 100m tett til 100m så lenge klokka er ny, eller serviceintervaller er overholdt og den er trykktestet. Dersom ikke = soleklar garantisak/reklamasjon. Bad og svøm i vei!

Går rundt og teller på knappene, og har skrekkelig lyst på en Explorer 2 polar. Tanken er i såfall at den skal fungere som beater og jeg lurer litt på dette med 100 m. Vanntetthet. Jeg ønsker egentlig at den skal fungere som strandklokke også, og sånn sett er jo 100 m. godt innafor Er den virkelig vanntett til den dybden, eller er det som med endel andre klokker med 100 m. Eller 10 atm. at det er Ok med en dusj, men ikke noe mer?

Alle Rolex sportsmodeller skal tåle 100m, og går fint å bade med.

Eksempel: 20 år gammel 16710 GMT, 100m vanntett, servet og trykktestet, var nede på 20 meters dyp i ferien. ☺

IMG_20160321_101425_zps1u4bmamg.jpg

Har et pirkete problem på min 216570.
Se vedlagte bilde. Man kan se at de to pilene øverst ikke er plassert 100% nøyaktig på hver side av 24-tallet. Sammenlign med dstrekene på skiven, så ser man det tydelig. Klokken er innenfor garanti, er dette noe man burde kunne ta på denne? Ville du vært foruten klokken i x antall uker for å fikse det, eller dette alt for pirkete av meg

FullSizeRender_zpsvr79isao.jpg

Pirkete ja, men like fullt irriterende. Jeg tror ikke det tar mange minutter å vippe av bezel og sette den på riktig.

Her er det vel ikke pilene som er problemet, men det ser ut som hele bezelen er vridd noe til høyre, eller medurs om du vil. Vil nok tro at dette kan dekkes av garanti, og jeg tviler på at det er tidkrevende. Dette er vel noe enhver AD kan fikse på relativt enkel, vil jeg tro.

Har et pirkete problem på min 216570.
Se vedlagte bilde. Man kan se at de to pilene øverst ikke er plassert 100% nøyaktig på hver side av 24-tallet. Sammenlign med dstrekene på skiven, så ser man det tydelig. Klokken er innenfor garanti, er dette noe man burde kunne ta på denne? Ville du vært foruten klokken i x antall uker for å fikse det, eller dette alt for pirkete av meg

FullSizeRender_zpsvr79isao.jpg

Ikke bra. Og da mener jeg i den forstand at det fikk meg til å se nærmere på min egen Exp II. Ble umiddelbart smittet av din tilstand, og ser nå noe lignende på min klokke. Usikker på om det skyldes skjeve hornhinner, men antar at det er bezel som sitter et hårstrå skjevt. Vurderer å slå meg til ro med at det er ønsket fra produsent som en hommage til søttitallsestetikken den er inspirert av.

Hvor lett er det å bytte bezelringen på Explorer? Like lett som på gmt og sub?

Her er det vel ikke pilene som er problemet, men det ser ut som hele bezelen er vridd noe til høyre, eller medurs om du vil. Vil nok tro at dette kan dekkes av garanti, og jeg tviler på at det er tidkrevende. Dette er vel noe enhver AD kan fikse på relativt enkel, vil jeg tro.
Det virker faktisk ikke slik, da tall og piler er riktig linet opp på resten av bezelen :(
Var innom AD og hørte. De kunne se på det, men det kunne ta mange uker bare i kø

Det virker faktisk ikke slik, da tall og piler er riktig linet opp på resten av bezelen :(
Var innom AD og hørte. De kunne se på det, men det kunne ta mange uker bare i kø

Jeg ville levert den inn og bedt om å få ny bezel.

Enten er bezel montert en tanke for lang mot høyre, eller så har du fått en feilprodusert bezel. Det er vanskelig å avgjøre basert på ditt bilde, men det ser jo ut som timesmarkørene er feilplassert før og etter "24"...

Hvis det er noen trøst er min Explorer hos AD for tredje gang pga. dårlig kvalitetskontroll, det ser faktisk ut som jeg får ny :)

Kan det ha med at det bare er ett siffer på "høyresiden" og at det derfor ser annerledes ut. Hadde muligens sett mer likt ut dersom det stod 02..