- Medlem
- 10. mars 2011
Har den noensinne kommet uten?Noen som vet når Easylink 5 mm kom på Explorer 2 (216570)?
Det jeg også lurer på? Mener å tro den har vært der siden den kom på markedet? ..men har en fyr i Asia som mener han ikke har easylink 5mm på sin..Har den noensinne kommet uten?
Det jeg også lurer på? Mener å tro den har vært der siden den kom på markedet? ..men har en fyr i Asia som mener han ikke har easylink 5mm på sin..
Ser ut til at den kom med easylink fra børjan. https://www.hodinkee.com/articles/basel-news-rolex-releases-a-new-orange-hand-explorer-ii-refDet jeg også lurer på? Mener å tro den har vært der siden den kom på markedet? ..men har en fyr i Asia som mener han ikke har easylink 5mm på sin..
Han har alt for mange fete biler, leiligheter og klokker til at jeg tror han har fjolex, tror heller mangel på interesse av klokker.. Skal prøve å nå han ut på morgenen hans og forklare greia over skaip..Ser ut til at den kom med easylink fra børjan. https://www.hodinkee.com/articles/basel-news-rolex-releases-a-new-orange-hand-explorer-ii-ref
Kan denne fyren i Asia ha oversett funksjonen, eller har han en Fjolex?
Har en kompis i Aisa som ikke helt får til dette med lenke/str. - han trenger å finjustere, men skriver:
"..yes i have the easylink system but not the superior glidelock system"
Han har ikke greie på Rolex (ikke for mye jeg heller!) - men er ikke både Superior Lock System og Easylink samme opplegget??
Rolex har tre former for utvidbare låser:
- Easylink: et slags halvledd som kan vippes inn/ut under låsen (5mm), denne finner du Expl II (og vel de fleste andre?)
- Glidelock extension system: en glidende mekanisme gjemt under låsen, forlenger lenka med ca 2cm, til sub
- Glidelock extension system + Fliplock extension link: som over, men med ekstra ledd som er brettet sammen slik skranglelenke har, til Sea-dwellerne.
På Rolex.com vises nå Submariner med "DSSD-låsen". Frem til nå og på den Hulken jeg har fra 2015 er Glidlocken noe enklere enn den DSSD har hatt siden den kom, fra Rolex.com i dag:
Vis vedlegg 38639
Easylink:
Vis vedlegg 38640
Submariner, i alle fall frem til nå nylig:
Vis vedlegg 38641
DSSD m/ekstra extension-ledd:
Vis vedlegg 38642
Dæven, såpass forskjellige.. Den siste DSSD´en så jo veldig praktisk ut! ..skal oversette og sende videre til Asia! Takk!
"Plutselig føltes det bedre ut."I det hersens år 2011 fant Rolex ut at de skulle kjøre en dampveivals over sin fineste modell og dermed gjorde de muffinsen om til en pannekake. Jeg gråt.. Prøvde den nye på og forbannet meg over det, nei dette var ikke bra. Til Basel i år drømte jeg om en relansering tilbake til god gammel størrelse, det skjedde ikke. Det skjer nok ikke neste år heller , da kommer vel Daytona med cyclops.
Her om dagen prøvde jeg pannekaken en gang til, mest i frustrasjon.
Noe har skjedd på de årene siden jeg prøvde sist. Plutselig føltes det bedre ut. Skummelt.
Hva synes man om 21 serien?