Den store sykkeltråden

65 gram.. hvor store er disse?

Mener at mine latexslanger fra Vredestein er lettere? 28" landevei

Kom hjem i kveld etter 12 dager i solfylte og tildels varme Malaga. Fikk 8 dager med utfor med Switchbacks DH. Fantastiske løyper. Trives du med nedoversykling og ikke er helt fersk, er det helt konge. www.switch-backs.com kan lett anbefales.

Nå gleder jeg meg enda mer til vinteren forsvinner helt :D
Men å bestemme seg for ny rigg er ikke bare, bare..

65 gram.. hvor store er disse?

Mener at mine latexslanger fra Vredestein er lettere? 28" landevei

Her er slangen med akkurat nok luft til at den blir fylt opp. Klokka er 40mm.

L1030842.jpg

Finnes til landevei også:

C1522WEB.jpg

Måtte jo være swiss made! :p Men prøvde å finne den på CRC nå, men fant den ikke!?
Forslag til noe annet sted man kan bestille slike? :)

Blei ikke klokke den gangen her gitt, så her er det nye gliset ;D
467866_10151479922055461_753540460_23241019_655581965_o.jpg

Blei ikke klokke den gangen her gitt, så her er det nye gliset ;D
467866_10151479922055461_753540460_23241019_655581965_o.jpg

Grattis med ny hoj! Nå er jeg akkurat kommet skikkelig i siget med årets sykling selv, men nå blir det en kjip pause pga rørlegging i nesegrevet. Må visst ta det helt med ro i en uke eller to. :neutral:

Vet det er glede på to forskjellige plan, men herrejemeni hvor mye kulere sykling er enn klokker.

Fin kjerre. Commencaler sies å være inpirerende og lekne sykler.

Vet det er glede på to forskjellige plan, men herrejemeni hvor mye kulere sykling er enn klokker.

Fin kjerre. Commencaler sies å være inpirerende og lekne sykler.

Stod mellom den her og en commencal super 4 pro.. Men etter tips fra en fellesbekjent Per Eivind, så endte jeg opp på Meta 55 da den hadde mer sti potensiale :D
Eneste sykelen mangler er hurtig justering av demperen bak, og en justerbar setepinne :p

Hva tror du om utbytting av Fox Float R til RP23? Eller kanskje Fox DHX Air? Eller er det noen andre i den prisklassen man heller burde velge!? opp til 2000,- :)

Lekent ja ;)
[video=youtube;j73Ca35-32A]http://www.youtube.com/watch?v=j73Ca35-32A[/video]

Nå er ikke jeg noen ekspert på luftdempere, da jeg har hatt fjørdempere på mine stisykler og har to stisykler som hverken har demping foran eller bak, men jeg kan jo prøve.

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på å bytte demper. Bakdemperen som sitter på gjør helt sikkert jobben godt nok. Du har kjøpt en ren stisykkel, og da trenger du ikke bryter på styret for å skru av/på lockouten.

Stisykler bruker man på stien, og der holder det lenge om man kan justere retur og kompresjon, IMHO.

Nå kan ikke jeg se bildet ditt her på jobben, men har du hev/senkbar setepinne?
Hvis ikke, er dette _m y e_ viktigere enn å bytte demper.

Hvis du har Nobby Nick dekk på sykkelen, kan du jo bytte ut disse med noen med bedre grep.

Nå er ikke jeg noen ekspert på luftdempere, da jeg har hatt fjørdempere på mine stisykler og har to stisykler som hverken har demping foran eller bak, men jeg kan jo prøve.

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på å bytte demper. Bakdemperen som sitter på gjør helt sikkert jobben godt nok. Du har kjøpt en ren stisykkel, og da trenger du ikke bryter på styret for å skru av/på lockouten.

Stisykler bruker man på stien, og der holder det lenge om man kan justere retur og kompresjon, IMHO.

Nå kan ikke jeg se bildet ditt her på jobben, men har du hev/senkbar setepinne?
Hvis ikke, er dette _m y e_ viktigere enn å bytte demper.

Hvis du har Nobby Nick dekk på sykkelen, kan du jo bytte ut disse med noen med bedre grep.

Altså, enste forskjellene på den jeg har på nå Float R og Float rp23, er at den har propedal, så man kan stive opp bak ved å bare switche over en bryter på demperen, 3 av 4 som jeg syklet med i går hadde float rp23 å han siste hadde :p så antar det funker. PÅ min Fox Float R så får jeg justert returen, men kompresjonen må jeg bruke pumpe for å justere, funnet ut at ca 250psi funker bra å klatre med, å 200psi er godt nedover bakkene :)

Ja jeg vill ha justerbar setepinne som du sier, klatrestilling for en på 194 er overhode ikke i nærheten av hva jeg vill ha på i nedover turen ;) Men vill ikke ha ReverB etter hva jeg så i går. Han ene var fornøyd (liten tass), men setet var litt vinglete. Han andre var missfornøyd da hans var veldig vinglete, å han har måtte åpne den 3 ganger for å bytte deler som hadde ryki i den :( Han siste var på min størrelse!

Har Sett på GravityDropper sine da dem har fått god omtale, men på min sykkel så er det 31.6mm setepinne, men Gravity Dropper sine stopper på 30.9, å da må jeg shimse opp, å vet ikke helt hvor bra det blir?

Sitter swæbis Nobby Nick og Rocket Ron fra butikken. Har tenkt å bytte til Maxxis Ardent eller Advantage når jeg skal bestille fra CRC neste gang, dårlig feste med swælbis dekka som står på nå gitt! Kjip gummi blanding eller.no! :p Vill også gå opp til 2.40 profil :)

Schwalbes Gooey Gluey gummiblanding gir supergrep på glatt underlag. Big Betty regnes av mange for å være det beste stidekket. Jeg bruker Schwalbe Muddy Mary GG foran og Maxxis Minion DHR bak på stisykkelen. Begge to knakende gode dekk.

Shims funker supert. Har brukt det på utforsykkelen i en årrekke. Use Thermoplast koster en femtilapp på chainreactioncycles og gjør susen.

Bruker selv Gravitydropper Turbo med 4" hev/senk. Enkel kontruksjon, enten oppe, eller nede. Trinnløs trenger man ikke. Fjernkontrollen er fin.

Schwalbes Gooey Gluey gummiblanding gir supergrep på glatt underlag. Big Betty regnes av mange for å være det beste stidekket. Jeg bruker Schwalbe Muddy Mary GG foran og Maxxis Minion DHR bak på stisykkelen. Begge to knakende gode dekk.

Shims funker supert. Har brukt det på utforsykkelen i en årrekke. Use Thermoplast koster en femtilapp på chainreactioncycles og gjør susen.

Bruker selv Gravitydropper Turbo med 4" hev/senk. Enkel kontruksjon, enten oppe, eller nede. Trinnløs trenger man ikke. Fjernkontrollen er fin.

Da går jeg nok for den løsningen ja! Jo enklere det er, desto mindre sjanse for at noen går galt! :)

Har kommet meg til Nesbyen for å være med på Nesbyen Freeride Camp!

Sitter i bobilen til en kamerat i aften.

Middagen ble laget på kullgrill. Stekt(på grillen) Uerfilet med asparges, nypotet og økologisk gulrot.

Jacobs kaffe på presskanne, brownies og Dartigalongue 1968 Armagnac.

Deretter noen gode øl, Blant annet Nøgne Ø 100 og Mikkeller Black Hole.

Det regner, og nå skal jeg ut i teltet mitt...

I morra skal det høkkes.:cool:

Lykke til! :D Kommer en stor gjeng for kongsberg opp ditt også!

Så får vi krysse fingre og tær på at det ikke blir så mye regn i helga!