Den store sykkeltråden

Det der var sick! Grattis med ny sykkel!

Hva er det forresten med tvilsome navn på dekk? Jeg ville ikke latt Rocket Ron Passe barna min for å si det sånn. Selv har (er?) jeg Rubber Queen :-|

Fulgte med Rocket Ron og Nobby Nick på min.. Ingen av dem skal noen gang få passe mine barn, eller noen gang får sitte på en av mine sykler igjen ;) Rocket Ron er slitt ut etter 2mnd med sykling <3 Nobby Nick vet ikke hva godt grep er for noe ;)

Crazy Bob og Dirty Dan er også ganske tvilsomme.. De siste sessongene har jeg hatt Vredestein Spotted Cat på min MTB. Helt fantastisk på asfalt og grusveiene i Nordmarka!

Takktakk. Kommentaren fra en sykkelkompis var "Merida? Det er jo skikkelig....G-sport lissom." :)

Noe galt med g-sport da!? Der jeg levere mine sykler for service her i byen ihvertfall! :D Flinke dem! :)

Da er tur til Åre Bikepark bestilt, så da er det bare å håpe at nye fjærer til shock og gaffel kommer frem i tide :)

New as per today :)
Fuji Cross 2.0, første gang på landveisramme og med bukk - love it.
Regner med å kappe 20% av reistid til jobb mot MTB
Noter matchende blå nato ;)

b00b1c46-8fec-18a0.jpg

Prøv den ut imorgen ;)

Synes den har "the best of both worlds" og tenker den blir en flott kompromiss på 2-5 mils sykling på humpete asfalt, med mulighet for gruskjøring.
Det skal sies at jeg ikke tråkket landevei så mye, men heller prøvd å bruke MTB tilogfra jobb.

Bruker vittoria randonneur dekk bak og ikke punktert enda. Sykler på vanlig racerdekk foran med 100 bar og ikke slitt med punkteringer der heller. Syklet en del på grus de gangene det har vært eneste vei hjem.

Xcross frister pga litt bedre sittestilling... Behageligere hvertfall og at det funker hele året.

Hvor høy er du? Prøver gjerne din i morgen om vi har lik ramme strl

Bruker vittoria randonneur dekk bak og ikke punktert enda. Sykler på vanlig racerdekk foran med 100 bar og ikke slitt med punkteringer der heller. Syklet en del på grus de gangene det har vært eneste vei hjem.

Xcross frister pga litt bedre sittestilling... Behageligere hvertfall og at det funker hele året.

Hvor høy er du? Prøver gjerne din i morgen om vi har lik ramme strl

54-ramme, er 181cm ifølge passet og butikksmannen mente det ikke var noe snakk der (tror han var 178 )
Kompis med landeveisykkel pekte på styret (sier jeg på svensk) og stemmen og at den pekte litt oppover. -noe som jo gjør sittestillingen bedre.

Var så døll så jeg gikk for kombipedaler, hadde eggbeaterz på MTB'en og møkkalei å ikke kunne sykkle på butikken i pensko med den, kombi løser det - ikke klar for landeveipedal enda.

Grattis, adam. Jeg kjøpte meg en Cross 1.0 i fjor sommer og har ikke sett meg tilbake siden :)

Har hatt et par punkteringer (ser at standarddekkene på denne sykkelen er notoriske for det, var det Conti Speedking?), så jeg er også på utkikk etter noen andre dekk. Nå ser jeg ikke bort i fra at jeg kjører med for lite trykk i dekkene da. Er det sånn at hvis felgen "slår nedi" i noen som helst situasjon så har du per def for lite luft i dekket?