Grattis, adam. Jeg kjøpte meg en Cross 1.0 i fjor sommer og har ikke sett meg tilbake siden
Har hatt et par punkteringer (ser at standarddekkene på denne sykkelen er notoriske for det, var det Conti Speedking?), så jeg er også på utkikk etter noen andre dekk. Nå ser jeg ikke bort i fra at jeg kjører med for lite trykk i dekkene da. Er det sånn at hvis felgen "slår nedi" i noen som helst situasjon så har du per def for lite luft i dekket?
Nå vet jeg ikke hvilken hjulsett dere kjører på, men ta en kjapp titt på felgringen om det står noen trykkbegrensning før dere pumper opp til maxtrykk på dekket. På MTBen min tåler dekka ganske høyt trykk, men Stan's felgene er så lettbygde at de ikke kan ha mer enn 42 psi. Dette er ikke veldig vanlig, og kanskje ikke aktuelt i det hele tatt på landevei/cyclocross, men det skader ikke ta en ekstra titt
Ikke det at jeg ønsker å kjøre med mer enn 42 psi, men at felgen ikke tåler mere høres rart ut..
Grattis, adam. Jeg kjøpte meg en Cross 1.0 i fjor sommer og har ikke sett meg tilbake siden
Har hatt et par punkteringer (ser at standarddekkene på denne sykkelen er notoriske for det, var det Conti Speedking?), så jeg er også på utkikk etter noen andre dekk. Nå ser jeg ikke bort i fra at jeg kjører med for lite trykk i dekkene da. Er det sånn at hvis felgen "slår nedi" i noen som helst situasjon så har du per def for lite luft i dekket?
Kjøpte meg sykkel i forrige uke, syklet masse i ungdommen men de siste 4-5 årene har det vært lite. Skulle sykle rallarvegen fra Finse til Flåm, så da trengte jeg en grei sykkel til en brukbar penge.
Endte opp med en White XC Pro som jeg fikk for 6999 hos XXL. Noen tanker om kjøpet?
White XC Pro 2012 terrengsykkel
Førsteinntrykket mitt er ganske bra, kanskje noe hardt sete. Sykkelen både bremser og girer bra, og virker som om den ruller ganske brukbart. For min del blir dette en liten test, hvis jeg klarer å opprettholde syklingen, så blir det nok bedre utstyr på et senere tidspunkt. Ønsker også til å bytte styret til mer downhill type styre siden jeg føler jeg må lene meg veldig fremover med det styret jeg har i dag.
Rallarvegen ga så definitivt mersmak.
Hadde samme dekkene på min, pumpet nesten til makstrykk og har enda til gode å punktere. Nå har jeg derimot byttet til Vittoria XN da det blir mest asfalt - ruller som et uvær.
Vittoria XN Pro 2 Cyclocross Dekk - Bikeshop.no
Kjøpte meg sykkel nå, hvordan kan jeg tyverisikre den best mulig? Må vel bytte ut de her quick skifte hjul opplegget? Altså så sykkelen ikke står igjen med bare rammen? Hvor får jeg kjøpt dette på nett? Er falck noe dere anbefaler?