Ser ikke så verst ut den. 29er er artig, ruller som f! Ser ut som den er greit utstyrt og med bra bremser, men gaffelen er dessverre crappy. Pass på at du ikke kjøper sykkel med for smalt styre, det er helt utdatert, selv til rekreasjonssykling i lett terreng. Smalt styre fungerer kun på vei. Spesifikk bredde kommer selvsagt an på hvor stor du er.
Var å så på sykkelen i dag, og må si jeg er positivt overasket. Kanskje ikke "top-range" akkurat, men for 6k er det mye value for money. Styret var nokså bredt, men ikke for mye. Syntes det passet meg.
Holdt av sykkelen ut dagen, og skal bort å hente den etterpå i dag, så kan sikkert legge ut noen bilder og førsteintrykk til kvelden.
UPDATE:
Etter å ha prøvd sykkelen noen timer er jeg fornøyd, den klatrer fint over tøft terreng, og var fin å ha med i skiløypene. Sykkelen føles smidigere, og mere stabil en en 26`` .
Gaffelen har god demping uten å "bånne" og da gaffelen er "låst" er det god respons, og effektiv kraftoverføring til bakken. Samtidig er det 1,5-2,5 cm vandring i låst posisjon, så sykkelen klarer de typiske norske hullene i veibanen med nogelunde komfort.
Ble dessverre ikke noen bilder i denne omgang da billigkameraet var helt håpløst i lite lys.
Alt i alt er jeg fornøyd med ny sommerbeater!
Redigert: