Den store sykkeltråden

Det er så mange at det er vanskelig å si generelt. Lettere om du finner kandidater på bruktmarkedet og spør hva vi synsere synes :) Hva slags bruk? Lett eller grovt terreng? Mest bortover eller toppturer?

Sykler nesten aldri alene, men hadde en herlig stund for meg selv i Hordnesskogen i dag. Hadde med meg en lycrakledd XC-syklist først, men han ga fort opp inne i skogen og stakk ut på skogsveiene :)

Trangt for jumbostyre!

Trenger sårt noen tips fra dere sykkel atleter der ute!

Det har seg sånn at jeg nettopp har startet i ny jobb, og de har såklart en årlig sykkel dag/ritt! "tour de vats". Jeg har ikke noe annet valg en å møte opp og sykle! :) Mangen år siden jeg syklet sist og turen er på ca 4 mil, eller det er iallefall kjørestrekningen jeg har hver dag, lurer på om vi skal sykle en litt annen løype, men ca rundt der. Hovedsaklig på vei.

Jeg har fått lånt meg en hybrid? for dagen så nå trenger jeg de beste tips jeg kan få for å klare å gjennomføre dette "rittet" med stil og glans :)

Bare å sykle ruten det og fokuser på å forbedre tiden frem mot rittdagen. Pass på å hvil (sykle rolig) før konkurransedagen;)

@hipphurra
3A40A8B1-C7B0-450A-B775-BA94F9173140-2664-0000022DCFC3FA92.jpg

Er det fordi jeg ikke har premium at jeg ikke får startet automatisk og får beskjed når ruten er ferdig?
Syklet litt for langt, og må fikle med mobilen opp av lommen osv for å få stanset td$ lappen. Men dette var tiden min idag etter 40 min sykling på forhånd. Ta en tur en dag?

Redigert av en moderator:
Segments legger seg inn automatisk når turen er ferdig. Jeg har bare vanlig bruker.
Akkurat nå er jeg på fat camp i USA, men trenger sårt en tur når jeg kommer hjem.

TS ritt?

For de som er kjent i Bergensområdet syklet jeg i går fra Eidsvåg til Sentrum via sandviksfjellet, til brushytten og videre til rundemanen før jeg suste nedover til byen. En herlig tur med sol, blå himmel og rundt 22 grader. Ca. 2,5 mil alt i alt.

Tror jeg har endret noen innstillinger på sigma sykkelkompjuuuteren min når jeg byttet batteri. Noen som har greie på dette, vil gjerne ha presis måling. Nå viser den 24 km/t når jeg sykler forbi biler i femti-sonen:)

Trenger sårt noen tips fra dere sykkel atleter der ute!

Det har seg sånn at jeg nettopp har startet i ny jobb, og de har såklart en årlig sykkel dag/ritt! "tour de vats". Jeg har ikke noe annet valg en å møte opp og sykle! :) Mangen år siden jeg syklet sist og turen er på ca 4 mil, eller det er iallefall kjørestrekningen jeg har hver dag, lurer på om vi skal sykle en litt annen løype, men ca rundt der. Hovedsaklig på vei.

Jeg har fått lånt meg en hybrid? for dagen så nå trenger jeg de beste tips jeg kan få for å klare å gjennomføre dette "rittet" med stil og glans :)

Sykkelen har mye å si, dvs hovedsaklig hjulene. Du bør ha så smale dekk med så lite mønster som mulig, og de pumper du maks av det de tåler (står på siden). Bare der er mye gjort :)

Hvor lang tid har du på deg til å trene?

Tror jeg har endret noen innstillinger på sigma sykkelkompjuuuteren min når jeg byttet batteri. Noen som har greie på dette, vil gjerne ha presis måling. Nå viser den 24 km/t når jeg sykler forbi biler i femti-sonen:)

Skal stilles inn til omkretsen av forhjulet. Altså: Diameter på hjulet med dekk, fra bakken og til topp av dekket x 3,14

Redigert:
Takk Lien; fant en greie på sigma sine sider og plottet inn tallet som samsvarer med 23x700 hjul. Men kansje de har forskjellige tall i forhold til hvilke modeller?

Takk Lien; fant en greie på sigma sine sider og plottet inn tallet som samsvarer med 23x700 hjul. Men kansje de har forskjellige tall i forhold til hvilke modeller?

Det er nok det samme, tallet som samsvarer med 23x700 hjul er nok teoretisk omkrets av dekket. Når jeg satte opp min egen sykkelcomputer var det ca. 5 mm differanse mellom teoretisk og målt omkrets, det får være close enough.

EDIT: Sikler litt på sykkelen til GrandCarrera

Et lite sidesprang fra rittsyklene: Min gamle far tviholder på sin tilårskomne Raleigh, så jeg har lett litt rundt etter en like pen bysykkel. Har noen erfaringer med syklene fra Oslo Sykkelkompani? De ser unektelig vakre ut, selv for en ikke-hipster, og jeg liker konseptet deres. Meninger?

OSK.0415.02.jpg

Ikke noe feil med den der, nydelig sykkel. Men prisen slår meg som stiv i forhold til det du får. Burde ikke den kostet ned mot halvparten?