Jeg ville trålet bruktmarkedene for gode kjøp, sjekk for eksempel Sykkelbørsen på Facebook. Som på de fleste områder er alle på jakt etter det siste nye og kule, men de eldre modellene fungerer like bra fremdeles. Jeg hadde nok gått for norskkjøpt Powertap eller Quarq, de er veldig enkle å bytte batterier på og har kundeservice i Norge.
Selv har jeg SRM og har kjørt med Powertap og Garmin Vector tidligere. SRM må sendes til Tyskland for å bytte batterier noe som gjør det kostbart, men jeg har planer om å bytte batterier selv neste gang siden garantien på min har utløpt uansett.
Jeg er skeptisk til levetiden til Garmin Vector, pedaler generelt holder ikke særlig lenge før de blir slarkete, men det er mulig at de har en ordning på bytting av pedalkropp når den er utslitt.
Sånn til slutt vil jeg si at wattmåler er et veldig fint verktøy, hvis du ikke har prøvd å sykle med det før tipper jeg at du kommer til å få noen aha-opplevelser angående disponering av krefter når du kjører intervaller.
Takk for tilbakemelding. Har også vurdert Quarq og Powertap, men la fra meg PT pga vanskeligheter ved hjulbytte. Synes det er greit å kunne variere hjulsett.
Quarq er jo et godt alternativ, som absolutt bør vurderes. Enig i vurderingen din av Vector vedrørende holdbarheten. Når det gjelder Stages synes jeg imidlertid det ser svært lovende ut. Etter at programvaren ble oppdatert i sommer har testene gitt bra resultater blant annet hos Durianriders og Dcrainmaker.
Kjører wattintervaller på rulle om vinterne, som har vist seg å være et svært godt treningsverktøy. Hadde vært utrolig artig å kunne bruke dette utendørs også på treningsturer og ikke minst ritt!