Gode greier, men ser ut som den kanskje er ute av produksjon slik jeg forstår det. Jeg skal se hva annet i katalogen som tilsvarer, den møter mine behov
Et annet tema jeg har tenkt på, er hvordan "komme i gang" når man allerede er litt opptrent? Da jeg begynte å sykle i starten av 2021, og da jeg senere begynte å ta det seriøst i starten av i år, var det veldig lett; jeg syklet meg sliten først på 2 mil, så 4, så 6, osv... Nå er kroppen mer opptrent, og det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal starte opp igjen etter en pause.
For et par uker siden la jeg ut på min gamle "søravind"-rute, men måtte faktisk ringe bil for å bli hentet etter 7 av 9 mil - dette er eneste gang jeg har måtte bli hentet, så et stort nederlag for stoltheten!
Jeg var ikke "helt død", men orket ikke bli det ettersom jeg hadde planer senere på dagen. Liker ikke å skylde på utstyret, men det er mulig at i tosifret vind i November, kan det ha vært dumt å sykle i sommertøy (ja, shorts) med en ullgenser slengt over. Jeg var i alle fall djevelsk kald og stiv da jeg ble hentet. Det var mer smerten og kulden enn utmattelsen, tror jeg?
Poenget er, at jeg ikke er i samme form som jeg var i i sommer! Hva gjør dere etter vinterdvale?
Tar også tips på sykkeltøy til sykling i regn og kulde, og som tåler Jærsk vind. Her har vi ikke med- og motvind, bare vind...!
Apropos langtur, jeg gleder meg veldig til å få brukt denne geniale løsningen:
Dette gir 6 liter lagring men fortsatt med plass til opp til 2 liter i vannflasker. Sammen med 16,5 liters seteveske og 7,5 liters styrevekse, vil det gi 30 liter med lagringsplass i en ganske nett og aerodynamisk pakke, foruten styrevesken som er nokså kvadratformet. Om jeg skulle syklet langtur uten å telte, ville faktisk det avbildede oppsettet være tilstrekkelig, og tålig raskt! Jeg kunne også tenkt meg et par små gaffelvesker for å systematisere lasten, f.eks. å ha "kjøkken" i én veske og "sivil"-tøy i en annen.
Jeg har kjøpt veskene i år, og resten av turutstyret ila. vinteren nå. Spent på å se hvorvidt jeg har for mye eller for lite plass i veskene!