Den store, tøffe badass-klokken!

flyback

Støttemedlem
Medlem
12. okt. 2010
Innlegg
4.212
Sted
Inderøy
Tar meg den friheten og quoter runes fra en annen tråd:

"Den store, tøffe badass-klokken" - for de dagene man føler seg stor, tøff og badass, eller skulle ønsker man følte seg slik. Denne plassen opptas av Sinn U1, og kommer nok til å gjøre det leeenge. Andre kandidater kunne jo vært Breitling, Panerai, Hublot osv. Alt etter smak.

Her må jeg innrømme et hull i samlingen. Har lyst på en litt større og flashy klokke og jeg trenger inspirasjon!

Hvilket ur synes du fortjener akkurat denne plassen i samlingen?
(Oppfordrer til å kjøre på med bilder, her er noen kandidater jeg sikler på for tiden.)


PAM388

pam388_cat_front_b_square.jpg





AP ROO "Panda"

25839.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Ulven's Oris Pro Diver 49mm (?)

Synes min 47mm no-name Flieger på tykk skinnreim gjør jobben greit so far

Allerede på slank NATO er den en Bad Guy
tuqetu4y.jpg


Men teknisk sett burde det nok inn mer stål og mer vekt for å treffe trådstarters oppfordring
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Så enig, så enig i din maximus-agenda.
Flotte forslag, og jeg ville uten tvil valgt ap roo panda. Jeg har vært veldig nær ved å kjøpe den noen ganger, men det har alltid vært noe annet. Med hornbacken er klokken lekker, med singapore f1 er den konge..
 
Så enig, så enig i din maximus-agenda.
Flotte forslag, og jeg ville uten tvil valgt ap roo panda. Jeg har vært veldig nær ved å kjøpe den noen ganger, men det har alltid vært noe annet. Med hornbacken er klokken lekker, med singapore f1 er den konge..

Takker for input! Ankepunktene mot Panda er høyden, pris og tilgjengelighet. Denne må kjøpes brukt i såfall. Er enig i at den er en killer på Singapore F1-remmen!

AP ROO Diveren Juice postet er også sinnsykt fet! :D
 
Er 388 med automatisk opptrekk? Jeg synes radiomir er for dressy til å være badass klokke. Manuelt opptrekk og skrukrone er jeg også negativ til.

Det du trenerer en submersible.

Edit; en badass bør tåle merker. Synes ikke AP'en tåler riper på bezel.
 
Tar meg den friheten og quoter runes fra en annen tråd:

"Den store, tøffe badass-klokken" - for de dagene man føler seg stor, tøff og badass, eller skulle ønsker man følte seg slik. Denne plassen opptas av Sinn U1, og kommer nok til å gjøre det leeenge. Andre kandidater kunne jo vært Breitling, Panerai, Hublot osv. Alt etter smak.

Her må jeg innrømme et hull i samlingen. Har lyst på en litt større og flashy klokke og jeg trenger inspirasjon!

Hvilket ur synes du fortjener akkurat denne plassen i samlingen?
(Oppfordrer til å kjøre på med bilder, her er noen kandidater jeg sikler på for tiden.)


PAM388

pam388_cat_front_b_square.jpg





AP ROO "Panda"

25839.jpg

Jeg er stor fan av Panerai men den APen er sinnsyk rå!:D Ikke mye hjelp her, men jeg tror kanskje jeg heller mot "pandaen"!;) den er helt konge!:D
 
Er 388 med automatisk opptrekk? Jeg synes radiomir er for dressy til å være badass klokke. Manuelt opptrekk og skrikende er jeg også negativ til.

Det du trenerer en submersible.

P9000 i 388! På riktig rem kan den være badass :cool: og dressy selvsagt, rett anvendelig IMO! Liker at den ikke bygger så mye i høyden som andre Pams ;)
 
Pandaen er sjelden her til lands, men ta en avsjekk med mogens. He's the man for slike oppgaver. For klokken er dritfet, bokstavlig talt ;)
 
En Panda er ekstremt fet. Har selv en Navy til "Badass" klokke og det er veldig veldig ofte jeg bruker den.

Kunne fint sett meg selv med flere ap roo i boksen, det er avhengighetsskapende klokker ;).

Safari er også ekstremt fin.

Drømmer dog mye om en bumblebee, da har man plutselig en keramisk bezel også... Synd de er så kostbare som de er.
 
Morsom tråd!

Personlig syntes jeg Radomir blir for dressy, og selv om de ulike AP'ene sikkert kunne fungert ville jeg hatt problemer med å misshandle så dyre klokker.

Jeg tenker at dette skal være klokken du tar på deg når du skal ut og slåss, og som ser bedre ut med litt blodsprut. (Ikke en problemstilling i mitt liv egentlig, men jeg kommer aldri til å dykke til 1000m heller...)

Valget blir denne:

M02_IW323601_2011_grey.jpg
 
For min del dreier det seg ikke så mye om en robust beater som skal tåle alt. Men, uret du ikke ønsker skal gå under "radaren," uret som blir lagt merke til, uret du bretter opp skjorta for. Den kan fint være både elegant, sporty og tøff.
Både Panerai og ROO er selvskrevne kandidater for meg. BP FF og IWC med både Ingy, Piloter og Aquatimere!



Blancpain FF

fifty_water_reference.jpg



IWC BP

iwc1yo4.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
For min del dreier det seg ikke så mye om en robust beater som skal tåle alt. Men, uret du ikke ønsker skal gå under "radaren," uret som blir lagt merke til, uret du bretter opp skjorta for. Den kan fint være både elegant, sporty og tøff.
Både Panerai og ROO er selvskrevne kandidater for meg. BP FF og IWC med både Ingy, Piloter og Aquatimere!



Blancpain FF

fifty_water_reference.jpg



IWC BP

iwc1yo4.jpg

Dette!

Det er ikke snakk om en beater, men badass klokken for det humøret. Veldig stor forskjell.
 
Kult opplegg, flyback! Du har virkelig fått deg en anstendig samling i løpet av kort tid!

Jeg synes to dine to kandidater er meget gode. Dette blir litt drodling fra min side, uten blikk til prislappen..:razz:

Noen forslag:

AP ROO diver på lenke
APD_01.jpg


OMEGA PO Titanium Liquidmetal Chrono 45,5mm...denne går ikke under radaren ;)
in-titanium-with-a-liquidmetal-this-seamaster-planet-ocean-chronograph-contains-the-new-omega-built-calibre-9300-automatic-chronograph-movement.jpg

Omega%20Seamaster%20Planet%20Ocean%2045.50%20in%20titanium%20and%20Liquidmetal%20with%20caliber%209300.jpg


OMEGA Speedmaster cal 9300 i gult gull :cool:
Omega%20Speedmaster%20with%20Co-Axial%20Chronograph%20caliber%209300%20in%20orange%20gold%20with%20black%20ceramic%20dial.jpg


Rolex "Dipsi" ;)
image636.jpg

CIMG2453webdeepsea.jpg


AP ROO Bumblebee
photo15id.jpg



Du kommer uansett til å bli den tøffeste i gaten :D