Den store, tøffe badass-klokken!

En beater til 100k, ok, ser den. Men her er det jo snakk om store badass klokker som skal synes, da har vel ikke prisen så mye å si? Når man skal være litt brautene er vel større og dyrere bedre?

Som flere har forsøkt å forklare her i tråden;

Det er ikkesnakk om en beater og pris blir således helt uinteressant.

Edit: kunne se ut som jeg var ekstremt uenig med deg Mathfjeld, det var for så vidt ikke helt poenget.
 
Som flere har forsøkt å forklare her i tråden;

Det er ikkesnakk om en beater og pris blir således helt uinteressant.

Edit: kunne se ut som jeg var ekstremt uenig med deg Mathfjeld, det var for så vidt ikke helt poenget.

Beater er noe man snakker om hvis man har flere ur og gjemmer godsakene sine. Jeg samler ikke, ergo hadde jeg hatt hundre og et ller annet tusen så hadde jeg kjøpt Aquatimer Red Gold og hatt den med meg over alt.

iwc-aquatimer-chronograph-in-red-gold-watch-2.jpg


Min nominasjon til big badass klokke. Hadde jeg hatt råd til denne så hadde den vært min. Til vått, tørt, snillt og barskt. Bruk ur, aldri sur:p

@Solli; Ingenieuren din er fantastisk!!!!!
 
PloProf :) Så en slik på armen til en bekjent her om dagen... Får bare mer og mer lyst på den :)
 
49mm blir rett og slett for massivt for meg, men den sitter som støpt på Ulven!

Tøff Flieger Adam!

Jeg å føler at 49mm blir litt vell stort (om man ser bort i fra plastklokker fra Casio man ikke merker at man har på armen)
Å jeg har store håndledd og never. :)

Men hvis man ser på Ariel Adams på aBlogtoRead.com så elsker han store klokker, å han har jo ordentlig skinny håndledd :p Å jeg syntes ikke det ser så halv gæli ut heller, men kan ikke se for meg at det er veldig behagelig å ha på seg! :twisted:
 
PloProf :) Så en slik på armen til en bekjent her om dagen... Får bare mer og mer lyst på den :)

Absolutt! Hadde jeg hatt grunkene, skulle den lett kommet inn i samlingen som den perfekte sommerklokka. Prøvde den på flyplassen i Frankrike og den satt overraskende som et skudd, til tross for den massive kassen:D

Får komme med et mer budsjett forslag. Den nye Tissot Seastar Med Valjoux 7750:

 
Om du vil ta den heeelt ut størrelsesmessig ;)

55 mm:

Blancpain-X-fathoms-watch-1.jpg

blancpain_x_fathoms_live_pics_10.jpg

blancpain_x_fathoms_live_pics_12.jpg


Ellers er jo denne råtøff...
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Black-DLC-Steel-Marcus-Limited-Edition.jpg


Hva er status så langt, flyback? :D
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Har hatt flere store kladder ;) på armen..Den jeg trivdes best med, kan ha vært IWC Big Ingenieur, 45,5mm.

En jeg godt kunne tenke meg å ha liggende, er en PAM341
341.jpg


60mm diameter med 8 dagers verk og en prislapp på rundt NOK 175K :(
 
Hva med min Jorg Hysek? Mye stål her ...

d720bfb4.jpg


Utrolig den 50mm-ers BP'en ... er jo litt fristende.

Kul tråd, forresten!
 
Om du vil ta den heeelt ut størrelsesmessig ;)

55 mm:

Blancpain-X-fathoms-watch-1.jpg

blancpain_x_fathoms_live_pics_10.jpg

blancpain_x_fathoms_live_pics_12.jpg


Ellers er jo denne råtøff...
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Black-DLC-Steel-Marcus-Limited-Edition.jpg


Hva er status så langt, flyback? :D

Problemet med ROO er prisen. En brukt Panda er vel innen rekkevidde, men da vil klokkeboksen blø mer en hjertet mitt kan tåle. Carbon og gull ROOer er way out of my league dessverre. Et annet problem er at jeg har enda mer lyst på en RO ;)


Panerai er i førersetet, med Radiomir, flashy, men elegant. It fits the profile, sånn jeg ser det da ;)

panerai_image.578996.jpg


Ellers setter jeg stor pris på engasjementet i tråden! :D Knallbra!
 
Blodharry er ett adjektiv som passer dette uret fint. Men det er så blodharry og flashy at det er kult :cool: Passer fint på lanken i St. Tropez, med en 6 liters Belvedere i den ene hånden og en Nebuchadnezzar med Ace of Spades i den andre...
the-iwc-big-pilot-perpetual-calendar-edition-2011_1.jpg
 
Problemet med ROO er prisen. En brukt Panda er vel innen rekkevidde, men da vil klokkeboksen blø mer en hjertet mitt kan tåle. Carbon og gull ROOer er way out of my league dessverre. Et annet problem er at jeg har enda mer lyst på en RO ;)


Panerai er i førersetet, med Radiomir, flashy, men elegant. It fits the profile, sånn jeg ser det da ;)

panerai_image.578996.jpg


Ellers setter jeg stor pris på engasjementet i tråden! :D Knallbra!

Jeg følger dine tanker rundt radiomir og synes den er dødslekker. Men "bad ass" er ikke noe jeg kunne sagt om den. Den er relativt stor, men alikevel utrolig elegant og stilren. For meg må klokkens uttrykk være litt mer "skremmende" for at den skal gå under kategorien "bad ass";)
 
Noen som har nominert denne enda? Ut i fra bildene foreløpig, ser den ut til å bli ganske badass ;)

Edit: Akkurat litt for sen der ja.
 
Har hatt flere store kladder ;) på armen..Den jeg trivdes best med, kan ha vært IWC Big Ingenieur, 45,5mm.

En jeg godt kunne tenke meg å ha liggende, er en PAM341
341.jpg


60mm diameter med 8 dagers verk og en prislapp på rundt NOK 175K :(

Liggende? 60mm kan has hengende, på veggen;)
 
Jeg følger dine tanker rundt radiomir og synes den er dødslekker. Men "bad ass" er ikke noe jeg kunne sagt om den. Den er relativt stor, men alikevel utrolig elegant og stilren. For meg må klokkens uttrykk være litt mer "skremmende" for at den skal gå under kategorien "bad ass";)

Som sagt, it fits the profile, sånn jeg ser det da ;)

Morsomt at vi har så forskjellige meninger om hva som kjennetegner et ur i denne kategorien.
 
Mitt forrige forslag var mer flashy enn Bad-Ass. Hvis jeg skulle føle meg ekstra barsk en dag hadde jeg sikkert tatt på meg denne her. "Synd" jeg ikke har underarmer på størelse med trestokker!!

ap%20cool%20classics.jpg