Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 290 77,1%

  • Antall stemmer
    376
Oi, to gamle whiskyer du har der westmouth, jeg ville åpnet Gorden Macphail 15. Synd det ikke er mer info på flasken. Gordon Macphail er en uavhengig tapper, dessverre står det ikke fra hvilket destilleri whiskyen er fra.
Den gamle Glenfiddich uten alder ville jeg ikke åpnet hvis du ønsker å ha en god whiskyopplevelse. Men det er bare min mening : )

Loevhagen, kjøper du Ardbeg må du gå for Uigeadail, og har du mulighet, fantastiske 1990 Nam Beist.
 
@HerrUr - sjekket kartongen, ikke noe mer info der heller. Vel, flasken er brakt opp fra kjelleren for å tempereres, antar slikt skal serveres med romteperatur? Isåfall, med/uten vann, i tilfelle med ca. Hvor meget? Antar is er helligbrøde?
 
@HerrUr - sjekket kartongen, ikke noe mer info der heller. Vel, flasken er brakt opp fra kjelleren for å tempereres, antar slikt skal serveres med romteperatur? Isåfall, med/uten vann, i tilfelle med ca. Hvor meget? Antar is er helligbrøde?

Jeg ville nok prøvd uten vann først og hvis du vil prøve med vann bør du være veldig forsiktig så det ikke blir for mye.
Personlig synes jeg en whisky med alkoholstyrke på 40% er best uten vann så lenge det ikke er snakk om de mest røykfylte Islay-whiskyene.
 
Redigert:
Ah, må få åpnet Talisker Dark Storm i dag. Blir å kjøpe noe annet på Tax Free'n i helgen. Får vel tatt to forskjellige :D
 
Innkjøpt wave 2: Ardbeg 10
Innkjøpt wave 3: Glengoyne 25
Innkjøpt bonus: Bristol Spirit Port Marant Demarara Rum 1999

Bonusinnkjøpet er jeg egentlig mest spent på, selv om det ikke er whisky. :)

81nJDyZkYLL._SL1500_.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Ardbegen er åpnet. Dominant røyklukt, som forventet. Synes det er litt digg når det er så mye.

Smaksmessig så er det imidlertid noe innimellom alt som er ganske uventet - og som jeg ikke har smakt og luktet siden militærtjenesten i Nord-Norge; fusel. WTF.
 
Ardbegen er åpnet. Dominant røyklukt, som forventet. Synes det er litt digg når det er så mye.

Smaksmessig så er det imidlertid noe innimellom alt som er ganske uventet - og som jeg ikke har smakt og luktet siden militærtjenesten i Nord-Norge; fusel. WTF.


Luktet på laphroaig? Beste jeg kan sammenligne med er varmkjøre bremser/svidd clutch ;) Men du å deilig smak :)
 
Luktet på laphroaig? Beste jeg kan sammenligne med er varmkjøre bremser/svidd clutch ;) Men du å deilig smak :)
Alt annet (både lukt og smaksmessig) i Ardbeg 10 er flott - men den ene undertonen av fusel - killer opplevelsen, dessverre. En erfaring rikere.

Laphroig er neste på lista, sammen med Lagavulin 16. Skal imidlertid sjekke destileringsmetodene til disse og sammenligne med Ardbeg - før jeg gjør et kjøp.
 
Alt annet (både lukt og smaksmessig) i Ardbeg 10 er flott - men den ene undertonen av fusel - killer opplevelsen, dessverre. En erfaring rikere.

Laphroig er neste på lista, sammen med Lagavulin 16. Skal imidlertid sjekke destileringsmetodene til disse og sammenligne med Ardbeg - før jeg gjør et kjøp.

Lagavulin er også fantastisk, mer bål preg ;) hehe
 
Takk. Skal sjekkes ut @Skogsmatrosen. BenRiach har jeg sett på før - og de har så utrolig mange varianter at det er vanskelig å orientere seg i starten. Bowmore, derimot har jeg ikke sett aktivt på - hittil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher