- Medlem
- 16. juni 2009
Fullførte flasken med Glenfarclas 21 i helgen, og denne likte jeg godt. Noen notater fra min nybegynner-gane:
En enormt behagelig og myk whisky, med smak av frukt og karamell slengt inn i miksen. Jeg sverger at jeg føler at den har en klar ettersmak av hasselnøtter også, men har ikke sett dette nevnt noe sted i profesjonelle vurderinger på nettet? Er det flere som ser hva jeg mener? Den gav en klar assosiasjon til de gangene jeg kommer i full nøtteknekker-modus i juletiden. Men for all del, godt mulig jeg blir lurt og det er noe annet jeg smaker.
Uansett, dette er mye whisky for pengene, og den skal helt klart kjøpes inn igjen. Hjertet mitt ligger nok nærmest de røykfulle tjærebombene fra Islay, men mer søtlige whiskyer som Glenfarclas har så definitivt en fast plass i hylla også. Og i så måte synes jeg faktisk denne er like god som Glengoyne 21, som jeg synes den kan minne litt om, bare til halve prisen...
Synes du treffer bra Kohe321. Nøtter er en typisk smaksassosiasjon i sherrylagret maltwhisky.
Kanskje det beste kjøpet på polet den flasken der hvis man ser på alder og pris.