Pasop
Støttemedlem
Jeg er ingen røver på whisky, men har opp gjennom årene funnet det som fungerer for meg. Det var med stor begeistring at jeg oppdaget denne tråden. Og jeg som trodde klokkenerder kun var opptatt av klokker. Denne flasken med noe eldret Caol Ila (eller Cola fra Ila som vi sier i Trøndelag) har stått lengst bak i skapet i noen år og har kun unntaksvis sett dagslys når jeg har studert etiketten. Jeg har en teori om at de gamle klokkene jeg har, de skal brukes. Klokker som har overlevd vanlig bruk i over 40 år, tåler mitt edruelige bruk. Jeg har ingen tro på safequeen og bortstuede herligheter. Dvs når det gjelder klokker. For at denne teorien skal fungere i praksis så har jeg bestemt meg for at dette gjelder også whisky. Jeg er ikke så glad i hornmusikk, men mulig det blir noe svakt i bakgrunn når den går ned. Takk for en svært informativ tråd.
Den Caol Ila'en er bare rålekker, og får svært gode karakterer. Caol Ila er min favoritt blant Islay whiskyene, og 84-utgavene regnes blant de bedre. Og, 27 år er jo akkurat riktig alder på en god Islay, da har den tatt den verste piffen av røyken, og gir tilbake en rund whisky som likevel er så ufattelig gjenkjennelig som en Caol Ila er.
Gled deg, og hvis du ikke har hjerte til å åpne den er det bare å gi beskjed. Jeg kjøper den gjerne av deg