GrimReaper
Støttemedlem
Er veldig spent på hvordan Rolex håndterer dette. Kan vanskelig se for meg at de lar seg imponere av AD'er som skor seg på dette. Håper vi blir oppdatert på eventuell respons derfra.
Synes denne tråden var ganske interessant lesing. Virker å være unison fordømmelse av denne forhandleren. Personlig hadde jeg heller tatt den tusingen på kontoen for litt sure penger.
En gang jeg var liten gutt og var i butikken sammen med fattern, så tok jeg en smågodtsjokolade fra smågodthylla og putta i munn mens jeg trodde ingen så meg. «Skal du virkelig gjøre deg til kjeltring for én krone?» spurte fattern når vi kom ut i bilen. Får litt samme følelse her. Skal man virkelig gjøre seg til uvenn med AD for dette?
Er veldig spent på hvordan Rolex håndterer dette. Kan vanskelig se for meg at de lar seg imponere av AD'er som skor seg på dette. Håper vi blir oppdatert på eventuell respons derfra.
Og jeg syntes dette var ganske interessant syn på saken. Hvorfor er det AD som skal vernes her? I mine øyne er det totalt motsatt...
Og jeg syntes dette var ganske interessant syn på saken. Hvorfor er det AD som skal vernes her? I mine øyne er det totalt motsatt...
Enig i deler av dette. At man velger sine egne kamper osv og at tråden skulle gjerne hatt flere nyanser fra den andre parten. Vil kanskje tro at de får dette med seg, men det er bare mine spekulasjoner.Tja, synes bare det hele blir lagt frem litt unyansert, samt at jeg personlig ikke ville tatt denne kampen på denne måten. Tenker noen kamper er verdt å kjempe, mens her ser jeg egentlig ikke så mange oppsider.
Tenker også at det her helt klart er lagt inn en bestilling. AD har forpliktet seg til å levere ved å ta imot forskuddsbetalen. At leveringstidspunktet ikke er endelig fastsatt synes jeg ikke er så vanskelig å forstå all den tid AD selv ikke har full kontroll på hva de får langt frem i tid. Så jeg mener den eneste som har brutt en avtale her er kjøper. Slik ville jeg iallefall følt det selv dersom det var jeg som hadde vært kjøperen her, og dermed ville jeg ikke laget noe stort nummer ut av dette. Men som sagt, det får være opp til hver enkelt hvilke kamper man føler er viktige å ta.
Som kunde synes jeg det er urettferdig om kostnad ved å trekke seg ikke var avtalt på forhånd. På Askeland sin side er det sikkert kjipt, at kundene fra helvete som slakter han over en lav sko på internett, også krever å få kaste bort tiden hans helt gratis.
Jeg har null snøring på hvordan jussen er, men tenker at begge parter kunne handlet annerledes for et smidigere resultat i denne saken.
Tja, synes bare det hele blir lagt frem litt unyansert, samt at jeg personlig ikke ville tatt denne kampen på denne måten. Tenker noen kamper er verdt å kjempe, mens her ser jeg egentlig ikke så mange oppsider.
Tenker også at det her helt klart er lagt inn en bestilling. AD har forpliktet seg til å levere ved å ta imot forskuddsbetalen. At leveringstidspunktet ikke er endelig fastsatt synes jeg ikke er så vanskelig å forstå all den tid AD selv ikke har full kontroll på hva de får langt frem i tid. Så jeg mener den eneste som har brutt en avtale her er kjøper. Slik ville jeg iallefall følt det selv dersom det var jeg som hadde vært kjøperen her, og dermed ville jeg ikke laget noe stort nummer ut av dette. Men som sagt, det får være opp til hver enkelt hvilke kamper man føler er viktige å ta.
Er uenig i beskrivelsen «kunden fra helvete», avbestillinger er en del av gamet når man driver butikk, og utfallet i denne saken er tross alt at AD tjener en tusenlapp ekstra på klokken når den blir solgt med 0% rabatt til nestemann på listen.
En minnerlig løsning som jeg foreslo før jeg laget tråden ville vært at jeg dekket AD sine reelle kostnader for kreditering, uten at dette var akseptabelt.
Jeg for min del tviler sterkt på at de mister nattesøvnen når de tenker på det imaginære fjellet av usolgte rolexklokker de sitter med.
En del av gamet som forhandler er også at det finnes enkelte det ikke går an å bli enige med.
Om det er sånn som forrige poster sier så burde jo Rolex bare høre på trådstarter, himle med øya, og si "alt er bra, kjør på" til Askeland. Ingen skade skjedd.
Jeg forstår ikke folk som føler at de skal beskytte firmaer som bedriver dårlig kundebehandling, men enda dårligere forstår jeg selskaper som står på prinsipper mot kunder. Ja, du har kanskje teknisk sett rett, men veldig få har blitt rike på å krangle med kundene sine om småpenger. Det er i det store og hele en helt forferdelig dårlig idé.