- Medlem
- 18. sep. 2009
Med mye tid til overs og et gnagende vintagebehov, tråler jeg nettet etter en deilig Connie.
For dere som har lest om mine Tudor eskapader i det siste, skjønner dere hvor dette bærer hen.
Det finnes knapt en eneste helt original Connie!
Alle er enten redial, byttet verk, byttet kasse, byttet visere, ord er byttet om, etc, etc...
O'store frustrasjon.
Til overmål inneholder de beste kunnskapssidene grove faktafeil.
Feks inneholder chronomaddox sin oversikt over cosc verk mangler; cal 501 m.fl. Omega sine sider med oversikt over alle tidligere modeller (!!!) mangler flere referanser. Feks Seamaster 2849-1 sc, m.fl.
Så når en stakkar med brennende behov tråler nettet, ringer kontakter, finner jeg feil med alt og alle; baklokk, visere, logo, osv.
Utrolig vanskelig.
Selv svært anerkjente selgere omsetter frankenur i god tro.
Hvordan har det blitt sånn??
Det hersker en grådig kynisme i dette markedet som gjør meg trist. Særlig med tanke på entusiaster som bli lurt i den tro at de har kjøpt seg en deilig vintage.
Men jeg gir meg ikke!
Øynene er festet som Saurons blikk på ringen til et par verdige kandidater...
For dere som har lest om mine Tudor eskapader i det siste, skjønner dere hvor dette bærer hen.
Det finnes knapt en eneste helt original Connie!
Alle er enten redial, byttet verk, byttet kasse, byttet visere, ord er byttet om, etc, etc...
O'store frustrasjon.
Til overmål inneholder de beste kunnskapssidene grove faktafeil.
Feks inneholder chronomaddox sin oversikt over cosc verk mangler; cal 501 m.fl. Omega sine sider med oversikt over alle tidligere modeller (!!!) mangler flere referanser. Feks Seamaster 2849-1 sc, m.fl.
Så når en stakkar med brennende behov tråler nettet, ringer kontakter, finner jeg feil med alt og alle; baklokk, visere, logo, osv.
Utrolig vanskelig.
Selv svært anerkjente selgere omsetter frankenur i god tro.
Hvordan har det blitt sånn??
Det hersker en grådig kynisme i dette markedet som gjør meg trist. Særlig med tanke på entusiaster som bli lurt i den tro at de har kjøpt seg en deilig vintage.
Men jeg gir meg ikke!
Øynene er festet som Saurons blikk på ringen til et par verdige kandidater...