- Medlem
- 5. okt. 2012
Men hva med hypen, er den over?
Den er ikke over, men der som utviklingen fortsetter går det nok slik. Selv tror jeg det er redusert etterspørsel i spesielt Kina som er grunnen
Redigert:
Men hva med hypen, er den over?
Den er ikke over, men der som utvikkingen fortsetter går det nok slik. Selv tror jeg det er redusert etterspørsel i spesielt Kina som er grunnen
Hva med Russland? De får kanskje tak i klokkene i andre land?Den er ikke over, men der som utvikkingen fortsetter går det nok slik. Selv tror jeg det er redusert etterspørsel i spesielt Kina som er grunnen
Hva med Russland? De får kanskje tak i klokkene i andre land?
Vintage og litt semi-vintage har økt eller holdt seg godt. Det som er i produksjon og akkurat gått ut av produksjon der volumet er relativt stort, går nedover relativt bratt…Når man ser på priser for eldre Rolex pre 2000 virker det som prisene er meget stabile:
Vis vedlegg 305626
179’ var det laveste jeg ble tilbudt å kjøpe for etter å ha lagt ut en «ønskes kjøpt»-annonse relativt nylig. Tipper de fleste av optimistene som har 116610LV ute for salg på Finn.no ville tatt imot rundt 200’Jeg lurer fælt på hva realistisk pris på en Hulk er i dag. Noen som kjenner noen som har solgt en de siste par månedene? Det må vel være den klokka som har stupt mest siden april
Basicly betyr vel det at mye av hypen er over i alle fall. Husker jeg slet med å få 70K for min for endel år siden og da var det ingen hype179’ var det laveste jeg ble tilbudt å kjøpe for etter å ha lagt ut en «ønskes kjøpt»-annonse relativt nylig. Tipper de fleste av optimistene som har 116610LV ute for salg på Finn.no ville tatt imot rundt 200’
Snakka med en norsk forhandler sist uke. Selgeren der sa at pågangen på Rolex bare hadde økt, og at de ikke merket noe til at etterspørselen var mindre. Det er vel dog grenser for hvor lenge folk gidder å betale abnorm overpris for en vare. Sikkert også litt flere tilgjengelige klokker med økt produksjon etter covid, lavere levering til Russland, Kina, og generelt høyere utgifter for folk i Europa.
Hvor i verden er dette?Var selv hos en forhandler i helgen og fikk inntrykk av det motsatte. Tudor er det så og si ingen ventelister på og Rolex er godt innenfor rekkevidde for "vanlig folk" igjen. Butikken opererer ikke med ventelister men opplevde oftere enn før at klokker de satte ut i butikken ble stående noen dager før noen kjøpte de.
Chrono24 henger igjen…Har fulgt litt med på prisene på chrono de siste par årene, og prisfallet som startet tidlig i vår virker å ha stoppet opp. Daytona i SS er priset omtrent på samme nivå som for en mnd. siden Eller tar jeg feil?
Finn.no henger ikke bare igjen, der opereres det fortsatt med Andebypriser. Chrono er jo mer realistisk enn finn for tiden. Hva er det med Ola Dunk tro? Må vi være sist inn i klasserommet bestandig.Chrono24 henger igjen…