GrimReaper
Støttemedlem
Eller at Bjerke har et relativt mye større trykk på Rolex enn de andre.Det kan se ut som Bjerke ikke tror hypen er over...
Eller at Bjerke har et relativt mye større trykk på Rolex enn de andre.Det kan se ut som Bjerke ikke tror hypen er over...
Hypen er ikke over hos Lian i hvert fall. De har nå et enda større press på kunder som ønsker og kjøpe Rolex.Eller at Bjerke har et relativt mye større trykk på Rolex enn de andre.
Selv om prisene på de mest hypene modellene har fått seg en knekk, skal en ikke se bort fra at Rolex vil justere nyprisene forholdsvis aggressivt de kommende årene, noe som vil gjøre at modellene fortsatt vil ligge høyt. Om det fortsatt vil være stort press fra kunder om butikkny Rolex er jeg ikke sikker på at det blir å spassere inn å kjøpe en Submariner på en stund enda....
... men det gjør vi nok. Bare mye verre.Om ikke verdensøkonomien går på en skikkelig smell ala finanskrisen
Ref. Klokkepodden fra fredag. Joakim Bjerke sa vel at de ikke setter folk på venteliste hvis estimert ventetid er over et år.
(Gitt at jeg husker rett)
Ja, det var vel Rolex de tenkte mest på, men så klart med unntak.Det er nok ikke helt riktig, selv om Bjerke kanskje har sagt det. Ble selv relativt nylig satt på venteliste på en VC hvor de ikke kunne si noe om nøyaktig levering annet enn at det er snakk om flere år. Når det gjelder Patek så mottar de jo også så lite som et eksemplar av noen modeller i året.
Koser meg over at både invistorer og crypto-bros går på en smell nå, må innrømme det.
(Bare for å være klar: koser meg ikke over klokkesamlingen din går ned i verdi @Edzilla men du er vel så langt unna en FINN/KS-invistor det går an å komme. Tallene får meg bare til å tenke på spekulant-gjengen der ute. )
Skjønner meg ikke på chrono24 prisstatistikk. Sjekker man egen samling får man langt høyere tall enn om man legger sammen det å kjøpe de samme klokkene i tilsvarende stand som man opprinnelig kjøpte dem i (dvs. slitasje fra kjøp ikke medtatt). Virker som prisstatistikken viser hva nå enn den må gjøre for å motivere deg til å bruke chrono24, enten som selger eller som kjøper.
Kommer jo mye ann på hva du legger inn under «egne opplysninger» når du registrerer inn klokka. Setter du stand der til «ny-ubrukt» så vet jo ikke algoritmen noe om at uret er brukt når du sjekker igjen måneder etterSkjønner meg ikke på chrono24 prisstatistikk. Sjekker man egen samling får man langt høyere tall enn om man legger sammen det å kjøpe de samme klokkene i tilsvarende stand som man opprinnelig kjøpte dem i (dvs. slitasje fra kjøp ikke medtatt). Virker som prisstatistikken viser hva nå enn den må gjøre for å motivere deg til å bruke chrono24, enten som selger eller som kjøper.
Vår gamle? Eller har du den fortsatt?Nå begynner vi å snakke, men ila 2023 blir det vel mulig å få tak i ny klokke til lavere pris
Vis vedlegg 307925
Har den ikke nå lenger @Matsmet, men angrer VELDIG på at jeg solgte den. Har derfor bestilt ny DJ36 med mint green skive og jubilee. Den skal definitivt gå i arvVår gamle? Eller har du den fortsatt?