Det kan se ut som om hypen nå er over

Ganske stabil nedgang på søking på Rolex på Finn.no.
Men det er fortsatt det 5. mest søkte ordet.

Skjermbilde 2023-11-12 kl. 08.59.43.png
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Phenix og Jon Henrik
Jeg klarer tydeligvis ikke å lese grafen jeg selv la ut :ROFLMAO:

Jaja, er fortsatt relativt tidlig på søndag, okay?
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Det at det ligger flere Rolex submariners på Bjerke sine brukt/vintage-sider som har ligget der "lenge" ift. hvordan det var bare for et år siden sier jo sitt.
Ble lagt ut en Hulk der i går(?) og den ligger der ennå, i fjor på samme tid hadde den røket ut like fort som den ble lagt ut :mrgreen:
 
Virker som hypen på hype klokker er over. Nedenfor er grafer av lange 1 månefase, 1815 og omega ploprof sammenlignet med Hulk.
Screenshot_20231112_163945_Chrome.jpg
Screenshot_20231112_163959_Chrome.jpg
Screenshot_20231112_164020_Chrome.jpg
Screenshot_20231112_164045_Chrome.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Hvis det er ikke lav renta og billig servelat som har startet hypen, hvordan kan de bli høy renta og dyr servelat som har stoppet den?
Og tror vi på at renta og servelat prisen skal snart ned igjen?
 
  • Haha
Reaksjoner: Mr.Erling
Hvis det er ikke lav renta og billig servelat som har startet hypen, hvordan kan de bli høy renta og dyr servelat som har stoppet den?
Og tror vi på at renta og servelat prisen skal snart ned igjen?
Hypen startet jo når renta var på null, covid gjorde at alle kunne bruke penger som fulle sjømenn uten konsekvenser og servelaten var billig. Nå må vi betale litt til bankene for å låne penger, servelaten er 4-5 kroner dyrere og folk flest må venne seg til å faktisk gå på jobb for å tjene penger igjen.

Jeg vet ikke om vi skal tilbake - hva tror du?
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Hypen startet jo når renta var på null, covid gjorde at alle kunne bruke penger som fulle sjømenn uten konsekvenser og servelaten var billig. Nå må vi betale litt til bankene for å låne penger, servelaten er 4-5 kroner dyrere og folk flest må venne seg til å faktisk gå på jobb for å tjene penger igjen.

Jeg vet ikke om vi skal tilbake - hva tror du?
Som jeg sa tidligere, var pengene kastet til trynet på mange og alle investerte i alt mulig, ikke bare klokker.
Og da satt vi også på mange nye kryptovaluta vinnere i fra før.
$6.6 Trillioner ble trykket i løpet av de 4 mnd før Covid hadde gjort noe i USA. Og derfra gikk det til månen med trykking.
Alle fikk.
Nei, vi kommer ikke tilbake til dette.
Det var en "one-off" og de har brent seg med null renta.
Pensjonsfondene trenger minst 8-9%* renta for å holde seg foran inflasjonen (*ikke sett i USA siden 1997).
Tenk deg på hva som har skjedd der...
Festen er over amigo, og inflasjonen bare vokser i krigstid.
 
Som jeg sa tidligere, var pengene kastet til trynet på mange og alle investerte i alt mulig, ikke bare klokker.
Og da satt vi også på mange nye kryptovaluta vinnere i fra før.
$6.6 Trillioner ble trykket i løpet av de 4 mnd før Covid hadde gjort noe i USA. Og derfra gikk det til månen med trykking.
Alle fikk.
Nei, vi kommer ikke tilbake til dette.
Det var en "one-off" og de har brent seg med null renta.
Pensjonsfondene trenger minst 8-9%* renta for å holde seg foran inflasjonen (*ikke sett i USA siden 1997).
Tenk deg på hva som har skjedd der...
Festen er over amigo, og inflasjonen bare vokser i krigstid.
Bare nysgjerrig, har du noen økonomisk utdannelse?
 
Som jeg sa tidligere, var pengene kastet til trynet på mange og alle investerte i alt mulig, ikke bare klokker.
Og da satt vi også på mange nye kryptovaluta vinnere i fra før.
$6.6 Trillioner ble trykket i løpet av de 4 mnd før Covid hadde gjort noe i USA. Og derfra gikk det til månen med trykking.
Alle fikk.
Nei, vi kommer ikke tilbake til dette.
Det var en "one-off" og de har brent seg med null renta.
Pensjonsfondene trenger minst 8-9%* renta for å holde seg foran inflasjonen (*ikke sett i USA siden 1997).
Tenk deg på hva som har skjedd der...
Festen er over amigo, og inflasjonen bare vokser i krigstid.
Jeg har ingen økonomisk utdannelse så jeg har overhodet ikke noe faglig svar. Men her tror jeg faktisk du er på ballen @Hammerfjord. Vi har ikke alltid sett likt på ting, men som du sier, festen kan ikke vare for alltid. Jeg vil påstå at du har et poeng her.