Jon Henrik
Grunnlegger
Men dette fenomenet sier vel mer om butikken(e) enn eksempelvis brandet som blir brukt som åte. Tviler på at f.eks Rolex hadde satt pris på å bli brukt som gulrot for at butikken som åpenbart er AD for flere merker skal bli kvitt noe som støver ned av et annet fabrikat. Dette er vel mer en ukultur hos enkelte AD'er. Vet det er utbredt flere plasser i utlandet men har ikke hørt om det direkte her på berget. Uansett en usmakelig policy. Kjøp to bais og få en Rolex til retail. Meh...No bueno fra meg.
Joda, det sier jo mest om butikken. Det var ikke noe direkte kritikk av Rolex – mer en refleksjon over at "eksklusivitet" i praksis har en ganske usjarmerende bakside. Og at dette jo til syvende og sist også påvirker merkene som er involvert (på begge sider av attraktivitetsskalaen).
Men trenden over hele bransjen går jo nå mot egne merkebutikker, som gir mye mer kontroll. Tror ikke vi trenger å vente så mange år før multibrand-butikker (som fører "toppmerker") så og si er borte.