Det ryktes en ny Tudor lansering denne uken!

Et wristshot lånt fra TRF. Jeg begynner å få seriøs kjøpekløe nå... :D


CBC93B7F-F024-4E87-9B4B-7B3F685C5608_zpsj0p6rr1k.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Oddemann
Min lyst forsvant med sure tær i bildet. :D

Kan ikke fatte hvorfor folk lar sine egne tær være en del av klokkebilder.

Haha, hadde ikke lagt merke til flip-flopsene! Var for opptatt med å glo på klokka... Men ja, er helt enig med deg i at tær og klokkebilder absolutt ikke bør blandes. :D
 
Liker du alt ved denne modellen @Kohe321 - eller er det noe du synes er mindre bra, men "tilgir" pga. andre positive attributter?
 
Liker du alt ved denne modellen @Kohe321 - eller er det noe du synes er mindre bra, men "tilgir" pga. andre positive attributter?

@Loevhagen Ville foretrukket det nye in-house verket over ETA, men samtidig er jo Tudors modifiserte 2824 en robust arbeidshest som vil være pålitelig i drift samt billig og enkel å få servet hos de fleste urmakere, så det er ikke bare dumt heller.

Tingene du nevnte med å fjerne minuttmarkørene fra bezel samt å få rett fargetone i lumepip er to små ting jeg kommer på. John Mayer nevnte i sin Hodinkee anmeldelse at viserne kanskje har en litt for messing-aktig farge, noe jeg kanskje kan være enig i også. Men, alt i alt er dette egentlig flisespikkeri for min del, jeg synes de har truffet veldig godt med designet på Black Bay serien, og denne i sort gir meg godfølelsen i bøtter og spann. Det blir bare dette med å betale nærmere 30k for en klokke med et ETA 2824, men samtidig vil jeg ikke la dette styre meg om jeg liker den godt nok, og det tror jeg at jeg gjør... :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Mitt største ankepunkt er krona, vet ikke om jeg liker Tudor-rosen samt rillene (serateringen) rundt blir for "fine". Uansett, ringer nok Jørgensen i morgen...
 
@Loevhagen Litt til angående temaet om "fabrikert vintage" som du snakket litt om på forrige side.

Personlig synes jeg det er greit med litt falsk vintage så lenge det ikke tar helt av, og i så måte synes jeg Tudor har truffet en fin balanse i hele Heritage serien sin. Med tanke på Black Bay så har de gjort nok moderne grep i designet og utførelsen til at helheten ikke føles ut som en klokke som bare prøver å se gammel ut. For eksempel den fargede kronehalsen og kronen, eller hvor crisp maskineringen av bezelen og kassen ser ut. Klokken har helt klart noen tydelige nikk til historiske modeller, men det forblir balansert. For meg, ihvertfall. :)

Jeg liker vintagestilen og ingenting kan selvsagt konkurrere med ekte vintageklokker på dette feltet. Men, det er klart at moderne klokker ikke kommer til å eldes på samme måte som klokker som ble laget for flere tiår siden. Moderne lume, lakkmaling og keramikk vil ikke "fade" slik de gamle materialene gjorde, og dermed synes jeg bare det er fint at denne stilen også kan leve videre i moderne klokker. Det vil alltid være en kunst å treffe balansen riktig da det raskt blir seende kunstig ut om strikken tøyes for langt.

Og sånn sett synes jeg Tudor har lykkes godt i å gjøre Black Bay black tidløs og nøytral samtidig som den klarer å mane frem litt av denne hyggelige og varme følelsen som vintage gir. :)
 
Redigert:
En del av meg liker den. En annen ikke. Jeg er for tiden bipolar WIS for denne modellen. Elsker chamfers, matt insert, matt småstrukturert urskive, manglende CGs, rødt triangel og hel sirkel på urskiven ved minuttmarkørene. Usikker på tykkelsen på urkassen og lenketykkelsen. Nøytral til "patinafargen" på urskiva, viserne og markørene på urskiva.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Har ingen ide om dette stemmer, men:

The Black Bay has a HUGE flaw...Now, I know you're going to be compelled to test this out, so do it over a large bowl. Now, just grip your bezel firmly from the front, with your thumb around 30min and your index and middle fingers around the 55min and 5min marks, like as if you're about to turn it. Now, just slip your index and middle fingernails around the edge of the bezel and pry lightly....The bezel will come off with almost no effort. BE CAREFUL to be over a big bowl or something because there are 4 springs and a small "cup" piece along with a metal ring that will come out.
 
Mitt største ankepunkt er krona, vet ikke om jeg liker Tudor-rosen samt rillene (serateringen) rundt blir for "fine". Uansett, ringer nok Jørgensen i morgen...
Kommer på torsdag hos Jørgensen.

Var i kontakt med flere urmakere på jakt etter lagerstatus igår. Var 90% sikker på handel. Men jaggu vart det oddsbombe, og eg valgte å vente. Vil lese litt meir brukarerfaringar først..
 
@Oddemann Mailet med Jørgensen i går og fikk også beskjed om torsdag. Hvordan var status hos andre forhandlere?

Fikk forresten en lang liste med klokker han får inn på torsdag. Tipper at Bjerke har leveringstid på både Deep Blue og Daytona, de får han også inn nå til uka.
 
@Oddemann Mailet med Jørgensen i går og fikk også beskjed om torsdag. Hvordan var status hos andre forhandlere?

Fikk forresten en lang liste med klokker han får inn på torsdag. Tipper at Bjerke har leveringstid på både Deep Blue og Daytona, de får han også inn nå til uka.
Sender deg ein PM:)
 
Noen bilder fra Timeandtidewatches :)

Tudor-Black-Bay-Black-wrist-6.jpg


Tudor-Black-Bay-Black-wrist-1.jpg


Tudor-Black-Bay-Black-3.jpg




Så du nevnte det i går @Loevhagen, og jeg hadde ikke bitt meg merke i denne detaljen skikkelig før du utpekte den, men jeg ser hva du mener med at at skiven ligger litt langt nedi kassen slik at metallringen rundt glasset på innsiden blir vel dyp. Det ser litt ubalansert ut som du sier, men er usikker på hvor godt dette vil synes og om det i det hele tatt gjør noe i virkeligheten. Må nok bare få testet den på armen og se hvordan følelsen blir, man kommer tross alt bare "så langt" med bilder. :)

Det sagt, bildene over gjør ikke akkurat at jeg får mindre lyst på en...
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Enig i at man må se den live @Kohe321. Skal du innom lokal AD kommende uke? Vurderer selv å ta en tur innom, men vet ikke om de har den inne.
 
Enig i at man må se den live @Kohe321. Skal du innom lokal AD kommende uke? Vurderer selv å ta en tur innom, men vet ikke om de har den inne.

Venter selv på svar fra Lervik angående tilgjengelighet. Det blir muligens en tur til Bergen om en ukes tid, og tenkte da å svippe innom dem på veien opp for å se på den. Men om Askeland har en inne denne uken så blir det nok en tur innom der også tenker jeg. :)

Er det kommet noen til Norge allerede tro?
 
Venter selv på svar fra Lervik angående tilgjengelighet. Det blir muligens en tur til Bergen om en ukes tid, og tenkte da å svippe innom dem på veien opp for å se på den. Men om Askeland har en inne denne uken så blir det nok en tur innom der også tenker jeg. :)

Er det kommet noen til Norge allerede tro?
Saastad fekk 1stk på torsdag 15 okt 18.00.
Særs nær å kjøpe den.

Edit: Jørgensen får inn torsdag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Henger meg på de som har litt delte meninger om denne. Utvilsomt, i mine øyne, den fineste Black Bay`n - spes. med skinnremmen.
Men, et par ankepunkter - som er hovedårsaken til at jeg ikke umiddelbart kjøpte Red når den ble lansert. Andre har vært inne på det allerede.
Urkassen gir et inntrykk av å være høy og massiv ved at den er omtrent plan med bunnlokket. I kombinasjon med 22mm lug width, 41mm kasse og stor krone blir den litt oversize i det visuelle utrtyyket. En Oysterkasse og 40mm er i så måte vesentlig smekrere.
Utover det, så synes jeg den er lekker - og, ja - det blir en tur til Bjerke for å prøve den på armen.
 
Etter å ha sett denne, sammenlignet med de andre. Så har jeg nok kommet frem til at det er BB Blue som er min favoritt. Den er en ren modell uten å "etterligne noe den ikke er" (som noen skriver her tidligere). Det som er det største minuset for min del er "giltet" skiven som kjøres på rød og nå sort. Likte det på den røde... Men. Liker mye bedre hvit. Men er jo klart hvorfor de ikke kjører en slik fargekombo :p t