Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

nå har jeg vært i Italia i seks dager.
Vintur på Sorrento halvøyen, syd Italia.

En stor opplevelse. På jobben til min kone har de en Vin-klubb. De hadde ordnet med en guidet vintur med profesjonell sommelier. En tur som innebar kultur, mat, vin, historie etc.

Seks gode dager!

:cool:
 
nå har jeg vært i Italia i seks dager.
Vintur på Sorrento halvøyen, syd Italia.

En stor opplevelse. På jobben til min kone har de en Vin-klubb. De hadde ordnet med en guidet vintur med profesjonell sommelier. En tur som innebar kultur, mat, vin, historie etc.

Seks gode dager!

:cool:

Ahh, sorrento, positano og amalfie anbefales på det sterkeste!
 
Ble stoppet i politikontroll i dag! Prøvekjørte en bil for jobben og "lappen" lå igjen på kontoret!:(

Men en hyggelig politidame spurte om jeg ville spare 500kr? Ja, svarer jeg! Da tar du en u-sving og kjører tilbake på jobb, henter sertifikatet og kommer tilbake her med det! Ok! som sagt så gjort!

Jeg kom tilbake og slapp bot!:D Det skal sies at jeg bare var 500 meter fra jobb!:D 1kr meteren he he!

Jeg måtte også ta en promilletest, den gikk selvfølgelig bra!

Men denne politidamen sa at "du må ta et dypt pust og blåse til du er tom for luft"

Jeg blåste til det nesten gikk i svart, hvor hun sa "Jeg sa du skulle blåse ikke suge! he he!":D

Hun hadde sikkert en god dag på jobb!

Fint å treffe slike folk fra politiet!:D
 
Håper det ikke er for mange brann fans her inne. Knipset dette i går :D
EEcYlxa.jpg
 
Det gjør livet godt å leve når klokkekontoen skriker etter å bli tømt, sjekker K/S sikkert 10 ganger om dagen, om det er noe spennende:cool:
 
Når man greier få en god bekjent over til den mørke siden. Vedkommende tar nå skrittet og kjøper første "skikkelige" klokke her på sonen iløpet av uken. Denne enabler-rollen kan jeg bli vant med :rolleyes:
 
Å ha gjort ferdig mesteparten av julehandelen, uten å bevege meg fra sofaen. :D Nettshopping er utrolig behagelig.
 
Juleshopping, ja!

I flere år handlet jeg julegaver gjennom hele året! Hver gang det var noe på tilbud, eller jeg kom over noe fint, så ble det kjøpt og lagt på lager.

Det var også en smart måte å skaffe alle julegavene på! Et godt råd i den sammenheng var å ha en liste med hva de ulike pakkene inneholdt....

I dag hadde jeg en fridag. Min kone og meg fikk handlet alle julegavene (tror vi).


:cool:
 
Nydelige bilder @semmern!

Kan du bare slenge flyet ned i en åker, slik det ser ut som du har gjort her? Må du kjenne til dens beskaffenhet ol? Godkjenning osv? :eek::cool:

Det ser veldig kjekt ut ha flysertifikat!
 
Redigert av en moderator:
@mikkemus23 :

Man må ha grunneiers tillatelse, og hvis man ikke er en gedigen premieløk som tar stor risiko på strak arm bør man ha sjekket forholdene før man lander! I dette tilfellet har vi grunneiers tillatelse, og jeg hadde en mann på bakken med radio, pluss at jeg har vært der før. Vi har en fire-fem bønder rundt på Romerike som er flyglade, og lar oss få lande hos dem på høsten og utover vinteren såfremt forholdene ligger til rette, etter innhøsting. Det gir en helt utrolig deilig følelse å fly på denne måten, i tillegg til den sterkt regelbundne luftfarten jeg driver med ellers. Selvfølgelig er all luftfart regelbunden, men luftrommet utenfor flyplasser og under visse høyder er uregulert, så der kan man drive på denne måten. Dette er faktisk noe av det morsomste jeg vet om å gjøre med klærne på! ;)
 
Redigert av en moderator:
At det kun er få dager igjen til juleferie, samtidig som det blir tjent penger til klokkekontoen :D
 
Å se at det finnes mennesker som gjør dette :)

[video=youtube;1Xg2G_oINqc]http://www.youtube.com/watch?v=1Xg2G_oINqc#t=258[/video]
 
Redigert: