Disse innlegg lo jeg godt av
Gla´jeg kan være til glede for noen.
Disse innlegg lo jeg godt av
Gla´jeg kan være til glede for noen.
Jeg har hørt om en som mettet 5000 med EN sonn fisk og et brød og litt vin.
-Flisespikkeri ville vært olympisk gren om jeg fikk det som jeg ville, så ikke bli for irritert over korreksjonen - men jeg mistenker at fyren du tenker på fikset jobben med fem brød og to fisk...
-Flisespikkeri ville vært olympisk gren om jeg fikk det som jeg ville, så ikke bli for irritert over korreksjonen - men jeg mistenker at fyren du tenker på fikset jobben med fem brød og to fisk...
Aldri vært så fattig. Så godt med velfylt kjøleskap si.
Har vel rett over tyve bokser juleansjos. Får håpe det holder ut året.
Vis vedlegg 124989
Vel, hvis vi skal rangere mirakler, så må vel det første si litt om prioriteringer: Han valgte jo å vise magien sin første gang ved å gjøre vann til vin i et bryllup i Kana. Håper ikke søndagsskoletantene dine fortiet det... Det ville jo i så fall være en synd.Jepp. Dessuten besto de sultne masser av fem tusen, «og i tillegg kvinner og barn», og da alle var forsynt var det rester nok til å fylle et dusin kurver, om jeg husker flanellografen på Søndagsskolen rett. Men vin tror jeg ikke det var noe av, med mindre søndagsskoletantene valgte å holde den delen av mirakelet borte fra mitt lettpåvirkelige og arvesyndbefengte barnesinn.
I den grad bryllupet i Kana (Kaanaan?) ble nevnt, ble nok vin forklart som en eufemisme for husholdningssaft eller noe slikt. «Me veid at Jesous gjorde vann te vin, men me lige det ikkje»Vel, hvis vi skal rangere mirakler, så må vel det første si litt om prioriteringer: Han valgte jo å vise magien sin første gang ved å gjøre vann til vin i et bryllup i Kana. Håper ikke søndagsskoletantene dine fortiet det... Det ville jo i så fall være en synd.
"Veden varmer to ganger", pleier min svigerfar å si når vi svetter i skogen om sommeren.
Svigerfar sier det samme, men den skal jo hugges vinteren. Trenger jo ikke den ekstra varmen om sommeren"Veden varmer to ganger", pleier min svigerfar å si når vi svetter i skogen om sommeren.
Ville vært forsiktig med å hyre ham; riktignok er han arbeidsom, men han drar med seg stokkene hjem, og alt du sitter igjen med er en haug med flis.Ja den varmer jo minst to ganger....Kanskje får jeg litt hjelp av naboen gutten, og det uten å spørre.
Vis vedlegg 125684 Vis vedlegg 125685