Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Fytti F! Nå er jeg imponert!!!

I går var fruen på "Byens minst attraktive kjøpesenter": IKEA. (Hennes favoritt butikk)

Hun kom hjem med en skuff som hun fant i Billigkroken/B vare avdeling. Fordelen var jo at den var skrudd sammen etc. Pris var lav, 125.

I dag ville hun sette den inn i et skap. Da oppdager hun at det er to venstre-glideskinner sim ligger ved. Jeg kvier med for å kjøre ut, og insisterer på å ringe først. Handlet B-vare, sannsynligvis blir konklusjonen "You are fucked".

Med.... Etter å ha funnet frem telefonnummer så er jeg ferdig etter 11:33 minutter. Pratet med hyggelige dame, og IKEA sender høyre glideskinne i posten!

Service på høyt nivå. Dette hadde jeg ikke trodd!!

8

Sånn det skal være. Dette er høyt verdsatt for en stakkar som har sitt virke med å fikse slikt.
Hadde dette vært i Bergens ‘finere’ strøk, så hadde det vært trusler om søksmål innen to timer..

-Problemet her er at dette ligger ganske landlig til, med en bitteliten stolpemontert trafo som takker for seg med jevne mellomrom. Den betjener femten abonnenter (hvorav vi, svigers, feriehuset i tunet og låve/furtebod er fire av dem) - dette gjør av naturlige grunner at den ikke er førsteprioritet når været gjør det været gjør med nettet.

De stakkars ompalompaene fra Mørenett venter på en ny trafo som /ikke/ har sluppet ut den magiske røyken. ETA nårsomhelst. Har vært bortom med litt kaffe og pølser til dem. Sur jobb i dag, dette.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg treffer på bilene til Mørenett omtrent daglig, er det noen som ikke har det travelt så er det de :rolleyes:

I disse koronatider med begrenset sosial utfoldelse er det faktisk ganske hyggelig å tilbringe en lørdagskveld sammen med familien. Mine foreldre er faktisk ganske hyggelige har jeg skjønt etterhvert, og nå har jeg blitt for gammal til å være for kul til å henge med de :oops:

Høyspentfeil er høyspentfeil, så det er nok en høyere prioritet enn du frykter.

-Misforstå meg rett, jeg mener ikke at vi er så små og ubetydelige at de lar oss sitte i mørket til det er kontortid igjen!

Når været gjør som været gjør, har de jo gjerne titalls feil i nettet å ta seg av og ikke titalls vaktmannskaper - så naturlig nok begynner de med feilene som berører flest abonnenter. Uten at jeg klandrer dem, altså, det er en fornuftig prioritering.

Strømmen kom forøvrig igjen i gårkveld. Været er her fortsatt.

6DD5F23A-A7A8-4B95-87AD-BD9BD5E904FE.jpeg
8DC37F2A-CB11-49E2-BBF6-BDCA261FACBC.jpeg

Before & After

Tørket fra hagen: bønner, purreløk, hvitløk, blåbær, div: urter.
I tillegg: epler m/ kanel, ananas, vannmelon, banan, løk.

Syltet & Saftet: grønn tomatmarmelade, plomme, stikkelsbær, kirsebær, jordbær, rabarbra, syltetøy, chili saus, chili-mango saus, gul, rød og grønn chilimarmelade, paprikasaus, tomatsaus, syltet grønn tomat, syltet rød tomat.

Fermentert: rødbeter, rødkål, rødløk, gulrot m/ ingefær, remulade base, ketchup, spansk curtido litt hot relish.

I fryseren: rips saft, potet kokt kvernet og klar for potetmos, potet og gresskar kokt kvernet til suppe, ovens bakte grønnsaker til bruk som base i gryter, supper og ratatouille, rødbetekake m/ sjokolade, rødbetburger.
IMG_20200827_103025.jpg
IMG_20201111_102053.jpg
IMG_20201116_131922.jpg

Before & After

Tørket fra hagen: bønner, purreløk, hvitløk, blåbær, div: urter.
I tillegg: epler m/ kanel, ananas, vannmelon, banan, løk.

Syltet & Saftet: grønn tomatmarmelade, plomme, stikkelsbær, kirsebær, jordbær, rabarbra, syltetøy, chili saus, chili-mango saus, gul, rød og grønn chilimarmelade, paprikasaus, tomatsaus, syltet grønn tomat, syltet rød tomat.

Fermentert: rødbeter, rødkål, rødløk, gulrot m/ ingefær, remulade base, ketchup, spansk curtido litt hot relish.

I fryseren: rips saft, potet kokt kvernet og klar for potetmos, potet og gresskar kokt kvernet til suppe, ovens bakte grønnsaker til bruk som base i gryter, supper og ratatouille, rødbetekake m/ sjokolade, rødbetburger.
Vis vedlegg 222461Vis vedlegg 222462Vis vedlegg 222463

Impressive!!

• Liker
Reaksjoner: seiltid og sunshine