Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Nysenket bil
5tz4uf.jpg
 
Selvfølgelig @petterhg! Å som bonus har jeg funnet ut at GTE´n har launch controll. Så nå går 0-100 på 6.3 sek!
Hvilket bringer meg inn på følgende "dette gjør livet godt å leve": Ende som fremste bil foran rødt lys i et større kryss med flere felt og få benyttet launch control.. :D Det gir liksom en helt annen følelse enn å dra fra med elbilen..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Edzilla
Endelig forsikring ordnet på Daytonaen. Da er det bare å bruke uret med en eneste gang.
Jeg forsikret min nye Daytona hos Gjensidige, det var gjort på 10 minutter etter kjøp - de ville bare ha en kopi av kvitteringen på en e-post så var det i orden.
Jeg endte opp med å betale ca. 1.400.- pr. år, er usikker på om dette er dyrt, tørr jeg spørre hva du fikk i premie hos ditt selskap?
 
Jeg forsikret min nye Daytona hos Gjensidige, det var gjort på 10 minutter etter kjøp - de ville bare ha en kopi av kvitteringen på en e-post så var det i orden.
Jeg endte opp med å betale ca. 1.400.- pr. år, er usikker på om dette er dyrt, tørr jeg spørre hva du fikk i premie hos ditt selskap?

Jeg betaler 1199kr og har 1000kr i egenandel. Det er riktig og samme forsikringspremie. Er bare at jeg har noen rabatter :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Høres ikke så galt ut. Jeg har også Gjensidige og gikk kraftig ned etter at jeg forsvant fra IF...

8
 
Jeg hadde sjekket med Storebrand. Jeg fikk et tilbud der som var en del lavere enn det mange betaler her. Egenandel var 1000 tror jeg. Forutsetter at en har flere forsikringer der vel og merke.
 
Jeg hadde sjekket med Storebrand. Jeg fikk et tilbud der som var en del lavere enn det mange betaler her. Egenandel var 1000 tror jeg. Forutsetter at en har flere forsikringer der vel og merke.

Jeg sjekket faktisk med dem, og de krevde kvittering om klokken var ny. Jeg spurte hvordan det hadde vært ved taksering fra Urmaker Bjerke, men det ville de ikke godta. Det er jo litt teit etter tid å få feil sum når prisene justeres opp hvert år. Gadd ikke å diskutere mer og valgte heller et annet selskap.
 
Jeg sjekket faktisk med dem, og de krevde kvittering om klokken var ny. Jeg spurte hvordan det hadde vært ved taksering fra Urmaker Bjerke, men det ville de ikke godta. Det er jo litt teit etter tid å få feil sum når prisene justeres opp hvert år. Gadd ikke å diskutere mer og valgte heller et annet selskap.

Var nok mere medgjørlig han jeg snakket med da, jeg forhandlet to forsikringer til vel og merke. Virket som han forsto dette med prisøkning da min takst var fra da klokken var ny. Takstpapirer var godt nok der. Skal sies prisen jeg fikk var for en subC med dato, så din daytona er jo en del dyrere.

_____________________________________________________________________

For å ikke spore helt av her, så forsøkte jeg meg på å lage en klokkerem i dag, og den ser ut til å bli bra. Alltid gøy når en har laget det selv. :)
 
Beklager å snikksnakke i tråden men,

@Heritage / @RalphDarwin jeg har min 114060 forsikret hos Gjensidige men jeg har betraktelig dårligere vilkår for egenandel i så fall:

Egenandel
Fra erstatningsoppgjøret trekkes en egenandel på
10 % av skaden, minimum kr 1000

Regner(?) med dere har det samme, hvis ikke må jeg forhandle.
Betaler like under tusenlappen per år (Tekna drar ned 20%)
Vid en (grøss!) totalskade så er det jo ~5000.
 
Egenandeler

Fra erstatningsoppgjøret trekkes den egenandel angitt i forsikringsbeviset, eller etter egenandelsbestemmelsene nedenfor. Egenandelen skal fratrekkes før eventuelle øvrige erstatningsreduksjoner som har hjemmel i vilkår eller lov.

I tilbudet står det:

Egenandel kr 1000.
Årspremie 1.192kr
Naturskadeforsikring 7kr.

Med andre ord er det ingen egenandel annet enn 1000kr som er oppgitt i tilbudet.
På mitt står det hvertfall med svart på hvitt at det kun er det som gjelder.

Tror nok det er best at du forhandler på det ja.
 
Fint, men fortsatt for mye plass mellom dekk og hjulbue. Det finnes en høyst ukorrekt tommelfingerregel: "Wheelgap is like a v..ina - the more fingers you can fit, the nastier it is"

:D (jeg er meget nysgjerrig på GTE!)

Er nesten helt enig med deg. Som unnskyldning så er det madamen sin bil. Hadde det vært min egen så hadde jeg lett satt på justerbart KW coilover kit å fått den flush @HadronCollider
 
  • Liker
Reaksjoner: HadronCollider