Har egentlig nettopp konkludert med at det meste som er formgitt de siste 30 årene er kjedelig. 60-tallet er gullalderen +- 10 år. Det finnes en del hederlige unntak, men klassikerne kommer fra den tiden, i klokkeverden som det meste annet.
Først off topic. Denne kan jeg like! Deilig deilig kantete 70-talls Bertone. Ferrari Dino 308 GT-4:
On topic: Gammel patinert 5513 maxi dial på nato. Kan egentlig en ny klokke nå denne til anklene?
-inhouse
-tankene og jakten på neste
-tikkingen på klokkene
-Rolex,IWC,Jaeger,Patek,Omega
-alarm,månefase,chrono,perpetual cal
-pusse over klokkene og legge dem i boks for natten
-ta opp en nypolert om morgenen og kjenne at venstrehånda blir komplett igjen!
-tidssonen med alle trevlige folk
-å begynne å jobbe slik at drømmeklokkene kan realiseres!
-rosegold dressklokke.
- TS
- Folkene på TS
- Klokkene på TS
- Corum
- Zenith
- PP (spesielt Nautilus)
- Blancpain
- Diverse komplikasjoner: Perpetual Calendar, Moonphase, Rattrapante, Minute Repeater
- Det faktumet at noen faktisk har giddet å utvikle klokker som 'opphever' effekten av tyngdekraft - Tourbillion
- Gummiremmen til Chopard Mille Miglia
- Inhouse urverk
- JLC Atmos
- Lyden av V12-motorer
- Nybil-lukt
- Franck Muller Crazy Hours
- Klokkesamlingen til Moore
- Ulysse Nardin Freak
Tråden Hopalongs ur lest gang nummer to med en god single malt en sen lørdagskveld.
Vintage Longines- og Tissotur. Fordi min avdøde far hadde usedvanlig god smak når det gjelder ur som jeg nå drar nytte av 40 år senere. ( Forbereder presentasjon av disse urene folkens.....)
Tidssonen som en usedvanlig flott feelgood nettside med bare flotte folk.
Rolex Submariner, fra vintage til i dag. Maxi-kassen vokser på meg, men holder fremdeles en knapp på den gamle
Omega. Etter litt famling har jeg kommet til at Omega jevnt over gir (meg!) mer for pengene enn Rolex. I hvert fall føles det slik nå. Så dette skal utforskes nærmere. Når brukt Seamastere m sverdvisere og Speedyer kan kjøpes for ca 10-14 K synes jeg det er gode kjøp. Kvaliteten på lenke, kasse, skive, spenne mv er outstanding IMHO. Urverket er også svært bra, selv om det ikke kan regnes som fullverdig inhouse, selv om det er modifisert og ETA eies avsamme gruppe som Omega.
Jeg liker at hver gang jeg har bestemt meg for hva neste klokkekjøp skal bli....ja, så surfer jeg rundt her og får lyst på noe helt annet Begynner nå å minne om de som hele tiden snakker om hva de skal gjøre - og så skjer det ingenting! Digger det! Billig er det også
Ellers så synes jeg Watchloveroslo oppsummerer svært godt mine tanker.
* Følelsen/spenningen når jeg ikke har vært inne på Kjøp & salg på ett døgn eller mer.
* Følelsen av å ta på seg en annen klokke når man har brukt den samme klokken i en ukes tid.
* Det samme som over, men følelsen er spesielt sterk når det er 16800 som går på armen
* Urmakere man tror er ute på tur, men som i virkeligheten bare klør etter at noen skal starte en samtale om -skikkelige- klokker, og ikke det makkverket de har liggende i skapene sine