Dette KAN jeg like!

Mye jeg liker, men innenfor klokkeverdenen er det et par ting som skiller seg ut fra mengden:

- Jakten på neste klokke
- En klokke som innfrir og som gir mening (historie, teknologi, bruksområde)
- Presist og pålitelig in-house verk

Har egentlig nettopp konkludert med at det meste som er formgitt de siste 30 årene er kjedelig. 60-tallet er gullalderen +- 10 år. Det finnes en del hederlige unntak, men klassikerne kommer fra den tiden, i klokkeverden som det meste annet.

Først off topic. Denne kan jeg like! Deilig deilig kantete 70-talls Bertone. Ferrari Dino 308 GT-4:
md_Ferrari_308_GT4_Dino_-_rear_left_(Birrung_Marr,_Victoria,_19_April_2009).JPG

On topic: Gammel patinert 5513 maxi dial på nato. Kan egentlig en ny klokke nå denne til anklene?
5513Nato02.jpg

-inhouse
-tankene og jakten på neste
-tikkingen på klokkene
-Rolex,IWC,Jaeger,Patek,Omega
-alarm,månefase,chrono,perpetual cal
-pusse over klokkene og legge dem i boks for natten
-ta opp en nypolert om morgenen og kjenne at venstrehånda blir komplett igjen!
-tidssonen med alle trevlige folk
-å begynne å jobbe slik at drømmeklokkene kan realiseres!
-rosegold dressklokke.

- Dette forumet!:D

- Kjøre en varm kveld med taket av på bilen, Anja Garbarek "Velkommen inn" på full hals utover et egentlig ganske pent spillende annlegg.

- Lyden når jeg fyrer den kompressor matete V8'er og gir et lett touch på pedalen, som musikk i mine ører.

- Biler. Gjerne de fra støvleland og tåkeholmen.

- Klokker, liker alt fra gull Hublot til Corum, selv om Panerai og Rolex ligger mitt hjerte nært:)

- Livet generelt, at jeg kan leve i landet jeg elsker med gode venner.

- Nevnte jeg dette forumet!?;)

+++ er mye i livet som gir meg glede, men over er et kjapt sammendrag

- TS
- Folkene på TS
- Klokkene på TS
- Corum
- Zenith
- PP (spesielt Nautilus)
- Blancpain
- Diverse komplikasjoner: Perpetual Calendar, Moonphase, Rattrapante, Minute Repeater
- Det faktumet at noen faktisk har giddet å utvikle klokker som 'opphever' effekten av tyngdekraft - Tourbillion
- Gummiremmen til Chopard Mille Miglia
- Inhouse urverk
- JLC Atmos
- Lyden av V12-motorer
- Nybil-lukt
- Franck Muller Crazy Hours
- Klokkesamlingen til Moore
- Ulysse Nardin Freak

the list goes on...

-Å være født og få leve i verdens beste land

-Min forstående samboer som sender meg et "lykke til"-SMS når jeg drar til Haugesund over dagen for å kjøpe en Rolex uten en gang å kommentere prisen.

-Se på den svepende sekundviseren på min Sub uten å registrere hva klokken er

-Jakten på den neste klokken

-Klokker med mye historie bak (Sub, GMT, Speedmaster)

-At hittils har alle mine favoritter (les forrige punkt) vært innenfor rekkevidde økonomisk (la oss håpe det fortsetter slik)

-Dette forumet og denne tråden

-Presse storslalomsvinger i mach 2 med håret i fyr

-Alpeferie, og ha muligheten til å ha det vært år

-Moores galleritråd

-Vinter

-Groovy trommeslagere

-God mat og øl

Helt enig med Tore når det gjelder design fra 60- og 70-tallet!

Ellers:

Maltwhisky

Å se minutt-telleren på Speedmasteren tikke over idet kronografviseren når de to siste sekundene i minuttet..like herlig hver gang!

TS, så klart!

Kjøre lårene møre i en skikkelig telemark-sving i god fart

Midt i en loop i Tiger Moth'en, legge hodet tilbake og se OPP på bakken under meg.. :D

Tråden Hopalongs ur lest gang nummer to med en god single malt en sen lørdagskveld.

Vintage Longines- og Tissotur. Fordi min avdøde far hadde usedvanlig god smak når det gjelder ur som jeg nå drar nytte av 40 år senere. ( Forbereder presentasjon av disse urene folkens.....)

Tidssonen som en usedvanlig flott feelgood nettside med bare flotte folk.

Thore Kristian

Rolex Submariner, fra vintage til i dag. Maxi-kassen vokser på meg, men holder fremdeles en knapp på den gamle :)

Omega. Etter litt famling har jeg kommet til at Omega jevnt over gir (meg!) mer for pengene enn Rolex. I hvert fall føles det slik nå. Så dette skal utforskes nærmere. Når brukt Seamastere m sverdvisere og Speedyer kan kjøpes for ca 10-14 K synes jeg det er gode kjøp. Kvaliteten på lenke, kasse, skive, spenne mv er outstanding IMHO. Urverket er også svært bra, selv om det ikke kan regnes som fullverdig inhouse, selv om det er modifisert og ETA eies avsamme gruppe som Omega.
:)

Liker mye annet også, men det får bli senere.

Jeg liker at hver gang jeg har bestemt meg for hva neste klokkekjøp skal bli....ja, så surfer jeg rundt her og får lyst på noe helt annet:p Begynner nå å minne om de som hele tiden snakker om hva de skal gjøre - og så skjer det ingenting! Digger det! Billig er det også:p

Ellers så synes jeg Watchloveroslo oppsummerer svært godt mine tanker.:cool:

* Følelsen/spenningen når jeg ikke har vært inne på Kjøp & salg på ett døgn eller mer.
* Følelsen av å ta på seg en annen klokke når man har brukt den samme klokken i en ukes tid.
* Det samme som over, men følelsen er spesielt sterk når det er 16800 som går på armen :D
* Urmakere man tror er ute på tur, men som i virkeligheten bare klør etter at noen skal starte en samtale om -skikkelige- klokker, og ikke det makkverket de har liggende i skapene sine :)

Me like:
8 days urverk
rödt gull
ultra-thin kasse
Duometre
carbon forging
Piaget
Jaeger
Audemars
Blancpain
Hornback alligator
Jakten i Timezone showcase
In-house

BUMP!

Jeg har siden forrige GTG fått skikkelig fot for Audemars Piquet. Takk til lobergen og hans flotte 15300.

Burde vi kanskje hatt en egen AP-tråd? :)
monkey.gif

IMG_4018.jpg

IMG_4004.jpg

AP15300-5.jpg

15300_black2.jpg

ap_image.1546956.jpg

God helg, forresten! :)

Jeg liker at jeg i natt oppdaget at lumen på min 45 år gamle sub fremdeles lyser!