Hei dere.
Sitter med følgende tre valg nå;
1. selge en 16800 og en 16570 og kjøpe en speller ny PP Aquanaut 5167 (som jeg har VELDIG sansen for).
2. Droppe Patek og heller kjøpe tilbake 14270 og 14060M som jeg savner etter salg i fjor.
3. Beholde hva jeg har og være fornøyd med det.
Hva er det riktige valget? Om jeg kjøper Pateken har jeg på kort tid gått fra å være en 15-klokkers person til en fire-klokkers person. Føles ikke godt. På den annen side....
Vanskelig å gi noe entydig råd her, Ursa Major.
Du er jo i en vakker situasjon uansett, og du sitter med nøkkelen selv - ettersom ethvert alternativ lar seg realisere. Om enn ikke samtidig...
Når det gjelder Patek, sitter jeg litt i glasshus. Min egen Nautilus 5712/1A smiler hver gang den er på hånden, og det er selvsagt urverk på øverste hylle. Når du til og med bruker store bokstaver i din beskrivelse av din utvalgte, ser jeg liten annen utvei enn at du realiserer drømmen. Om det er Aquanaut du virkelig ønsker. Bare føl deg sikker på investeringen, for ettermarkedet er relativt begrenset i Norge, om du ikke går for å gjøre den til en "keeper".
Forøvrig blir du nok raskt en 10-15 klokkers mann igjen. Det betyr bare at PP'en får den armtiden den fortjener inntil du utvider samlingen.
Flip i vei og gå for Pateken.
Jeg har ikke prøvd selv, men har en slags følelse av at det å unboxe en PP, splitter ny (strengt tatt uansett, men...) er en ganske unik følelse.
Det
er en fin følelse.
Fra den massive polerte edeltreboksen, til skinnmappen som omslutter papirer og andre nødvendigheter,... alt i en innpakning jeg ikke har sett maken til enda. Kvalitetsfølelsen starter lenge før du unboxer...
Her er Rolex nesten skammelig kjedelige, med sine små grønne.
OK, jeg vet - før dere tar tenning på den; - det er selvsagt ikke innpakningen det kommer an på.
Men det gir en så meget hyggeligere helhetlig opplevelse og følelse med måten PP topper det hele på.
Uansett, Ursa Major...
Det er en veldig hyggelig setting du befinner deg i. Ser frem til å både lese og se utfallet av ditt valg.
Feil tror jeg nesten ingen av opsjonene dine vil bli.
Lykke til!