Din perfekte samling av 3 armbåndsur

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
11.338
Tenker på om ikke 3 egentlig er nok. Nok, fordi man kan veksle mellom ulike utgaver. Man må også velge relativt bevist, siden 3 er maksimalt antall. Her kan man enten være "all over the place" - eller følge en viss systematikk.

Selv, så velger jeg en viss systematikk - og havner ned på 2 vintage og 1 moderne. Og, valgene er / skal være avhengig av reell betalingsevne i dag - og ikke et langtids fantasiprosjekt. :)



2 vintage
Dette er det letteste valget - og det blir 1680 rød Submariner, siden den var først ut med dato.

tumblr_nt36u3QD2v1tqz0xzo1_1280.jpg


Den andre kandidaten har jeg vurdert litt på - og som blir den neste i rekken er en 1675.

DSC02118_zpscc7zbv1y.jpg~original




1 moderne
Så var det den moderne varianten da - og her blir det litt verre. Kandidater er selvsagt et ganske bredt utvalg, men på de fem øverste plassene på short-lista er 116710BLNR, 114060, 216570, 14060 og 116000.

Ser man på de to vintage som ble valgt, så får jeg nok spreke farger via 1675 - så da kan short-lista kuttes litt ned. Videre, så vil jeg anta det kan være greit med en hvit urskive som gir variasjon. Her er det imidlertid ikke så lett å være rasjonell. Jeg ville nok kutta ut alle de moderne, og beholdt én; BLNR. Gir et hint av farge og er moderne, med litt smalere lugs og vekt. Dessuten så vet jeg at jeg kan montere Oysterlenke, Jubileelenke og andre tøyreimer på alle de tre valgte i samlingen - hvilket gir kjærkommen variasjon ved å ha "bare" 3 armbåndsur.

2015-06-06-20-12-31-png.146810
 
Vanskelig å komme ned på bare tre, men det burde (muligens?) kanskje være nok også;)

Lander på en vintage, en allsidig og en til hverdags.

Vintage er lett å velge da det er et arvestykke som alltid blir værende, selv om den veldig sjelden brukes:)


Den allsidige må bli Speedmaster. Veldig fin og klassisk på lenke, men gjør seg også veldig godt på en hel menge remmer og nato for variasjon.


Hverdagsuret må nok bli BLNR:D For en herlig blåfarge! Helt utrolig!
Samtidig som den har dato, GMT og er såpass robust at deg tåler litt bruk, men er dog meget pen;)
 
Nå er jeg veldig glad i Seiko Sarb035, men om jeg må velge ut tre klokker av de fire jeg har så må det bli disse. Hver klokke gir et unikt og distinkt "look" på armen som ikke konkurrerer med noen av de andre.

19969655985_b82094c2da_b.jpg



20522167344_bb31667a48_b.jpg





16169451069_f15b8b0c2d_b.jpg
 
Redigert:
Artig tråd og fine klokker @Loevhagen
Stusser litt over din trio dog. Hva skal du bruke til dress/smoking?

Du må enten utvide til fire, eller kastbytte redsuben med en gammel Longines jeg har liggende i en pappeske et sted.
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Kult. Måtte tenke litt på denne og mitt svar sier seg ikke selv samt et litt impulspreget. Jeg hadde beholdt:

16710 (i likhet med mange andre):
01.09.2015%2B-%2B1


14060 ( no date, tritium behov dekket):
06.07.2015%2B-%2B2


Og så hadde jeg flippet alt annet fått inn denne som jeg har en enorm hang up på for tiden:
12.09.2015%2B-%2B1
 
Tre klokker er perfekt. Har funnet to av dem som skal få bli værende. Den tredje leter jeg fortsatt etter. Hvorfor den billigere beateren skal være så vanskelig å finne skjønner jeg ikke. Tips taes imot med takk!







Det usikre element
 
En Omega Speedy.
En Panerai Radiomir eller "1950" i 47mm.
En Rolex Sub eller GMT eller Daytona.

Dette er en trio av 3 ikoniske klassikere, som passer til alt og er tidløse.

Jeg nærmer meg, men mangler en Rolex og har en Panerai for mye:rolleyes: