Din perfekte samling av 3 armbåndsur

Dagens trio, med uendeligt budsjett orkar jag inte ens tenke på :)

samling_zps7bxumegj.jpeg
 
Mine tre, noe til de fleste anledninger. En Submariner 16610 tatt ut fra Bjerke i 99, en Omega Genéve fra 1969 cal. 601 (tror jeg), og en splitter nye Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille tatt ut fra Bjerke i går.

Skjermbilde%202016-02-10%20kl.%2019.23.06_zpswyo842zx.png
 
Redigert:
Når jeg åpner «Dagens klokke»-tråden er det tre spesifikke klokker som alltid gir meg den spesielle hjertehoppfølelsen, så for meg er det naturlig å skamløst stjele bilder av de tre - i mine øyne - aller vakreste klokkene på Tidssonen. Siden det er innen familien håper jeg på at tyveriene møtes med forståelse og tilgivelse.
_______________________________________________________________________________

1.
@kvasbo sin Jaeger-LeCoultre Geophysic har jeg hatt gleden av å prøve, og jeg synes det er en perfekt klokke. Jeg syntes det før jeg prøvde den, og på armen ble perfeksjonen perfekt. Litt svulstig og tvilsom adjektivanvendelse der merker jeg, men med den klokka kan man ikke ta for sterkt i. 38,5 fullkomment vakre mm. Jeg synes egentlig, objektivt sett liksom, at det er helt vanvittig å bruke titusenvis av kroner på en klokke, men håper intenst at jeg en dag får et illebefinnende og er så vanvittig at jeg kjøper en slik.

uutC6mB.jpg

_______________________________________________________________________________

2.
Da @FMS viste frem sin Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle Small Seconds var den ny for meg, men hjertehoppreaksjonen kommer hver gang han legger ut et bilde av den. Gjør det mer, vil du?
«Bare» 38 mm, men ser større ut på alle bilder av en eller annen grunn. Koster det dobbelte av en Geophysic, formodentlig hovedsakelig fordi den har kasse i hvittgull. Den finnes faktisk ikke i stål. Dårlig gjort. Bare manuelt verk også.

image-jpeg.3448

_______________________________________________________________________________

3.
Før jeg kjente til ovenstående to klokkers eksistens var @deBalzac sin Minerva (Pythagore I cal. 48 ref A481-R8 mistenker jeg er dens fulle navn) en klar favoritt, og er høyt på lista fortsatt. Romertall kan jeg egentlig ikke fordra, men på denne er jeg høyst villig til å gjøre et unntak. 34 mm høres også lite ut i våre dager, men siden jeg er en eldre herre (an old fart om du foretrekker) har jeg størstedelen av mitt liv båret trettifiremillimetere, og skulle nok kunne gjøre det igjen. En oppfordring til deBalzac må være å starte en Minerva-tråd, det fortjener denne fordums storhet virkelig. Du vil kanskje bli den eneste som legger bilder av egen klokke der, men det er jo ikke din skyld?

SAM_0938.jpg


Oppsummert, her jeg sitter, med bare en tretten-på-dusinet Explorer på armen; tre klokker som mange vil mene tilhører samme kategori, dressklokker. (Jeg unngår med vilje betegnelsen dressur, siden det maner frem bilder av hunder i bånd, og piker på hester). Men siden jeg ikke eier en eneste dress ser jeg ikke slik på det. Sport, dykking og flyvning ligger ikke for meg, så det er et naturlig valg. Alle har lys skive, og ingen har dato, men den første har tross alt arabiske tall, den andre tross alt bare markører, og den siste tross alt romertall, så det er stor forskjell.
 
Bra innlegg @aek! Herlige klokker.

Artig at du skulle dra fram den nydelige Minervaen, det er like hyggelig hver gang @deBalzac viser den fram.
 
  • Liker
Reaksjoner: aek