Din perfekte samling av 3 armbåndsur

Tja. Ikkje lett. Men kan gjere eit forsøk:

Seiko Grand Seiko sbga029 (Kvardags / beater klokka)
Denne kan brukes til "alt". Merker at det enda henger litt høgt å bruke den til "alt". Har en jobb som består av både kontor / feltarbeid, men planen er at denne skal brukes til absolutt "alt" i det daglege.


Speedy Moonwatch (reim/nato/perlon/finklokka)
Denne inn i samlinga igjen. (Rimeglig LØK som solgte den i utgangspunktet, men....). Fungerer til det meste: Dress, Casual etc. Lett å få variasjon gjennom reimskifte/natos/perlon. Perfekt å ha når ein vil vere litt "finere" enn med GS.


Omega Ploprof (den BØLLEtøffe) - har kun prøvd denne må hånd, og ikkje hatt i eige, men absolutt eit framtidsmål.
Alle kjenner låten: Tøff i pysjamas. Av og til treng ein ei bølleTØFF klokke. Perfekt til sommeren med korte ermer.

(Bilde frå www.)

Som ein ser. KUN 1/3 i eige per no. Men viktig å ha eit "mål" å sjå fram til.
 
Disse tre står nå i hvertfall på lista; "skal eies før avgang med evighetens tog"
Beater


Beater2


Pent


Eier ingen, ønsker alle. Har da valgt ur som bør være innenfor økonomisk rekkevidde, over tid.
Håper på å få Exploreren inn i boksen før neste sommer. Så får den kompensere dersom SK 2016 feiler like brutalt som forgjengeren;)
 
Redigert:
tXmzfmb.jpg
 
8d029e7e2bd051aa69544b9adf3668e4


JLC_MC_GEO_DSC3345.jpg


uhrenhandel_de.jpg


Eier allerede sistnevnte - selv om jeg ikke vet om jeg vil eie den i all evighet. Hadde jeg eid de to øverste hadde jeg vært veldig fornøyd. En Lange chronograph eller (JLC) perpetual calendar kunne vært et fint bytte mot den... :rolleyes:
 
Disse 3 er nok ikke realistisk for min del, men andre/nyere versjoner er absolutt innen rekkevidde. Syntes man dekker de fleste bruksområder her.

Hverdagsklokke, vanntett og GMT



Vintage, blir ikke bedre enn dette. Big crown 3-6-9




Pen, dress er vanskelig...

Denne



Eller denne

 
Først og fremst: beklager bildekvaliteten.

Herlig initiativ til tråd, mange fantastiske samlinger her på sonen!

Dette utvalget er min nåværende samling som jeg har satt sammen etter prinsippet om at 3 eksemplarer
"må da vel være nok?"
....... Men jeg har et langt liv foran meg og samlingen viser tydelige veksttegn allerede nå:D

Dette er min perfekte samling av 3 armbåndsur - akkurat nå:
En beater: som tåler alt og kan brukes anytime!
En litt finere: med reim og fantastiske komplikasjoner!
En klassiker: sporty, stappfull av historie og ikke minst på lenke!

Jeg kommer til å etterleve 3 klokke-regelen så lenge jeg klarer, og gi videre de som må vike for nye bidrag.
Neste steg vil nok bli en sort croco til speedy'n, det blir nesten som en ny klokke;)

(Utrolig hva man bruker arbeidstiden til nå før jul)
1436629251544445917690_zpsv2jhvfmr.jpg
 
1454851508909-1083748361.jpg
Tja. Ikkje lett. Men kan gjere eit forsøk:

Seiko Grand Seiko sbga029 (Kvardags / beater klokka)
Denne kan brukes til "alt". Merker at det enda henger litt høgt å bruke den til "alt". Har en jobb som består av både kontor / feltarbeid, men planen er at denne skal brukes til absolutt "alt" i det daglege.


Speedy Moonwatch (reim/nato/perlon/finklokka)
Denne inn i samlinga igjen. (Rimeglig LØK som solgte den i utgangspunktet, men....). Fungerer til det meste: Dress, Casual etc. Lett å få variasjon gjennom reimskifte/natos/perlon. Perfekt å ha når ein vil vere litt "finere" enn med GS.


Omega Ploprof (den BØLLEtøffe) - har kun prøvd denne må hånd, og ikkje hatt i eige, men absolutt eit framtidsmål.
Alle kjenner låten: Tøff i pysjamas. Av og til treng ein ei bølleTØFF klokke. Perfekt til sommeren med korte ermer.

(Bilde frå www.)

Som ein ser. KUN 1/3 i eige per no. Men viktig å ha eit "mål" å sjå fram til.
2/3 per no. Ser dog at Grand Seiko kanskje ikkje er heilt allround. Føles for fin. Er på en måte en "dressdiver / airdiver". Vanskleg dette med kun 3 klokker. Kan eg få audiens til 4? :)
 
Redigert:
Det blir fra eksisterende samling her også, tre relativt ulike in-houser. Fordelen er gode variasjonsmuligheter både til jobb og fritid og at de fleste situasjoner er dekket, ulempen er at ingen har lenke. Godt man slipper å klare seg med tre..



 
En Omega Speedy.
En Panerai Radiomir eller "1950" i 47mm.
En Rolex Sub eller GMT eller Daytona.

Dette er en trio av 3 ikoniske klassikere, som passer til alt og er tidløse.

Jeg nærmer meg, men mangler en Rolex og har en Panerai for mye:rolleyes:

Denne "forbaskede" tråden tvang frem en "ommøblering" hos meg.
Fra å være lykkelig med 2x Panerai og 1 Omega, så begynte tankene virkelig å søke etter den ideelle 3 urs løsning.

Omega+Rolex+Panerai mener jeg være med i en samling, det ble derfor klart at en av Paneraiene måtte ut og et Rolex sportsur måtte inn:eek:.
Jeg kom i "mål" i går, etter at Rolexen kom i hus. Dessverre kun midlertidig siden den må tilbake igjen til Lervik, for å få av noen lenkeledd som satt som sveiset fast:(:mad:.
Dette betyr vel at jeg nå er kommet i "mål" og kan helt slutte å være på sonen?? :p

Her er min nåværende og ideelle 3 urs løsning:

2015 Rolex Sea-dweller 4000ft:
FF1526FB-E92C-4963-A62E-D8873DB32CDC_zpso9c6oxym.jpg


2015 Omega Speedmaster "Pro" - Mitshukoshi mod:
30065441-4A17-4C4A-959B-9AD0AA36C2EF_zpsxlbonlz2.jpg


2014 Panerai Radiomir 47mm - "California":
8DA95D65-FC5D-44FB-8F52-C19249B11FC6_zpskgcvvdlf.jpg

Mitt tredje og "siste" innlegg i denne tråden, siden jeg nå er kommet i "mål" med følgende 3 ur i "samlingen";

- Daytona
- Speedy "Tintin"
- Radiomir 47mm

3 ur er nok, alle blir da brukt omtrent like ofte.
 
Rolex Sea Dweller 16600 Tritium. I mine øyne et av de beste urene Rolex har laget.
Denne har jeg heldigvis allerede.

117228-07ae9e4aaa3da6dd1f9058d20f44f440.jpg


Dressur: JLC Tribute to 1931. Perfekt størrelse og dimensjoner og neste på ønskelisten.
jaeger-lecoultre-reverso-1931-tribute_zps9ec3a369.jpg


Grail og perfekt allrounder når jeg blir 60 og ser dårlig:D

WP-Glashutte-Origian-Senator-Chronograph-Panorama-Date-red-gold.jpg
 
Det blir fra eksisterende samling her også, tre relativt ulike in-houser. Fordelen er gode variasjonsmuligheter både til jobb og fritid og at de fleste situasjoner er dekket, ulempen er at ingen har lenke. Godt man slipper å klare seg med tre..




Jeg må si du har et knippe fantastisk fine klokker. (Nesten så jeg kunne ha kopiert innlegget og kalt det min perfekte samling:)) Når du i tillegg kan legge til en sporty GO så kan det nesten ikke bli stort bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS