Dine beste klokkebilder!

Veldig flotte bilder @Celter! :)

Her er et par MM300 bilder som jeg er fornøyd med:

17503481989_ae8afe23a2_h.jpg


17705547745_deeb55aa8c_h.jpg
 
Beste klokkebilder....
Det er vanskelig å fremheve... Bare klokken blir litt sterilt, syntes jeg.

De klokkebilder jeg har, som jeg liker best, er derfor noe som har litt av historie bak seg. Derfor blir det historien som fremheves mer enn kanskje klokken.

<H2>Lofoten</H2>
-------------------------------------------
I første rekke er dette min favoritt. Det er historien som er sentral.
Det var sommertur med MX5-klubben. Den gikk til Lofoten. Her er det, som alle vet, midnattssol. Det var litt skyet de kveldene vi var der oppe med klubben. Heldigvis ble jeg og familien noen dager til, og vi fikk skyfri himmel flere dager. Dette er i slutten av juni, og midnattssolen er på det høyeste.

Bildet er av min "reiseklokke", Tissot T-Touch. Den er i kompass-modus, og kompassnålen peker mot nord, mot solen. Klokken er 01(am), og solen er på sitt laveste, og i nord. (Lavest er selvfølgelig ikke klokken 12, pga sommertid). Den lille feilmarginen med at viseren ikke peker direkte mot solen skyldes den lokale missvisningen. Den er stilt inn for Oslo... (Søren også!)
Kompass%20mot%20Midnattsolen%202.jpg


<H2> Island </H2>
---------------------------------------
Tissoten min får være med på mye. Som "Reiseklokke" er den følgesvenn på turer. Denne gangen var det speiderleir på Island. Vi hadde gått innover fjellene og kom til en elv. Vannet i elven var iskaldt; (derav navet Island?).
Etter en stund kom det inn fra siden en annen elv. Bunden i elven var grønn av alger og vannet var kokende varmt! Tilsammen ble disse bare veldig varmt. Derimot, med ujevne mellomrom var det laget små kulper med ulike temperaturer. Vi fant oss en kulp med passe varmt vann.

Her la vi oss ned og badet. Selvfølgelig måtte min kjære T-Touch igjen bidra; nå i Temperaturmodus.
Island%20Varm%20elv%201.jpg


Island%20Varm%20elv%202.jpg


Det var godt og varmt i vannet. Og veldig rart å ligge ute i naturen og vake i vann som var "varmere enn et badekar".

8
 
  • Liker
Reaksjoner: reim og Kohe321
Hadde dog satt pris på en "how to" post @Loevhagen
Har prøvd en del med Pixlr app'en nå, men føler bare at sort/hvitt bildene blir presentable......