Dine keepers/din ultimate samling.

Du trenger ikke være flau, Sponon, vi er alle venner her. Vi vet jo at det er disse du drømmer om:

rimo2-e6717.jpg


jacob_watch_black_leather_band_silber_multi-.jpg

Ho ho! :D

Spesielt lekkert med svømmende sædcelle-visere. Det er jo både tidløst, classy og i stil med fargevalg.
 
Dette må vel ses på som en kladd men her er min liste;

Allerede inne i boksen og keepers;

Perrelet Classic A1000/2
Helson Sharkdiver bronze/bronze.

Så over til den langsiktige tanken.

Panerai Submersible 024 (tror jeg)
Panerai Luminor 320
Panerai 187 Black seal
Rolex Seadweller 16600
IWC Portuguese 371438
A.Lange & Sohne 1815 (233.032)
Zenith El primero open svart skive ikke tall.
Patek Philippe Aquanaut 5164

Da kunne jeg slappet av med et glass eller to:)
 
Artig tråd! Siden jeg er litt rookie, har jeg nok ikke noen spesielle å komme med. Men here goes:

Dressklokke: En clean Patek av noe slag
Beater: Rolex SS Sub (litt usikker på hvilken)
Uberbeater: Seiko Monster Orange

Så kommer de som kan brukes til ymse anledninger:

Pepsi
Speedy Pro
Panerai (antageligvis 312)
Smurf
Rolex i gult gull (antageligvis GMT)

Da har jeg en grei boks med 8 ur. Men det er sikkert 20 klokker til jeg har lyst på :)
 
10 ur er for mye for meg, jeg er ikke så flink til å rotere..

Ser for meg at følgende samling kan tilfredstille meg en god stund:

- Sub 16800. Kjøpte meg en i sommer og bruker den nesten hele tiden. Sub er spesielt, og passer til omtrent alt. Er nok ingen ur som er så komplett!

- GMT master II. Har aldri hatt en, men har lyst på en. Ser for meg den som erstatning for Subben på dager jeg føler for å veksle litt.

- IWC Portuguese chrono. Blant verdens peneste? Ett ur for de dagene man må late som om man er mer elegant enn man egentlig er ;)

- Breitling Super Avenger. En selvfølge, men trolig ikke mange andre som vil ha den. Vekker stort sett avsky hos folk, men det var min første skikkelige klokke. Realiteten er at dersom jeg måtte selge en klokke, så hadde Subben gått før denne :p (har sikkert mer med at SA var min første enn noe annet, men..).

- Egentlig er de 4 over nok, hadde hatt mer enn nok med å få brukt de. Men siden samlingen "skal vare en stund" så må man nesten ha en til føler jeg. Mange gode alternativer, vanvittig mange. Panerai, JLC, IWC, Patek, osv.. Men skal jeg få for en som er realistisk så tror jeg at jeg må si at en AP Royal Oak Dualtime er vanvittig nice. Ja, det blir den.

-------------------- 3 mnd senere

- Jeg måtte ha en til før jeg slo meg til ro. Det kom plutselig en PP Nautilus inn i boksen :)
 
Jeg hadde klart meg lenge med min 116710 og 116619 :)

Et par andre beholder jeg av sentimentale grunner. Resten kunne jeg i grunnen ha solgt, men det er ikke store verdien i dem.

Men, jeg sikler litt på en AP RO 15300 :)
 
Du trenger ikke være flau, Sponon, vi er alle venner her. Vi vet jo at det er disse du drømmer om:

Eg e kje blyge ;)

Men er enda ikke helt sikker på hvilke modeller det blir. Det kommer nok en ventepølse eller to for å døyve den søte kløe.
 
AR Royal Oak Jumbo (15202)
PP Nautilus
VC Overseas
IWC Portuguese Chrono
A.L.S Richard Lange
Rolex Yachmaster
Rolex 14060
JLC Reverso Duo
JLC UT Moonphase

Det ville være nok for meg ;)
 
AR Royal Oak Jumbo (15202)
PP Nautilus
VC Overseas
IWC Portuguese Chrono
A.L.S Richard Lange
Rolex Yachmaster
Rolex 14060
JLC Reverso Duo
JLC UT Moonphase

Det ville være nok for meg ;)

Tror det hadde vært nok for de fleste :D
 
Har ved mange anledninger trodd jeg har funnet keepers, men har flippet mye de siste par årene.

To stk har blitt i boksen, og er helt tydelige keepers;

Rolex DateJust 1601
Rolex GMT-Master II 16710 (Coke)

I tillegg var jeg så heldig å få snappet opp PP Aquanaut 5167/1A, og den er jeg blitt veldig glad i.
Det var tre.

Rolex 14060(M). Har hatt to stk, og angrer på begge salg. Begge var klin strøkne. Min neste skal være en beat-up haug av en klokke, gjerne kun på flettet nylon (ikke nato, kan ikke fordra nato).

Om budsjettet ville strukket til ville jeg nok tatt med følgende;

Rolex Daytona, gjerne en Paul Newman med sort bezel og panda-dial.
PP Nautilus 5712/1A med blå skive (så om du skal handle chrono må du rope ut, Moore..!).
AP Royal Oak Dual Time med sort skive.
VC Overseas Chrono (gammel type, 40 mm) med hvit skive.
JLC Reverso av en eller annen type (J.Cat sin er helt perfekt både i størrelse, farge osv. Helt nydelig, og vi ser alt for lite til den. Hint hint).
En vintage Blancpain FF NR

Pluss en liten rosin i pølsa;
Breguet Type XX Aeronavale Chrono.

Da tror jeg at jeg hadde vært fornøyd.
 
Per i dag ser listen ut som noe i denne retningen (tilfeldig rekkefølge):

- Speedy
- Milsub
- 16800
- Nautilus 5711
- Ploprof
- VC Malte perpetual
- Pam.. kanskje 312
- IWC 3717 eller BP
- Zenith Chronomaster
- JLC Master ultra thin
 
IWC Portuguese IW5001-07 7 days hvit skive.
Rolex 1680 Red Sub
Rolex Sub-c eller Hulk
Omega PO Liquidmetal LE
Omega Seamaster 2255 og 2254
Omega Seamaster Aqua Terra 231.13.39.21.06.001
Vintage Rolex Sub i gull :D
A Lange & Sohne LANGEMATIK PERPETUAL ;)


Ja, også denne Pateken :D
patrizzi_pp5002.jpg


Ok, da er jeg good to go :D

Ps: + omega speedmaster
 
Bra tråd:)

Har lagt en langsiktig plan når det kommer til en liten klokkesamling:D Innen jeg er blitt 50 så skal samlingen inneholde 6-8 ur. Har lagt meg på en realistisk linje i forhold til økonomisk forsvarlighet, og da blir lista slik:

Tag Heuer Grand Carrera RS17 er kjøpt inn...

Breitling Navitimer World, med blå skive og brun rem, er på vei inn om ikke så altfor lenge:D...

Longines Legend Diver...

IWC Aquatimer Vintage...

Speedmaster Broad Arrow GMT...

Panerai 312...

Rolex LV og en Jaeger LeCoultre Master Compressor Geographic kjøpt brukt kommer inn på de to siste plassene:D
 
Hm....edruelig ;) som jeg er, så blir klokkeboksen som følger :

-Patek Philipe Aquanaut/Nautilus jumbo (får aldri bestemt meg for hvilken jeg ønsker)

-Blancpain FF

-IWC Portugese, tror jeg går for 3714. Grei pris...

-Omega Constellation Pie Pan (har endelig fått den i boksen - og den blir:p)

og

-Casio ProTek (Hallo!!!! Man kan ikke bruke de klokkene nevnt over her til litt tøffere sport/aktivitet....)

Det blir totalt 5 - dette er jo faktisk mulig i løpet av et per år.....dessverre så skifter ønskene mine raskt.....før man vet ordet av det så vil man ha helgull Tourbillion av et eller annet slag......

OBS! Glemte en - Jaeger Le Coulte Reverso GMT. Denne synes jeg er utrolig fin og klassisk samt den er kjekk når man reiser:D
 
Diver: Seadweller 16600

Gmt: Usikker worldtimer funksjon

Chrono: Patek 5980

Dress stål: Omega Railmaster

Dress gull: Jaeger Lecoultre master ultrathin moon i rosegull


Alarm: Jaeger Lecoultre master compressor memovox
 
Diver: Seadweller 16600

Gmt: Gmt master 2 ceramic

Chrono: Speedy 3570.50

Dress stål:IWC 7 days hvit skive, gull indekser, brun croco
Omega Railmaster

Dress gull:patek med månefase
Zenith el Primero

Alarm: Jaeger Lecoultre master compressor memovox

Hverdags-
Beater. Omega seamaster Bond
Rolex Sub nodate på Nato

Noe kan endre...


Man har vel ikke under noen omstendigheter blitt påvirket av par forgående ukers events vel.:p
 
Utrolig interessant tråd!
Det blir spennende å se hva TS-erne klarer å realisere av drømmer fremover; noen svært kostbare ur, andre mer oppnålige.
Selv tror jeg det tar tid før jeg klarer å hanke inn noen av mine absolutte grails, men om jeg klarer en eller to ila de neste ti årene ville jeg bli meget fornøyd.

Når jeg ser meg tilbake har jeg kjøpt og solgt en rekke ur. Det uret som har blitt ved min side gjennom alle disse salgene er kermiten. Den blir uansett!
c08a34de.jpg


Audemars Piguet Royal Oak like så!
20111008_101209.jpg


Siste innkjøp mener jeg også er en keeper.
20111027_081515.jpg


Derimot er jeg usikker den utgaven jeg har av Daytonaen.
8de922b4.jpg

Drømmen er som avataren viser en 116509 WG.
582965de.jpg


Så til drømmene :eek:
BP FF 40 mm er nevnt tidligere. En klassiker som også er oppnålig.
BPFF40.jpg


Ditto 7 days. Liker meget godt versjonen med hvit skive og gullindekser.
iwc-portuguese-automatic-7-days-chronograph-power-reserve-iw500114-watch.jpg


Denne varianten av Breguet Marine er helt rå.
breguet_2006_80184447_18434029743583.jpg


Men skulle jeg velge mellom Bregueten og en PP 5712 hadde Pateken vunnet! Lett.
nEO_IMG_Patek57121.jpg


Som så mange andre på forumet har jeg ønsket om en perpetual kalender. Denne har stått øverst på listen min...
RS_19_PG_Perpetual_Calendar_Mood_4c.jpg


...inntil i sommer. Da kom jeg over denne AP RO QP. Fytti! Så lekker at jeg bare må legge ved noen flere bilder til dere TS-ere.
ro7m.jpg

ro4y.jpg

ro5w.jpg


Og til slutt Milsubben. Her Frodos eksemplar på min hånd :D
iphonebackupbilder2413.jpg


Oppsummert blir en milsub nok kun en drøm. Den er så hinsides kostbar. Kanskje jeg en gang kjøper en redsub.
Patek må man vel eie en gang, den sikter jeg meg inn mot. Får nok bli 40-årsgaven fra julenissen til meg selv. 50-årsgaven blir AP RO QP.

Vinner jeg i lotto kjøper jeg de andre drømmeurene også :p
 
Ultimate samling? Her snakker jeg bare om den ultimate klokken, one to rule them all, my precious: Milsub.

Kommer nok aldri til å få tak i denne av flere grunner, men.... Da har jeg ikke behov for andre klokker :)

Ja ok da, noen andre klokker må den ha herredømme over; Railmaster og Explorer I