Dine keepers/din ultimate samling.

ja for h...... det har dere rett i. Bummer:sad:

Finnes det en panerai med liten sekundviser, logo, sandwich dial og automatisk opptrekk? Det vil jeg ha.

Sjekk yahoo-mailen din, Espen. Sendte deg et lite hjelpemiddel i Paneria-jakten!
 
Hehe, dette var faktisk vanskelig. Jeg tror dessverre ønskelisten jeg endte med ble litt kjedelig. Jeg har ikke spes lyst på hverken milsub eller grand complications per dags dato, men det er vel lov å ombestemme seg etterhvert også.

1. Rolex 14060M - Klassiker.
2. Rolex Explorer II hvit skive (40mm). - Ingen rasjonell tanke bak. Jeg bare digger den.
3. Rolex GMT master II pepsi. - Ok, siste sportsuret fra Rolex. Har hatt lyst på en slik siden jeg leste om den for første gang som 15-åring.
4. Rolex Datejust - I gull, på skinnrem, helst fra 1986.
5. A. Lange & Söhne Richard Lange i platina - Man må jo ta seg godt ut i bryllup o.l.
6. Patek Philippe nautilus 5711. - Fineste pateken spør du meg!
7. Omega Speedmaster Professional - tiltalende og historiefull.
8. Breitiling Navitimer - alle trenger en guilty pleasure.
9. En modell av JLC reverso. Vakkert og diskre.
10. Doxa sub 1000t sharkhunter - "Beater".
 
Jaeger LeCoultre Duometre
Jaeger LeCoultre Master Eight Days RG
IWC Portofino 8 days Stål
IWC Portuguese Perpetual calender Hvitgull
Audemars Piguet Royal Oak Chrono Newman
Blancpain Fifty Fathoms
Blancpain Villeret RG Moonphase
Vacheron Constantin Overseas Chrono
Richard Mille 011
Breguet Tradition Hvitgull

Drömmesamlingen min på 10stk akkurat som det ligger til nå:D
2 er krysset av liste, og eight to go.. men som alt annet så forandres intresse og nye (og gamle) modeller faller i smak.. ultimate samlingslisten er nok kontinuerlig under forandring;)
 
Som ny innen klokkefronten, har jeg følgende modeller på to-have lista.

1. Omega speedmaster pro
2. Omega Seamaster electric blue
3. Blancpain fifty fathoms

I den lista føler jeg at jeg må ha speedmasteren pga historien, seamaster fordi det er et fint ur som tåler litt vann og juling. Blancpain fordi "poor mans fifty fathons" fra seiko åpnet dørene for meg til klokkeverdenen. :)
 
For min del må en slik liste oppdateres jevnlig. Etter å ha gått svanger med en JLC Memowox Master Compressor en stund - ja, helt siden jeg prøvde Frodos JLC, står denne nå på min liste.

Lenge tenkte jeg at LLD kunne gjøre samme nytte. Så ble det til at Aquatimeren tok LLD'ns plass. Den beholdes, men det skal nok ryddes plass til en JLC, helst denne, om en stund.


JLC.jpg


Edit: Det var da pokker til lite bilde som kom opp her da.
 
Akkurat nå ser listen min slik ut

1. BP FF No-Radiation
2. IWC Aquatimer Jacques Cousteau
3. Omega Speedmaster 3570.50
4. Omega SM300 watchco NOS
5. Jaeger LeCoultre tribute to polaris
6. AP ROO Rubberclad
7. Jaeger LeCoultre Master Chronograph
8. Rolex birthday-sub
9. Panerai 321 eller 312
10. Omega seamaster PO - check

Hmmm, må visst ha en større klokkeboks jeg :cool:
 
Tja, jeg ser aldri helt for meg at jeg kommer til å bruke såpass mye penger på en klokke at jeg kommer til å kjøpe merker som JLC, A Lange & Sohne, Blancpain, Panerai, etc. I tillegg er 10 ur litt mer enn det jeg anser som fornuftig om alle urene skal få regelmessig brukstid. En "realistisk" drømmesamling per i dag kan derfor være:

1: Diver/grail: Nye Omega Planet Ocean 42 mm med 8500 calibre urverk
2: Chrono: Omega Speedmaster Professional, first man on the moon
3: Dressur: Nomos Glasshütte Club
4: GMT/Sporty klokke: Ball Ohio GMT
5: Beater/tooldiver: Sinn U1
6: Diver: Seiko Marinemaster 300

Den nye Planet Ocean er i mine øyne det flotteste dykkeruret på marketd. Med ny in-house movement fra Omega er dette et ur som absolutt skiller seg ut, og for øyeblikket er min personlige grail.

Omega Speedmaster er en tidløs klassiker som hører hjemme i alle seriøse klokkesamlinger.

Som dressur ville jeg egentlig sagt en IWC Portugese, men dette blir i dyreste laget for et dressur som ville fått relativt lite tid på håndleddet. Et godt alternativ kan være en Nomos Glasshütte Club, flott design med in-house urverk.

Ball Ohio GMT er en sporty klokke i samme stil som Aqua Terra og Rolex Explorer som samtidig har en GMT-funksjon og koster kun halvparten av Omega AT og Explorer ville gjort.

Sinn U1 er et monster av en klokke, laget av ubåtstål. Noe mer solid skal man vel lete lenge etter. Har også et design som apellerer til meg og et bra urverk (Top grade ETA 2824).