Don Drapers klokke.

Medlem
16. nov. 2010
Sted
Oslo
Har akkurat begynt å titte på Mad Men og så en klokke på armen til Don Draper. Tenkte at litt googling ville gi meg svaret på hva det var, men tvert imot.:confused:

Fant ut at dette er blitt debattert mange steder, men ikke funnet noe svar. Se også link.

http://www.clicktempus.com/blog/mad-men-donald-draper-watch

Spørsmålet er derfor om noen her klarer å finne ut hva dette er?
Ikke bare fordi jeg lurer, men også i håp om at dette er en vanskelig nøtt hvor heder og ære venter den som klarer det.

Kjenner jeg blir litt skuffet hvis noen ser på den og med en gang vet hva det er.:D

632ff561.png

I sesong 2 eller i alle fall i sesong 3 har han en annen klokke som ligner på en JLC Reverso. Jeg må innrømme at jeg liker klokkemoten fra denne tiden.

Helt enig. Som et pluss på et nydelig design synes jeg det ser ut som om det er litt størrelse på denne. Det gjør den jo ikke akkurat mindre attraktiv.

Ellers så har du helt rett med at han senere bruker JLC. Har også sett noen bilder med Rolex Explorer. Men akkurat denne ser jeg man sliter med å finne.

Både watchuseek og watchtalkforums har tilsvarende tråder uten at de har funnet svaret så det er mulig det må en über-WIS til.:p det er jo en del her jeg tror hører til denne kategorien så jeg håper noen tar den.

Kanskje det er en ombygd klokke for å ikke reklamere for et visst produkt.

Quentin Tarantino bruker jo mange falske merker.

Det er selvfølgelig en mulighet, men ville overraske meg litt, siden så utrolig mye av serien går på å være pinlige nøyaktige.

Kundene som kommer inn jobber for firmaer som eksisterer eller eksisterte. Adressene stemmer. Alle merker på matvarer etc stemmer.Flere andre klokker er gjenkjent, men selvfølgelig mulig.

Litt av greia med Mad Men er jo nettopp hvor autentiske de er i sin reproduksjon av "den gang da". Tviler sterkt på at denne er laget for serien nettopp av denne grunn.

Espenbki har nok rett i at denne klokken finnes der ute et eller annet sted ja ;)

Kan det være en versjon av en Rolex Cellini? Jeg tviler på at det er noen billigklokke. Alt virker så autentisk i serien.

Aner ikke hvilken episode det er.

Både Elgin og Cellini er gode forslag. Men tror ikke det er helt innertier, men så sitter jo ikke på fasiten heller

Tror ikke det er Elgin. Klokka på armen til Draper har et eller annet like oppunder kl12 - kanskje en Rolex-krone? Har søkt mye på nettet og det er noen som påstår at det er en Cellini, men de bildene jeg finner av den har ikke Rolex-kronen dersom den ikke erstatter 12-tallet.

Jeg vet ikke hvilket ur dette er, men det er ikke sikkert at det er fra 60-tallet - Exploreren han bruker er åpenbart en safirglassmodell.

Vel, den kom med safirglass rundt 1990. Jeg er nesten sikker på at dette ikke er en Explorer 1016 fra 60-tallet.

Edit: Ser UJU kom meg i forkjøpet :)

Donald-Draper-Mad-Men-Rolex-Explorer-wrist.jpg

Donald-Draper-Rolex-Explorer-1.jpg

Donald-Draper-Mad-Men-Rolex-Explorer.jpg

Jeg så de tre første episodene. Syntes det var litt tregt og langtekkelig, så har ikke sett videre.

Men er jo svært mange som følger serien.. Så den må jo (bør hvertfall...) ha utviklet seg positivt..

Jeg så de tre første episodene. Syntes det var litt tregt og langtekkelig, så har ikke sett videre.

+1

Kom meg ikke lenger enn første episoden selv... "alle" jeg kjenner hyller serien opp i skyene så en eller annen dag får jeg vel gi den en ny sjangse, men første episoden klarte overhodet ikke å fenge meg.