Doxa Sub 1200t eller Aquadive 100ss

Jeg er ikke spesielt fan av den bittelille timeviseren til Doxa. Har hatt en Aquadive (kjøpte av Hammerfjord), som jeg var veldig fornøyd med, og angrer på at jeg solgte. Var bunnsolid byggkvalitet på Aquadiven iallefall.
Så min stemme går til Aquadive!

Sånn går det når du selger videre mine klokker;):D
Den Dievas Focal var også en skikkelig tysk stridvogn: savner den noen ganger.
Dievas Maya der gir mye klokke for pengene.

• Liker
Reaksjoner: acnorway og westmouth
Tror det blir litt smak og behag her, men hvis vi skal snakke annenhåndsverdi (noe vi ikke skal :) ), så er min oppfatning at Doxa er litt lettere omsettelig enn Aquadive.

Personlig synes jeg valget ditt er vanskelig. Liker begge veldig godt.

Allerede på side 2 i denne tråden, og ingen har anbefalt å oppgradere til en Submariner? Hva har skjedd med dette forumet?

Aquadive har jeg aldri holdt i, men jeg hadde en Doxa 1000t som jeg likte godt. Kvaliteten virket bra, lenken var veldig behagelig og den føltes virkelig som en klokke ment for bruk og ikke pynt. Den ble litt voldsom til daglig bruk, og ble etterhvert solgt eller byttet med noe annet jeg ikke kan ta igjen nå, men jeg er stadig innom sidene deres og vurderer å kjøpe en ny.

Eller: Kjøp en Submariner.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dingle og Preacher
Allerede på side 2 i denne tråden, og ingen har anbefalt å oppgradere til en Submariner? Hva har skjedd med dette forumet?

Aquadive har jeg aldri holdt i, men jeg hadde en Doxa 1000t som jeg likte godt. Kvaliteten virket bra, lenken var veldig behagelig og den føltes virkelig som en klokke ment for bruk og ikke pynt. Den ble litt voldsom til daglig bruk, og ble etterhvert solgt eller byttet med noe annet jeg ikke kan ta igjen nå, men jeg er stadig innom sidene deres og vurderer å kjøpe en ny.

Har hatt flere forskjellige Sub'er, og har fremdeles en igjen - så akkurat det problemet har jeg ikke :D

• Liker
Reaksjoner: Hopalong
Tror det blir litt smak og behag her, men hvis vi skal snakke annenhåndsverdi (noe vi ikke skal :) ), så er min oppfatning at Doxa er litt lettere omsettelig enn Aquadive.

Personlig synes jeg valget ditt er vanskelig. Liker begge veldig godt.

Ja, det er vanskelig :)

Annenhåndsverdi er heldigvis ikke et tema, selv om du nok har rett i din antakelse.

Doxa og Aquadive er vel en annen type klokker til en annen type bruk. Ta en tur på løkka en lørdags formiddag og tell submarinere. Var innom tre butikker og telte fem.

E:Stemmer for doxa.

Doxa og Aquadive er vel en annen type klokker til en annen type bruk. Ta en tur på løkka en lørdags formiddag og tell submarinere. Var innom tre butikker og telte fem.

E:Stemmer for doxa.

Jeg vet. Submarinertipset var et - tydeligvis mislykket - forsøk på ironi over de mange klokkevalgtråder som ender nettopp slik. Kanskje det er derfor "løkka" er full av Submarinere?

Jeg vet. Submarinertipset var et - tydeligvis mislykket - forsøk på ironi over de mange klokkevalgtråder som ender nettopp slik. Kanskje det er derfor "løkka" er full av Submarinere?
Eller at løkka er en Sub. Og har man ikke en Sub, så havner man i uløkka.

Köp båda - den du bruker mest - behold :D

He, he - jeg har vært inne på tanken! Jeg starter med en, så får vi se. Kanskje det blir begge :D

Modellene er dessverre ikke så lett å oppdrive pent brukt i Norge, og det virker i tillegg som annenhåndsmarkedet ikke er så veldig betalingsvillig. Det blir mao. trolig nokså dyrt å ombestemme seg :eek:

Det artige med disse dykkerne er at det er veldig lenge siden jeg har hatt lyst på noe nytt, klokkegleden er på vei tilbake. Jeg tror jeg vil fokusere på litt spesielle og noe rimeligere klokker fremover, ikke dusinvare fra nærmeste AD. Min Seiko MM300 gir mye glede for en relativt hyggelig pris - den viser med all tydelighet at Sub ikke er svaret på alt :)

En Sub = Seiko MM300 + Doxa Sub 1200t + Aquadive 100ss + pent brukt Pelagos o_O

Incoming :D

7973E6B8-1BC8-40B3-BE44-027317675792.png

Det jeg liker med Aquadive er at siden de startet på nytt, har de bestandig hatt en åpen politikk om sin produksjon og testing.
Ikke alle gjør det og det skyldes ofte en produksjon av delene i Asia.

Aquadive er ikke bare et kontor som ser ut som en postboks: de er en ekte fabrikk.

Og folk tester den hardt.

http://aquadive.com/making-of-aquadive/

"AQUADIVE BATHYSCAPHE 100

Case including caseback and bezel 100% made in Germany using German raw materials and blanks. Every single step of the manufacturing process is carried out in Germany, cutting, CNC milling, drilling, polishing and brushing, DLC coated in Switzerland
Crystal 100% made in Switzerland using Swiss raw materials
Movement: Genuine ETA Swiss Made
Dial 100% made in Switzerland
Hands sources vary according to model and batch
Bezel insert: Ceramic coated with SL, Swiss Made
Strap: made in Italy, using extra strong 2mm Swiss Made springbars
Bracelet: supplied by a German manufacturer in Pforzheim/Germany and made in their manufacturing facility in (undisclosed) according to German standards
Watch box Far East
Warranty Card made in the EU
User manual made in the EU
Specs may change without further notice"