Doxa Sub-tråden

Du tar nok litt feil her @Hammerfjord

Hvordan du klarer å tolke mine svar som at jeg er irritert , overrasker meg litt. Tror du legger litt mye i dette. Må innrømme at det føles litt, som om du har behov for å vise hvem som vet best og mest.

Jeg trekker meg stille tilbake i "tåka" og beklager eventuelle uttalelser som ikke falt i smak.

God ettermiddag

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Du tar nok litt feil her @Hammerfjord

Hvordan du klarer å tolke mine svar som at jeg er irritert , overrasker meg litt. Tror du legger litt mye i dette. Må innrømme at det føles litt, som om du har behov for å vise hvem som vet best og mest.

Jeg trekker meg stille tilbake i "tåka" og beklager eventuelle uttalelser som ikke falt i smak.

God ettermiddag

Målet var å komme med mer info.
Det er ikke en konkuranse om hvem som vet mest: såpass "ungdom" er jeg faktisk ikke.

Jeg bumper med litt mer.
2014 Aquarius Mission 31

https://www.hodinkee.com/articles/d...usteau-for-mission-31-were-along-for-the-dive

http://oceanictime.blogspot.no/2014/06/mission31-interview-with-doxa-team.html

Fabien on boat 20.jpeg

Doxa.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Trulle75
Har hatt en Doxa 1000t selv og har en venn som har hatt flere. Mine erfaringer har vært supre og jeg er veldig sugen på en av de nye 300t Re-issuene. Doxa oransje er jo noe alle bør oppleve! Skikkelig robuste klokker med i min erfaring den beste bruksbezelen og den mest comfy lenka. Nyprisene har alltid vært litt skremmende for min del, men det at klokken er litt "elsk eller hat" gjør den veldig gunstig på bruktmarkedet.

Enig @Vegard

Alle de jeg kjenner som har eid en Doxa sub (eller eier) har vært tilfreds. Det er selvfølgelig lov å mene hva man vil, men dumt dersom man ikke har prøvd noe. Jeg er i allfall godt fornøyd med min 300T, og lenke med kasse er svært behagelig. Heller ikke mange dykkere der ute som har en bezelen med 120 "klikk". Urverket høres nesten ikke og avvik er marginalt pr dag.

20161126_114439.jpg

Haha! Rå duo.1200t er den perfekte kombinasjonen av moderne spesifikasjoner og litt mer retro størrelse og utseende, men SUB 4000 ser jo ut som et skikkelig beist! :D

Jeg har en SUB 4000 T og en Sharkhunter og er meget fornøyd med begge. Er nok SUB som får mest armtid, helt rå med den oransje skiva og oransj Isofrane.
IMG_6112.jpg

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hei, jeg merker stadig større dragning mot Doxa sub 300 og 300t sharkhunter. Usikker på to ting som muligens noen doxa-eiere kan hjelpe meg med..

1. Er doxafeber forbigående, slik at en plutselig sitter med en klokke som man lurer på hva man tenkte?

2. Hva er best av sub 300 og 300t

Bonusspørsmål: bør man gå all in og ta dern oransje?

Setter stor pris på svar:)

Mvh
Håkon, mulig framtidig Doxtrer

Det er nok andre her som kan utdype forskjellene mellom 300 og 300T best, men et enkelt utsagn er vel at 300T gir mest for pengene og føles mer moderne, mens 300 har et mer vintage og sjarmerende preg (diskutabelt, ja).

Men skal du først ha Doxa er min sterke mening, gå for farge. Sharkhunter er kanskje det kjedeligste valget, Professional det sikreste valget, og Divingstar det sprekeste ;)

Doxa-hypen går litt opp og ned, men nå som de blant annet har fått norsk AD er det sikkert flere og flere som får øynene opp for kanskje tidenes kuleste dykkerklokke :). Jeg har storkost meg med min i et par år nå, og syns den er minst like kjekk som dagen den ble kjøpt. Hvis den av en eller annen grunn skulle dukke opp til salgs, er dette av rent flippesykemessige årsaker..

Hvis du imidlertid føler du er bitt av hypen, tror jeg du bør tenke over om du eeeegentlig har lyst på en Doxa. Det er mange som har sett fristende bilder på nettet, kjøpt, og solgt et par uker etterpå.

Redigert:
Takk for godt svar, det var akkurat sånne innspill jeg var ute etter:)

Har hatt en del forskjellige dykkerklokker til nå fra Omega og Tudor, men holder skjelden mer enn 6 mnd før de blir flippa. Doxa virker som noe annerledes og må si jeg liker stilen, kanskje dette blir den som holder seg i hus..

300T og noe med farger høres sprekt ut:) Eneste jeg liker mer med 300 enn 300T er at 300 har metric i stedet for fot, ergrer meg litt for fot :p

Har ikke tenkt så mye på den fargen før, men klokken ser jo lekker ut på bildene der, kjenner det pluttselig ble aktuelt:)

Gul eller turkis ville jeg valgt, de er såpass freshe at de gjør klokken et par knepp kulere enn alle de andre variantene.

Enig, de ser skikkelig kul ut :) Bare det ikke føles malplassert å gå med på kontoret :-/