Doxa Sub-tråden

Enig, de ser skikkelig kul ut :) Bare det ikke føles malplassert å gå med på kontoret :-/
Du kan jo trøste deg med at ingen andre enn deg tenker på hvilken klokke du har på armen ved kaffebaren og ved lunsjbordet. AKA - folk bryr seg om seg selv og ingen andre. ;)

Motto? Kjøp den klokken DU vil, da ingen andre kommer til å legge merke til det du har.

Jeg har hatt min Doxa 300 Prof. (50-årsutgaven) i 3.5 år nå. Godfølelsen er like stor hver gang jeg tar den frem. Har blitt en definitiv sommerklokke som jeg gjerne henter fram på forsommeren og tar av igjen når vi bikker inn i høstmåneden. Kjør på! Du kommer neppe til å angre :)

0A6279E0-2501-4F14-8640-3004A0802928.jpeg

Hvordan er 300t med nato, sitter den høyt?
Hei!

Jeg har eid 300T og har nå 300 (siste versjonen). Det er merkbar forskjell på hvordan de bærer, helt klart. Siste versjonen er lettere og sitter noe bedre vil jeg si, og har jo litt mer sjarm. Men, som andre har nevnt, 300T er en kul og solid klokke som ikke likner noe annet. Jeg brukte min mest på rem eller nato og syntes det fungerte veldig bra. Klart den bygger på seg med nato, men det plaget ikke meg nevneverdig. Jeg hadde searambler, og den kler jo absolutt alt av nato!

Når det gjelder farger, så er det åpenbart smak og behag, men de lager flotte farger jeg synes du nesten ikke kan gå feil. Jeg har den oransje og er overhodet ikke gått lei. Den er alltid gøyal å ta frem og akkurat nå brukes den mest på lærrem. Ser helt sykt ut, men det er jo det som er gøy;) Kan ikke se for meg at jeg noen gang skal selge denne! Fant noen bilder fra arkivet her til inspirasjon:)
Doxa 6.8.jpg

doxa 6.11-3.jpg
doxa 4.12.jpg

Noen her som har testet gummireimen som man kan velge fremfor lenken? Erfaringer?

Ser det er lovord om lenken. Har forsøkt å like den, men klarer det ikke:(

Jeg har den seneste tiden fått øynene opp for Doxa, men er litt usikker på hvordan de bærer. Jeg har selv et relativt stor håndledd som varierer mellom 19 og 20 cm, og trives best med komfortable ur i størrelsen 39-42. Jeg har egentlig sett meg ut SUB 300t, men så lurer jeg på om dette blir for lite. Jeg har også sett på Sub 1500t, men dette virker stort og voldsomt. Jeg har likevel konkludert med at det står mellom disse to variantene.

Er det noen som har lyst til å dele noen erfaringer/bilder rundt størrelser og bæreegenskaper?

@Alexst - Dersom du bor i Oslo kan du jo ta kontakt med importøren direkte for prøving av modeller? De har showroom på Tåsen mener jeg. Sikkert det beste alternativet, så får du kikket på de selv :)

• Liker
Reaksjoner: Trifide og Alexst
Støtter det Jørgen tipser om. Har selv Doxa i kikkerten om dagen og har ganske nylig hatt kontakt med importøren (SwissTime). Hyggelig og imøtekommende kar jeg snakket med så her får du sikkert god hjelp.

• Liker
Reaksjoner: Alexst
Fantastiskt tråd det här! Är ju lätt att tro man är den enda i världen som sitter hemma på kvällarna och funderar på om orange eller gul Doxa är det rätta valet. Jag har till slut landat någonstans mitt emellan (men det ändrar sig säkert imorgon alltså...).
20210224_160125.jpg

Ikke veldig fan av karbonkassen, men divingstar var grisetøff :love:
Prisen derimot..

Redigert:
Wow - har hatt Doxa høyt oppe på ønskelisten en liten stund nå, og ble ikke akkurat mindre fristet nå. Carbon Professional må jo være kandidat til årets sommerklokke... :love:

DOXA_Press_SUB_300_822_70_351_21_1_600x.jpg

EDIT: må si jeg syntes det var kult av Doxa å introdusere denne kassen som en del av standardkolleksjonen, men samtidig så kjenner jeg at jeg i fremtiden vil møte LE-modeller fra Doxa med en viss skepsis. Hvorfor betale premium for en LE, når de putter den inn i standardkolleksjonen til lavere pris med flere konfigurasjoner rett etterpå...

Redigert:
Wow - har hatt Doxa høyt oppe på ønskelisten en liten stund nå, og ble ikke akkurat mindre fristet nå. Carbon Professional må jo være kandidat til årets sommerklokke... :love:

Vis vedlegg 239703

EDIT: må si jeg syntes det var kult av Doxa å introdusere denne kassen som en del av standardkolleksjonen, men samtidig så kjenner jeg at jeg i fremtiden vil møte LE-modeller fra Doxa med en viss skepsis. Hvorfor betale premium for en LE, når de putter den inn i standardkolleksjonen til lavere pris med flere konfigurasjoner rett etterpå...
Du har så klart et poeng her, men jeg mener det var mer relevant for sub 300 LE-modellen (den som kom i standard produksjon i fjor er nesten helt lik). Carbon LE-modellen har i det minste Aqua Lung på skiven som jo gjør den litt mer spesiell;)

Men, uansett, hvis man kan heve seg over dette er Doxa i min mening sjukt kult. Jeg gikk for sub 300 prof (ikke LE, fulgte ikke med i timen), og synes den gjør seg veldig godt. Gøyal klokke med retropreg som synes godt. Og så har den historie som jeg liker at klokker har.

Når det gjelder denne nye standardlinjen med carbonkasse, så er jeg enig med deg, dette var kult. Prisen er stiv, men klokkene er helt rå! Min favoritt her er nok kanskje divingstar med sort gummirem:cool: