Doxa-tråden

upload_2018-10-19_15-19-45.jpeg
Fått armtid 24/7 nesten siden ankomst. Må være en av de mest komfortable klokkene jeg noen sinne har hatt på armen.

Mine DOXA, har en SUB 1200T DW på vei i posten. Den gleder jeg meg til å få:)

Utrolig tøffe klokker, lurer faktisk på å skaffe meg en 1200T med oransje skive selv. Hvilken skive ser "best" ut i virkeligheten? Og hvordan er lenkene på disse?

Utrolig tøffe klokker, lurer faktisk på å skaffe meg en 1200T med oransje skive selv. Hvilken skive ser "best" ut i virkeligheten? Og hvordan er lenkene på disse?

Hvilken skive som er «best» er vel smak og behag, men på Divingstar og Sub1200T virker skivene faktisk litt større enn på Black Lung og Silver Lung. Digger alle skivene, har ingen problem å se tydelig hva klokka er nå, men når alderen tynger kan nok skivene til BL/SL bli noe små:rolleyes:

Redigert:
Har sendt begge mine Doxa for overhaling hos Ur-Tjenesten nå. Blir ekstra spennende å studere bildene fra denne til høyre! Den kommer helt uten serienummer på baklokk og uten merking på verket, men alt er orginalt og aldri før åpnet opp:confused: Hva kan årsaken til dette være? Det blir en liten jobb for meg i romjulen.

Sjekk den spring-baren! Spist opp av over tid av lenken.

B546074B-CCF2-4F40-AE91-9A81AF5CE45B.jpeg

Heisann @Mr Davis ,

Ikke mottatt min ennå, måtte etterspørre tidligere i dag om sendingen skjer i nærmeste fremtid. Jeg gikk for modellen med gul krans. Merke har en god histore bak seg som du vet, og nå måtte jeg gå for en. Leste et par positive omtaler og så noen bilder så er spent nå på hvordan den vil føles på armen. Jeg bestilte meg også lenka. :)

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hei Doxa-kjennere! Jeg er stor fan av damedykkerne til Doxa. På dette forumet fant jeg en Sub200T Nymph. Selgerne har bedt om 1000 dollar for den. Den har vært til salgs i flere år, litt mistenkelig med en såpass sjelden klokke? Nå er jeg ny i dette gamet, og vil ikke gå på en smell når jeg skal gjøre mitt første kjøp. Bortsett fra å sammenligne med bilder av andre doxaer, har dere noen råd?

doxa-sub-200-t-nymph-2-1024.jpg
doxa-sub-200-t-nymph-7-1024.jpg
doxa-sub-200-t-nymph-3-1024.jpg

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hei Doxa-kjennere! Jeg er stor fan av damedykkerne til Doxa. På dette forumet fant jeg en Sub200T Nymph. Selgerne har bedt om 1000 dollar for den. Den har vært til salgs i flere år, litt mistenkelig med en såpass sjelden klokke? Nå er jeg ny i dette gamet, og vil ikke gå på en smell når jeg skal gjøre mitt første kjøp. Bortsett fra å sammenligne med bilder av andre doxaer, har dere noen råd?

Vis vedlegg 125341 Vis vedlegg 125342 Vis vedlegg 125343
Hei @aba123
Tror ikke det er noen grunn til bekymring. Dame-ur er generelt lite ettertraktet av samlere. Følgelig vil man se at slike modeller holder seg lavt i pris, sammenlignet med herre-ur.

Vil ellers anbefale litt googling rundt uret, med tanke på kontroll av ekthet. Min erfaring er at det har forekommet noen franken, - spesielt chronograf modeller - men så langt svært få fakes.

• Liker
Reaksjoner: christine