Eneste som irriterer meg med stort sett alle artikler skrevet om dykking er at de snakker om oksygentanker. Det er nesten aldri snakk om oksygen, men luft. Eller muligens mer spennende gassblanding i dette tilfellet, men ren O2 dypere enn 10 meter er lite lurt.
Var selv dykker i mlitæret, men har desverre aldri dykket noe særlig i etterkant (10år siden..)
Rart at jeg ikke er superinteressert i divers?
Erik
Det var jeg og... På DFS høsten 2001, så KV Tromsø ut førstegangstjenesten.
Har ikke dykket så mye siden dessverre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Her er et intervju med dykkeren.
Pustegassen det er snakk om her er selvsagt Heliox. (Luft er særdeles lite lurt det også...)
Slike artikler er som regel skrevet av legfolk for legfolk.
Heisann!
Jeg har planer om litt tørrdraktsdykking i neste uke (sannsynligvis hos Prodykk på Svestad), og skulle gjerne fått tatt med meg monsteret mitt. Er det noen gode forslag til passende reim? Lenkas diver extension er nok beregna for ganske tynne våtdrakter, ikke norske forhold... Er 20mm nato eneste mulighet, og er den lang nok?
På tide å få opp denne, skal ta dykkerlappen (PADI, open water) om to ukers tid. Noen som har noen tips så kom med de
Fue.no har en butikk i oslo, men hvor bra den er skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke har handlet der (enda)