E-Klasse, 5-Serie eller A6 erfaringer?

Etter din tilbakemelding har det nå smått startet å gå opp for meg at jeg ikke får i pose og sekk denne gang, og jeg liker det ikke. Unge nr.3 kommer ikke før til sommeren, så da drøyer jeg hvertfall lengst mulig og drar ut den lille gleden jeg har i A5 til jeg virkelig må bytte.

Ørlite tips...Audi Q5 takler tre barneseter baki - dog med et nødskrik. Jeg går fra Mistubishi Outlander til en Q5 nå og har testet litt.
Q5 er litt bredere i baksetet (143 cm) enn Outlander (142 cm), men bagasjeplassen og avstand fra bakseterygg til forsete er mye mindre. Man kan også tilte bakseteryggen og lengderetningen på Outlander baksetene.

Trenger du kemboplass til bena dine eller bena til barna eller plass til to barnevogner i bagasjen, kjøper du en Outlander - fortrinnsvis min ;) http://www.tidssonen.no/forum/diverse-17/mitsubishi-outlander-intense-cvt-2010-kongen-av-lastekapasitet-og-bakseteplass-27326/


Jeg har til gode å komme over en bil hvor det er mulig med tre barneseter hvor setebeltene i bilen kan festes over stolen eller barnet hver gang. Du får ikke presset hånden mellom stolene for å komme til festet til selen på en normal måte. Det som funker er å kjøpe barnestoler med integrerte belter i stolene.
http://www.babyshop.no/two-way

eller

http://www.babyshop.no/multi-tech-ii

Da fester du stolene kun en gang og bruker de integrerte beltene i setene til å feste barnet.

KAB
 
Svaret er ganske lett uten: MB E-klasse. 5-serien og A6 er billigbil i forhold, IMO! Ihvertfall Audi.
 
Redigert:
Stasjonsvogn er dessverre utelukket nå, finner ingen med riktige dimensjoner.

Har svelget manneegoet og begynt googling på andre merker. Touareg, CX-5 og Outlander. Får ta runden med barnesete og tvillingvogn for å teste plassen. Poster resultat til slutt, men jeg kan enda kose meg i 4 måneder til :)
 
Du trenger tre individuelle stoler i baksetet, som i flerbruksbiler. Ingen SUVer som tilbyr dette iirc.
 
Synd det ikke går med stv @ReallyCleverPun
Ellers hadde jo E-klasse vært det beste;) Rart det ikke går, min far fikk da plass til tre stoler bak da jeg var liten, men stolene som lages i dag er vel mye større enn de for 20 år siden. ?

Uansett, skal du se på mpv så burde du ta en titt på nye MB V-klasse, blir ikke bedre enn det;)
vclass_600h-620x414.jpg
 
Redigert av en moderator:
Synd det ikke går med stv @ReallyCleverPun
Ellers hadde jo E-klasse vært det beste;) Rart det ikke går, min far fikk da plass til tre stoler bak da jeg var liten, men stolene som lages i dag er vel mye større enn de for 20 år siden. ?

Uansett, skal du se på mpv så burde du ta en titt på nye MB V-klasse, blir ikke bedre enn det;)
vclass_600h-620x414.jpg

Bredden var ca grei, utfordringen var avstand mellom baksete og forsete. Skal sjekke ut V-klasse, men jobber med budsjett på 4-450 maks så jeg må vel bare å senke skuldrene og ambisjonsnivået.
 
Redigert av en moderator:
Bredden var ca grei, utfordringen var avstand mellom baksete og forsete. Skal sjekke ut V-klasse, men jobber med budsjett på 4-450 maks så jeg må vel bare å senke skuldrene og ambisjonsnivået.

Opel Zafira ser ut til å være en utrolig praktisk bil. Opel er kanskje vanskelig å svelge for de med stort ego :)D:D), men kvaliteten har virkelig tatt noen steg opp de seneste årene.
 
Bredden var ca grei, utfordringen var avstand mellom baksete og forsete. Skal sjekke ut V-klasse, men jobber med budsjett på 4-450 maks så jeg må vel bare å senke skuldrene og ambisjonsnivået.

Spørs jo hvor store ungene er, men Volvo V/XC70 med to integrerte barneseter er jo en svært praktisk løsning. Vi brukte det i kombinasjon med vanlig barnesete til den minste. Da har man også svært god bagasjeplass. Ser du bort fra XC så får du en ganske strøken V70 i aktuell prisklasse.
 
Stasjonsvogn er dessverre utelukket nå, finner ingen med riktige dimensjoner.

Har svelget manneegoet og begynt googling på andre merker. Touareg, CX-5 og Outlander. Får ta runden med barnesete og tvillingvogn for å teste plassen. Poster resultat til slutt, men jeg kan enda kose meg i 4 måneder til :)

Hvis du skal ha bakovervendt barnesete (ikke babysete) bak førerstolen tror jeg du kan glemme CX-5.
 
Har nå fått boostet egoet igjen!

Har prøvekjørt Tesla og den infridde på flere plan! Denne var aldri med i vurderingen da jeg ikke trodde det fantes en sedan med såpass god plass. Testet med barneseter i baksete og det fungerte bedre enn stasjonsvognene vi har prøvd. I tillegg er det større volum i bagasjerommet enn E-klasse (!) + at man har bagasjerom i front.

Budsjettet sprenges greit nok med et par hundre, men det tar jeg igjen på ikke eksisterende bensinpenger.

Akkurat nå står denne meget høyt i kurs!
 
Har nå fått boostet egoet igjen!

Har prøvekjørt Tesla og den infridde på flere plan! Denne var aldri med i vurderingen da jeg ikke trodde det fantes en sedan med såpass god plass. Testet med barneseter i baksete og det fungerte bedre enn stasjonsvognene vi har prøvd. I tillegg er det større volum i bagasjerommet enn E-klasse (!) + at man har bagasjerom i front.

Budsjettet sprenges greit nok med et par hundre, men det tar jeg igjen på ikke eksisterende bensinpenger.

Akkurat nå står denne meget høyt i kurs!

Er vell ubrukelig som anna enn pendlebil/småkøyringsbil?

Hadde ikkje mot til å reise på ferie med ein bil som må ladast etter så og så lang tid.

Kor lang rekkevidde snakker vi=?


Oddemann
 
Er vell ubrukelig som anna enn pendlebil/småkøyringsbil?

Hadde ikkje mot til å reise på ferie med ein bil som må ladast etter så og så lang tid.

Kor lang rekkevidde snakker vi=?


Oddemann

Har snakket med en kollega som har den og rekkevidde er ca 40 mil uavhengig av vær og føre. Kan strekke rekkevidden ytterligere 5 mil på fine sommerdager.

I hverdagen kjører vi mest (med utgangspunkt Drammen) Oslo, Skien og Grimstad. Da holder rekkevidden fint.
Må uansett ha 2 biler, tenker da en billig Skoda Octavia som vi kan bruke på lengre turer.

Tenker hardt på denne løsningen nå.
 
Har snakket med en kollega som har den og rekkevidde er ca 40 mil uavhengig av vær og føre. Kan strekke rekkevidden ytterligere 5 mil på fine sommerdager.

I hverdagen kjører vi mest (med utgangspunkt Drammen) Oslo, Skien og Grimstad. Da holder rekkevidden fint.
Må uansett ha 2 biler, tenker da en billig Skoda Octavia som vi kan bruke på lengre turer.

Tenker hardt på denne løsningen nå.

Er du i tvil. Ikke fortvil. Spør @andersmp
 
Redigert av en moderator:
Ikke akkurat noe statusbil, men Skoda Superb har overlegen plass i baksetene, særlig i lengderetningen, det viser alle tester av barneseter i bil....

Fordelen er at Skoda er relativt rimelig sammenlignet med de andre her.

Selv har mine to gutter akkurat blitt såpass store at jeg kunne bytte ut min E-klasse fra 2007, som jeg var kjempefornøyd med, i en morobil for far og sønner: CLA :)
 
Vi har strevet med akkurat det samme - og prøvd E-klasse, 5-serie, X5 og Passat i håp om å skvise inn tre seter baki. Det funker bare ikke (isofix'en på hver side er for nær midten)... De påstår at Volvo XC90, XC70 og til og med V70 og V60 får plass til tre bak. Men lykke til med å få på beltene. Jeg har ikke tålmodighet til masse knot hver morgen.

Også Tesla var lenge til vurdering, men prisen er jo ganske stiv. Må ha to biler... så nå kryper vi til korset og kjøpte en Touran (riktignok med stor motor) og en 520i. Man blir vel neppe råkul i trafikken med tre barn i bilen uansett. Ego eller ikke... Får kanskje prøve å kompensere med fin klokke? :eek:
 
Vi har strevet med akkurat det samme - og prøvd E-klasse, 5-serie, X5 og Passat i håp om å skvise inn tre seter baki. Det funker bare ikke (isofix'en på hver side er for nær midten)... De påstår at Volvo XC90, XC70 og til og med V70 og V60 får plass til tre bak. Men lykke til med å få på beltene. Jeg har ikke tålmodighet til masse knot hver morgen.

Også Tesla var lenge til vurdering, men prisen er jo ganske stiv. Må ha to biler... så nå kryper vi til korset og kjøpte en Touran (riktignok med stor motor) og en 520i. Man blir vel neppe råkul i trafikken med tre barn i bilen uansett. Ego eller ikke... Får kanskje prøve å kompensere med fin klokke? :eek:

Prøv med belteforlenger! Har en XC70, får plass til Maxi Cosi i midten pluss ett Britax sete med Isofix på hver side. Med belteforlenger er det svært lett å sette babysetet inn i midten!
 
Ja, jeg så også den og tenkte at dette kan være et alternativ til "familiebil" om det trengs om noen år, siden den også kommer med X-drive, men jeg gleder meg til å se hvor mye plass det faktisk er.

Har sett denne tråden flere ganger, og har i det lengste tenkt å holde meg unna -spesielt mtp. den noe tøffe tonen enkelte steder fra de ulike fanklubbene (Audi, BMW, Mercedes, Tesla) - men får legge til én ting:

Jeg har hatt en en A6 (2013) i et par år, riktignok med 3l V6, Quattro og en del hyggelig tilbehør - og jeg håper virkelig jeg slipper å bytte bil når tredjemann vel kommer etter hvert (har foreløpig en og en til på vei i vår), for dette er den perfekte familiecruiseren i min verden. Avstanden det vises til i NAF-testen er jo kun bredde, jeg synes kombinasjonen av bredde og avstanden mellom for- og bakseter er veldig viktig, og A6en har meget god avstand til baksetene (bedre enn selv E-serien) og en fin bredde. Vi har ofte hatt to voksne sammen med barnesete bak, det går veldig fint. Jeg har også ISOFIX foran, og selv om jeg foretrekker å ikke ha unger der i høye hastigheter så er det visstnok veldig trygt med bakovervendt sete foran i en slik bil.

Jeg lever altså fortsatt i håpet om at det går greit å ha en stor stasjonsvogn (A6 /5-serie /E-klasse) med tre unger, og at det er fire som er grensen for når man må bytte til multivan (eller X5 7-seter) men jeg skal jo innrømme at jeg ikke har testet det ut selv enda. :p Velger å fortsatt leve i håpet..
 
Redigert:
Ja, jeg så også den og tenkte at dette kan være et alternativ til "familiebil" om det trengs om noen år, siden den også kommer med X-drive, men jeg gleder meg til å se hvor mye plass det faktisk er.

Har sett denne tråden flere ganger, og har i det lengste tenkt å holde meg unna -spesielt mtp. den noe tøffe tonen enkelte steder fra de ulike fanklubbene (Audi, BMW, Mercedes, Tesla) - men får legge til én ting:

Jeg har hatt en en A6 (2013) i et par år, riktignok med 3l V6, Quattro og en del hyggelig tilbehør - og jeg håper virkelig jeg slipper å bytte bil når tredjemann vel kommer etter hvert (har foreløpig en og en til på vei i vår), for dette er den perfekte familiecruiseren i min verden. Avstanden det vises til i NAF-testen er jo kun bredde, jeg synes kombinasjonen av bredde og avstanden mellom for- og bakseter er veldig viktig, og A6en har meget god avstand til baksetene (bedre enn selv E-serien) og en fin bredde. Vi har ofte hatt to voksne sammen med barnesete bak, det går veldig fint. Jeg har også ISOFIX foran, og selv om jeg foretrekker å ikke ha unger der i høye hastigheter så er det visstnok veldig trygt med bakovervendt sete foran i en slik bil.

Jeg lever altså fortsatt i håpet om at det går greit å ha en stor stasjonsvogn (A6 /5-serie /E-klasse) med tre unger, og at det er fire som er grensen for når man må bytte til multivan (eller X5 7-seter) men jeg skal jo innrømme at jeg ikke har testet det ut selv enda. :p Velger å fortsatt leve i håpet..

For min del har jeg testet bakseteplassen på alle disse med barnesete bak, og dessverre kommer fram til at det er for liten plass.. Jeg er ikke del av en dedikert fanklubb (audi/mercedes osv), men jeg er fan av design og at du får litt følelser når du presser klampen i bånn, selv om man ikke gjør det med barn i bilen. Leaf`n som er min pendlerbil i dag gir meg ingen følelser i det hele tatt. Den er bare rasjonell.
Tesla model S var både rasjonell (trumfer baggasje og bakseteplass + dagpendling Drammen/Fornebu) og ga meg en meget god følelse når jeg testet ut trykket i pedalen.

Det eneste negative som gjør at jeg fortsatt tenker på det er prislappen, men igjen så henter man inn en del av dette på bensinutgifter.