Jeg syntes Tesla imponerer med det de har fått til, ingen tvil om at de har gitt mange andre fabrikanter noe å tenke på.Hvorfor skal de synke i verdi? Ingen kommende elbiler ser ut til å få lengre rekkevidde enn S og X.
Ser ingen som har noen planer om eget nettverk med gratis hurtiglading, dvs et enormt trykk på offentlige tilgjengelige ladestasjoner.
Jeg ser egentlig ingen spesielle årsaker til at Tesla skal bli et dårligere alternativ enn andre modeller.
For de aller fleste er ikke høyest mulig rekkevidde avgjørende så lenge det er brukbart rekkevidde.
Gratis hurtiglading er nok greit å få med seg men jeg ser ikke for meg at det er en dealbreaker. Vi fikk med ett år gratis lading med vår lille skit elbil, har ikke brukt det en eneste gang.
Jeg tror at når det kommer reelle alternativer fra de store merkene kommer Tesla til å merke det på salget, og jeg tror det kommer til å merkes godt på bruktmarkedet om et par år. Med eksempelet du kommer med for finansiering med 30k i ek og 5k i mnd har du betalt ned ca 200k på bilen på 3 år. Skal du bytte bil da tipper jeg at restgjeld etter salg/innbytte er 150-200k.