Det kan vi nok enes om.
MEN det er uansett noen issues på I3, som ikke er helt heldig etter mitt syn;
-Kun 40Kw maksimal ladeeffekt.
-Elendige egenskaper på vinterføre
-Nærmest IKKE fungerende cruisekontroll, enten er det for mye eller for lite lys, slik at du må slå av automatisk avstands funksjon for å kunne bruke denne.
-Primitive seter.
-Bagasjerommet foran blir fullt av vann når det regner.
-Setebeltet foran er festet i bakdøren, slik at dette må løsnes for å slippe ut passasjerer i baksetet.
-Skummelt vinglete ved hastigheter noe særlig over 70km/t.
-En app som alt for ofte ikke får kontakt med server for fjernstyring av klima m.m.
-Småstein fester seg mellom bremseskive og varmeskjoldet og lager masse ulyd/skader.
Kommer jeg til å kjøpe en I3 igjen, neppe, selv om den går som en kule og har det beste stereoanlegget som jeg har hatt i en bil noen gang.
Ikke verst - vi har eksakt samme liste over irritasjoner. Men jeg tror allikevel jeg ville kjøpt i3 igjen - tar meg selv i å velge den foran Teslaen ti av ti ganger når jeg skal på korte turer.
...men på vinterføre har jeg aldri vært borti verre bil. Selv 1997 MX-5en jeg hadde for en del år siden var bedre. i3 setter seg fast på flatmark selv med gode vinterdekk, og prøver kontinuerlig å drepe deg når det er litt glatt.