Jeg har ikke fått skrudd opp noe på den, men jeg oppdaget noe her akkurat nå.
Jeg åpnet baklokket, og skulle stramme opp opptrekket for å løsne sperrehaken og forsiktig slippe opp hovedfjæra. Når jeg da holder opptrekket i spenn for å løse ut sperrehaken, så ser jeg plutselig at balansehjulet begynner å gå. Klokka tikker! Hvis jeg slipper opptrekket og sperrehaken legges tilbake i låseposisjon, så stoppet balansehjulet. Det virker som når det står i spenn så er det noe som holdes igjen - mens ved å avlaste spenningen noe så begynner den å gå.
Noen som kjenner til hva dette kan være, og om det er spesielle ting jeg skal se etter når jeg begynner å åpne og demontere mekanikken?
Jeg åpnet baklokket, og skulle stramme opp opptrekket for å løsne sperrehaken og forsiktig slippe opp hovedfjæra. Når jeg da holder opptrekket i spenn for å løse ut sperrehaken, så ser jeg plutselig at balansehjulet begynner å gå. Klokka tikker! Hvis jeg slipper opptrekket og sperrehaken legges tilbake i låseposisjon, så stoppet balansehjulet. Det virker som når det står i spenn så er det noe som holdes igjen - mens ved å avlaste spenningen noe så begynner den å gå.
Noen som kjenner til hva dette kan være, og om det er spesielle ting jeg skal se etter når jeg begynner å åpne og demontere mekanikken?