En AP-opplevelse - bildetung

Medlem
3. april 2011
Innlegg
6.189
Sted
New Jersey, USA
Det er muligens en overdrivelse med en egen tråd for dette, men jeg er så fornøyd at jeg bare måtte ...

Bakgrunn
Jeg kjøpte i fjor høst en brukt 15300 fra 2010. Garantitiden var da nettopp utløpt. Klokken fremstod som meget pen - noe som sikkert kan bekreftes av flere her inne som har sett og prøvd den på diverse GTG. Det var en del hairlines på lenke, kasse og bezel, men ikke verre enn at det kun var synlig på svært nært hold. Ettersom jeg skulle på guttetur med min sønn, Secondman, til NYC i vinterferien tenkte jeg at det kunne være en fin anledning til å få den polert/børstet.

Innledende opplevelse
Jeg tok kontakt med APs NY Boutique via e-mail. Fra første stund ble det en ensidig god opplevelse. De kunne derimot ikke utføre dette i løpet av den uken vi var der - klokken måtte på SPA i Florida, må vite. Jeg fikk en fast pris på polering/børsting, men de skulle ha en del ekstra for demontering, verk ut/inn, trykktest osv. Jeg tenkte - skitt au, klokken og jeg fortjener det. Det veide også tungt at de ville gi meg et års ekstra garanti selv om klokken var utenfor garantitiden.

Selve opplevelsen i butikken, med dresskledde og væpnede sikkerhetsvakter, er beskrevet i en annen tråd, men det var storslagent.

Hjem til far
I dag kom klokken hjem til far. Noe forsinket, men ikke på grunn av AP. De overholdt den tiden de lovte. Takk skal dere fanker'n meg ha, FedEx og Tollvesen, for måten dere håndterer lovlig utført og innført klokke på.

Klokken var pakket i en luftfylt plastpose og var tapet som om den skulle vært ny. Vedlagt lå det en detaljert oversikt over hva som var gjort med klokken og det er tydelig at dette ikke er en standard tekst som legges ved alle klokker. De kunne blant annet fortelle at klokken hadde vært utsatt for "shock" gjennom støt mot kronen og at det var behov en noe mer omfattende demontering av selve verket. De har oljet, justert, byttet pakninger (selvsagt) og byttet til ny krone - uten ekstra kostnader for meg. Det ble også byttet ni skruer i lenken à 6 dollar, da disse sikkert bar litt preg av bruk. Disse skruene måtte jeg selvsagt betale for.

Den store overraskelsen var at de ikke tok betalt for demontering/montering. Dette ble visst sett på som en slags "garantiservice". Totalt kom denne moroa meg på den nette sum av $384 inkl skruer og frakt ($50 for frakt til onkel i Minnesota. AP USA sender ikke ut av US). Ja, er ikke dette verd pengene så vet neiggu ikke jeg.

Nok snikksnakk, mer enn nok.

Pics or it didn't happen, som vi sier her inne.


Plast så det holder




Flere skruer i lenken er byttet








Ny krone på plass (gratis)




Ikke rart at dette er fars yndling









Forsøker her å vise detaljer i lenken. Den er stort sett børstet, men det som gjør den så fantastisk flott når den spottes på et håndledd er de ørsmå, polerte detaljene.









Tror dere fanker'n meg ikke at jeg fikk en ny boks på kjøpet







Sånn, that should about cover it, som vi sier her oppe i fjellheimen, og takk for oppmerksomheten.
 
Det kan man trygt kalle utmerket service. Bare så synd at FedEx og Tollvesen ikke har samme nivå på deres service
 
Gratulerer MM - i min bok blir det nesten ikke mer klassisk enn dette!
 
Flotte bilder og godt å se den er tryggt hjemme til fjells igjen!
Må si at slike erfaringen ikke virker dempende på AP-lysten :)
 
Dette var kjempe service. Godt at den har kommet hjem, og mange flotte bilder. Gir meg ikke mindre lyst på en 15300 ;)
 
Deilig når ting går som smurt, flott service. Nydelig klokke, må ha en gang :D
 
Godt å vite; takk for beskrivelsen. Måtte dette gå via egen AP-butikk, eller var en en AD (tror ikke det er AP-butikk i SF)?

Alt dette for 354 USD? Absurd ...
 
Wow, ja dette er service og kundebehandling fra øverste hylle, rett og slett imponerende. Og prisen på det hele er jo nesten eventyrlig lav... Nei, her må jeg bare gratulere @Minuteman! Må være herlig å endelig ha den på armen igjen, og nå i helt perfekt stand. Veldig flotte bilder som viser frem de råkule designelementene forresten, takk for at du deler! Ser helt fullstendig strøken ut. :)
 
Redigert av en moderator:
Man kan vel nesten ikke klandre tullvesenet hvis de ikke trodde den var brukt. :p Flott resultat, og, ikke minst - flott service!
 
Godt å vite; takk for beskrivelsen. Måtte dette gå via egen AP-butikk, eller var en en AD (tror ikke det er AP-butikk i SF)?

Alt dette for 354 USD? Absurd ...
334 + 50 dollar i frakt.

Vet ikke noe om dette, men tror den må leveres inn hos AP eller AD. De går temmelig nøye gjennom klokken, antall ledd i lenken, riper, hairlines etc når de tar i mot den.

Ville sendt en mail til AP i USA, hvis det er der du helst vil ha gjort det. Adressen finner du på APs sider. De utfører sikkert samme service i Sveits, men å levere gjennom Bjerke vil vel doble eller tredoble prisen - naturlig nok.

Wow, ja dette er service og kundebehandling fra øverste hylle, rett og slett imponerende. Og prisen på det hele er jo nesten eventyrlig lav... Nei, her må jeg bare gratulere @Minuteman! Må være herlig å endelig ha den på armen igjen, og nå i helt perfekt stand. Veldig flotte bilder som viser frem de råkule designelementene forresten, takk for at du deler! Ser helt fullstendig strøken ut. :)

Jo takk, har gjort så godt jeg kan med disse bildene. Og strøken, det er den. Har nå saumfart den med lupe.
Man kan vel nesten ikke klandre tullvesenet hvis de ikke trodde den var brukt. :p Flott resultat, og, ikke minst - flott service!

Vel, det var tollvesenet som klarerte klokken ut av landet og det selvsamme papiret fulgte klokken på veien tilbake. All dokumentasjon var fremvist. FedEx startet tullet med å be om dokumentasjon på at klokken hadde vært i USA. Ganske artig i og med at det var FedEx som plukket den opp der borte. Deretter ba de om dokumentasjon på at den var tatt ut av landet og slik gikk no dagan. Til slutt skulle tollvesenet ha pakken fysisk tilstede på kontoret for sjekk. De har ikke åpnet den, bare latt den ligger der i tre dager.

Jo, min gode mann, man kan klandre Tollvesenet.
 
Redigert av en moderator:
Vel, det var tollvesenet som klarerte klokken ut av landet og det selvsamme papiret fulgte klokken på veien tilbake. All dokumentasjon var fremvist. FedEx startet tullet med å be om dokumentasjon på at klokken hadde vært i USA. Ganske artig i og med at det var FedEx som plukket den opp der borte. Deretter ba de om dokumentasjon på at den var tatt ut av landet og slik gikk no dagan. Til slutt skulle tollvesenet ha pakken fysisk tilstede på kontoret for sjekk. De har ikke åpnet den, bare latt den ligger der i tre dager.

Jo, min gode mann, man kan klandre Tollvesenet.
Haha, joda, man kan som regel det. Men må si jeg er mest imponert over FedEx som ville ha dokumentert at pakken de hadde plukket opp i USA hadde vært i USA!

I hvilken tråd har du skrevet om opplevelsen i butikken, forresten? Fant den ikke i farten.

Må igjen si at resultatet ble veldig bra. Vil tro dette hadde økt prisen ved et salg like etterpå med ti ganger det du betalte.
 
Meget pent! Ingen tvil om det:) Men må flire litt når man blir i fyr og flamme over en gratis sekskantmutter når man tenker på hva utsalgsprisen til denne klokken er:p