Det er muligens en overdrivelse med en egen tråd for dette, men jeg er så fornøyd at jeg bare måtte ...
Bakgrunn
Jeg kjøpte i fjor høst en brukt 15300 fra 2010. Garantitiden var da nettopp utløpt. Klokken fremstod som meget pen - noe som sikkert kan bekreftes av flere her inne som har sett og prøvd den på diverse GTG. Det var en del hairlines på lenke, kasse og bezel, men ikke verre enn at det kun var synlig på svært nært hold. Ettersom jeg skulle på guttetur med min sønn, Secondman, til NYC i vinterferien tenkte jeg at det kunne være en fin anledning til å få den polert/børstet.
Innledende opplevelse
Jeg tok kontakt med APs NY Boutique via e-mail. Fra første stund ble det en ensidig god opplevelse. De kunne derimot ikke utføre dette i løpet av den uken vi var der - klokken måtte på SPA i Florida, må vite. Jeg fikk en fast pris på polering/børsting, men de skulle ha en del ekstra for demontering, verk ut/inn, trykktest osv. Jeg tenkte - skitt au, klokken og jeg fortjener det. Det veide også tungt at de ville gi meg et års ekstra garanti selv om klokken var utenfor garantitiden.
Selve opplevelsen i butikken, med dresskledde og væpnede sikkerhetsvakter, er beskrevet i en annen tråd, men det var storslagent.
Hjem til far
I dag kom klokken hjem til far. Noe forsinket, men ikke på grunn av AP. De overholdt den tiden de lovte. Takk skal dere fanker'n meg ha, FedEx og Tollvesen, for måten dere håndterer lovlig utført og innført klokke på.
Klokken var pakket i en luftfylt plastpose og var tapet som om den skulle vært ny. Vedlagt lå det en detaljert oversikt over hva som var gjort med klokken og det er tydelig at dette ikke er en standard tekst som legges ved alle klokker. De kunne blant annet fortelle at klokken hadde vært utsatt for "shock" gjennom støt mot kronen og at det var behov en noe mer omfattende demontering av selve verket. De har oljet, justert, byttet pakninger (selvsagt) og byttet til ny krone - uten ekstra kostnader for meg. Det ble også byttet ni skruer i lenken à 6 dollar, da disse sikkert bar litt preg av bruk. Disse skruene måtte jeg selvsagt betale for.
Den store overraskelsen var at de ikke tok betalt for demontering/montering. Dette ble visst sett på som en slags "garantiservice". Totalt kom denne moroa meg på den nette sum av $384 inkl skruer og frakt ($50 for frakt til onkel i Minnesota. AP USA sender ikke ut av US). Ja, er ikke dette verd pengene så vet neiggu ikke jeg.
Nok snikksnakk, mer enn nok.
Pics or it didn't happen, som vi sier her inne.
Plast så det holder
Flere skruer i lenken er byttet
Ny krone på plass (gratis)
Ikke rart at dette er fars yndling
Forsøker her å vise detaljer i lenken. Den er stort sett børstet, men det som gjør den så fantastisk flott når den spottes på et håndledd er de ørsmå, polerte detaljene.
Tror dere fanker'n meg ikke at jeg fikk en ny boks på kjøpet
Sånn, that should about cover it, som vi sier her oppe i fjellheimen, og takk for oppmerksomheten.
Bakgrunn
Jeg kjøpte i fjor høst en brukt 15300 fra 2010. Garantitiden var da nettopp utløpt. Klokken fremstod som meget pen - noe som sikkert kan bekreftes av flere her inne som har sett og prøvd den på diverse GTG. Det var en del hairlines på lenke, kasse og bezel, men ikke verre enn at det kun var synlig på svært nært hold. Ettersom jeg skulle på guttetur med min sønn, Secondman, til NYC i vinterferien tenkte jeg at det kunne være en fin anledning til å få den polert/børstet.
Innledende opplevelse
Jeg tok kontakt med APs NY Boutique via e-mail. Fra første stund ble det en ensidig god opplevelse. De kunne derimot ikke utføre dette i løpet av den uken vi var der - klokken måtte på SPA i Florida, må vite. Jeg fikk en fast pris på polering/børsting, men de skulle ha en del ekstra for demontering, verk ut/inn, trykktest osv. Jeg tenkte - skitt au, klokken og jeg fortjener det. Det veide også tungt at de ville gi meg et års ekstra garanti selv om klokken var utenfor garantitiden.
Selve opplevelsen i butikken, med dresskledde og væpnede sikkerhetsvakter, er beskrevet i en annen tråd, men det var storslagent.
Hjem til far
I dag kom klokken hjem til far. Noe forsinket, men ikke på grunn av AP. De overholdt den tiden de lovte. Takk skal dere fanker'n meg ha, FedEx og Tollvesen, for måten dere håndterer lovlig utført og innført klokke på.
Klokken var pakket i en luftfylt plastpose og var tapet som om den skulle vært ny. Vedlagt lå det en detaljert oversikt over hva som var gjort med klokken og det er tydelig at dette ikke er en standard tekst som legges ved alle klokker. De kunne blant annet fortelle at klokken hadde vært utsatt for "shock" gjennom støt mot kronen og at det var behov en noe mer omfattende demontering av selve verket. De har oljet, justert, byttet pakninger (selvsagt) og byttet til ny krone - uten ekstra kostnader for meg. Det ble også byttet ni skruer i lenken à 6 dollar, da disse sikkert bar litt preg av bruk. Disse skruene måtte jeg selvsagt betale for.
Den store overraskelsen var at de ikke tok betalt for demontering/montering. Dette ble visst sett på som en slags "garantiservice". Totalt kom denne moroa meg på den nette sum av $384 inkl skruer og frakt ($50 for frakt til onkel i Minnesota. AP USA sender ikke ut av US). Ja, er ikke dette verd pengene så vet neiggu ikke jeg.
Nok snikksnakk, mer enn nok.
Pics or it didn't happen, som vi sier her inne.
Plast så det holder
Flere skruer i lenken er byttet
Ny krone på plass (gratis)
Ikke rart at dette er fars yndling
Forsøker her å vise detaljer i lenken. Den er stort sett børstet, men det som gjør den så fantastisk flott når den spottes på et håndledd er de ørsmå, polerte detaljene.
Tror dere fanker'n meg ikke at jeg fikk en ny boks på kjøpet
Sånn, that should about cover it, som vi sier her oppe i fjellheimen, og takk for oppmerksomheten.