En fars plikt å overrekke sine barn en Rolex

Huff og huff. Dette er en av artiklene jeg ser for meg kommer til å få et festlig kommentarfelt. Gleder meg til å se hvordan det eskalerer inn i det tragikomiske.
 
Og Halvor synger den samme, gamle visa:

"- Om du har kjøpt en brukt klokke for 100.000 kroner og denne blir stjålet så får du tilbake 6.000 kroner på forsikringen. Punktum. Det spiller ingen rolle om du har spesiell forsikring på produktet eller om det er stjålet i innbrudd. Du må ha sertifikat, tollbevis og kvittering, hvis ikke dekker ikke forsikringsselskapene i Norge noe særlig, sier Bjerke."

Jeg har ikke fått med noe tollbevis fra Bjerke ved kjøp av klokke ...?

Mitt forsikringselskap, Gjensidige, ber kun om en verifisering fra urmaker om at klokken er ekte og en dokumentasjon på nypris på tilsvarende klokke i Norge i dag. En e-post fra Bjerke eller annen AD er nok.

6.000,-!! - jammen sa jeg smør, Halvor.

Sorry til trådstarter for at dette forsikringstullet atter blir tatt opp, men Bjerke gir seg jo aldri med denne vranglæren.
 
Huff og huff. Dette er en av artiklene jeg ser for meg kommer til å få et festlig kommentarfelt. Gleder meg til å se hvordan det eskalerer inn i det tragikomiske.

Tror du gjør lurt i og ikke lese de kommentarene - det kan drive selv den friskeste mann til vanvidd
 
Tror du gjør lurt i og ikke lese de kommentarene - det kan drive selv den friskeste mann til vanvidd

Avisenes kommentarfelt er en møteplass for folk som prioriterer sterke oppfatninger fremfor kunnskap; det er bra at de får utløp for aggresjonen sin uten å plage andre.
 
Uff dette var en dårlig artikkel.

Jeg leste noen av kommentarene, men ga fort opp...men de var vel som man kunne forvente seg på en slik artikkel.
 
Tror du gjør lurt i og ikke lese de kommentarene - det kan drive selv den friskeste mann til vanvidd

Wow. Jeg hadde mine mistanker om hvordan nivået kom til å bli, men dette var jo veldig fornøyelig. Prøver som oftest å ikke være for fordomsfull, men mine fordommer mot nettdebattanter ser ut til å stemme til punkt og prikke.

Nesten så man skulle kastet en aldri så liten brannfakkel der inne. Kanskje et innlegg som går litt som dette: "Personlig mener jeg at alle menn som må poengtere på diskusjonsfeltet at de går i skog og mark med sine barn kompenserer for det som på fagspråket blir omtalt som mikropenis. Håper det for deres del det kun er deres ”verdier” som er arvelige"

Nei, det kunne nok muligens blitt for vittig :eek:
 
En helt ubrukelig artikkel i mine øyne og mva stjeler hele artikkelen:(

Skille

Far har ihvertfall forstått det, har tre Rolex til meg og mine to søsken;) De er dog alle kjøpt hos Bjerke:eek:
 
Trist at artikkelen i all hovedsak handler om pris, penger og kostnad ved å kjøpe et kvalitetsur. Nå har ikke jeg investert store summer i urverk, men det er uansett ikke pengene det handler om. Heller ikke status, trend, flotteri eller noe annet eksponerinsrelatert. For min del handler det om det fascinerende ved presisjonen, kvaliteten og detaljnivået ved et godt urverk. Det føler jeg drukner totalt i vrøvlet om pris og penger.
 
åherreminhatt for ett kommentarfelt!!!
Jeg har kanskje noen rare meninger om ting jeg ikke har peiling på, men enkelte av de i kommentarfeltet her er faktisk heeeelt på jordet. Jeg måtte slutte å lese faktisk, kjente jeg begynte å implodere
 
Synes denne kommentaren var bra...

"Ja, hvorfor ha Mona Lisa på veggen når man bare kan ta bilde av kjerringa i et litt uheldig øyeblikk."
 
Dette var ikke akkurat noe å ramme inn og henge på veggen nei. Et gullkorn av et sitat:

Blant urnakerkjedens utvalg begynner prisene på 10.000 kroner. Også klokker til over en millioner kroner kan skaffes, men prisen på det dyreste uret han har tilgjengelig i butikken på nåværende tidspunkt er han motvillig med å gi detaljer om.

- Det vil jeg ikke snakke om. Men du kan få den så dyr du vil. Du kan få de veldig dyre, sier han imidlertid.


JGx0wZV.gif
 
Redigert:
Jeg er forsåvidt enig med at tittel på artikkelen er en smule kontroversiell, men herregud folk er jammen ute på viddene i kommentarfeltet.

Selv er jeg en av de som gleder seg til å gi en Sub til min sønn, og en datejust til datteren. Og de som mener dette er dårlig barneoppdragelse og bortkastede penger, skal jammen få lete etter gode argumenter. For meg er en slik investering noe av det flotteste jeg kunne gitt barna. Her snakker man value for money! Noe de kan bruke hver dag, livet ut... Og kanskje også bare bli flottere og flottere med tiden. Kunne gjerne tenkt meg å gitt noen av de folka bak kommentarene en utfordring på å finne noe tilsvarende!

Men, så er jeg sonen medlem... Gjør det meg inhabil?
 
Jaja artikkelen var rævva og han Bjerkefyren kom vel ikke helt ut av det med æren i behold men hvorfor bry seg om kommentarfeltet.

Er ikke stort annet der enn hva vi finner i Hublot-tråden her inne:D Folk er forskjellig, takk og pris for det.

Nå må dere unnskylde meg for jeg skal lese om og se bilder av den utrolig flotte crownguarden på Glashutte Original Sport Evolution..
SportEvo13.jpg
 
Redigert:
En lidelse å lese. Slurv og fjas. Men kommentarfeltet var flott, nåløyet foran tittelen "toppkommentator" må være temmelig trangt.
 
Jaja artikkelen var rævva og han Bjerkefyren kom vel ikke helt ut av det med æren i behold men hvorfor bry seg om kommentarfeltet.

Er ikke stort annet der enn hva vi finner i Hublot-tråden her inne:D Folk er forskjellig, takk og pris for det.

Nå må dere unnskylde meg for jeg skal lese om og se bilder av den utrolig flotte crownguarden på Glashutte Original Sport Evolution..
SportEvo13.jpg

Den der er et veldig flott ut. Prøvde det på hånden for noen år siden hos Tidemann da han var på Fagernes.
Er et ur jeg godt kan tenke meg. Pussig nok er den veldig lik PO (og Rolex Sub, et annet ur jeg godt kan tenke meg). Ser ut til at jeg har en forkjærlighet for generisk utseende dykkerur.
 
Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex,Rolex…
Født i 1905.
Først Sub i 1953: 100m…
Sub 610m: 1967...
3800m D.S.S.D kom i 2008.

Omega Marine: 135m i 1937
PloProf 600m: 1970 fikk først feil på 1370m test.

Hvem som hørt om Girard-Perregaux i gatene? Ingen…
Født i 1791…Først tourbillon i 1867…
Deep-Diver 600ft=182m i 1957
3000m S.H.2.Pro kom i 2004…



Det er klart at Rolex skrev en del av dykker-ur historie men det er trist at navnet overdøve alt i mediene fortsatt.
Jeg starter ingen debatt der, men en gang til, leser jeg en artikel som er fullstendig basert på Rolex promotering:rolleyes:

Blir ingen Rolex for jul, jeg har det jeg trenger ;)
20131110_134812_zpscaf06aad.jpg
 
Et fantastisk ur og vi venter fortsatt i spenning på reviewen din av dette kunstverket @Hammerfjord

Yes, jeg vet det… Var mye vekk offshore og opptatt senere.
Hadde planlagt den på en andre forum i engelsk men det ser ut som jeg skal ta det i norsk her: På TS;)
Jeg håper at det skal motivere en del til å komme i kontakt med den fantastisk modell jeg har nå eid i ett år…

Kommer i løp av uken.
 
Redigert av en moderator: