En illustrert tråd om samlingen til Auto Winder

Hei @Auto Winder

Noe sier meg at dette bare er billigur du har tullet med, og at dette er en luremustråd? :confused: Hvis det så ikke er det, vil jeg spørre hvorfor du ikke vurderer kvalitet over kvantitet? Det er ikke frekt ment, men tror de fleste har mer glede av et finere ur enn 10 stk tilnærmet dritt? Seikoene er jo ikke dritt btw.

Jeg lurer veldig på det samme, men utelukkende når det gjelder posten din, jeg har feks ingen glede av overnevnte post som åpenbart bare er noe dritt.

Når det gjelder klokker er det individuelt hva man får glede av, din fasit er ikke universal og heldigvis er vi velsignet med folk som tar seg tiden til å lage fantastiske tråder som dette om det som engasjerer og gleder dem som de deler med resten av oss. Klokker trenger ikke å være dyre for at folk skal ha glede av dem, og godt er det.

Redigert av en moderator:
Kjempekul tråd. Gøy å se mange klokker man ikke ser så ofte (noen gang?) ellers her inne. Og grattis med flott Omega!

Hei @Auto Winder

Noe sier meg at dette bare er billigur du har tullet med, og at dette er en luremustråd? :confused: Hvis det så ikke er det, vil jeg spørre hvorfor du ikke vurderer kvalitet over kvantitet? Det er ikke frekt ment, men tror de fleste har mer glede av et finere ur enn 10 stk tilnærmet dritt? Seikoene er jo ikke dritt btw.

WOW.... Dette er faktisk det mest taktløse og frekke innlegget jeg har lest på TS. Skjerp deg!

Veldig kjekk tråd! Gratulerer med flott Omega, men også de andre klokkene.

Det er godt at alle ikke er like. Jeg har selv en BJWAF. Og den er ikke noe dritt! Klokkeverdenen er stor og variert, noe de dedikerte WUS-forumene vitner om.

Todda

Artig tråd som oser av genuin klokkeinteresse og -glede.

Og når du kikker mot Sveits gjøres dette også på skikkelig WIS-vis :) Gratulerer med flott og moden Speedmaster!

Takk for at du deler. Ser for meg at du har hatt mange gøyale stunder på Ebay/nettet på jakt etter godbiter. Det finnes så mange ur der ute og så mye å lære og finne, så det er forfriskende hver gang noen velger noen litt mindre opptråkkede stier. (Selv om opptråkkede stier naturligvis også har sin sjarm, og det finnes uansett mange måter å gå på). ;)

Flott oppbygging til Speedmaster, og jeg håper du alltid vil beholde nysgjerrigheten og vitebegjæret.

Enig med de foregående. Morsom tråd med interessante ur. Det er forfriskende å lese om andre klokker enn gjengangerne her på forumet, spesielt for oss mer fantasiløse. Gratulerer med en veldig kul Speedmaster.

Enig med de foregående. Morsom tråd med interessante ur. Det er forfriskende å lese om andre klokker enn gjengangerne her på forumet, spesielt for oss mer fantasiløse. Gratulerer med en veldig kul Speedmaster.

+1:)

Hei @Auto Winder

Strekker mine diplomatiske gener til bristepunktet og foreslår at du @Andreaskh, med hell, kunne ha formulert deg på en annen måte.

@Auto Winder først må jeg bare kaste meg på de andre her med ett stort takk for artig lesning og bilder. Og Alpinisten er for meg og en av mine virkelige favoritter i min egen samling:)
Hele samlingen din og rasjonale bak hvert ur vitner om en virkelig genuin interesse, kunnskap og utvilsomt en WIS;)

@Andreaskh Ja hva skal man si til deg da ...
tenk-trykk-tal synes jeg er på sin plass

Takk for bra lesing og mye fine bilder av Ur ikke alle andre har, mye jeg selv kunne hatt på armen merker jeg ;) Skal ha en speedy snart tenker jeg, og din var jo dritkul. Alpinist er også en utrolig fin klokke. Har tafstet litt på en, og kvalitet og finish er jo over all forventing ;)

Utrolig morsom tråd @Auto Winder! Den måka fra Kina er jo psycho-kul. :cool:

Du er klokke-nerd på ekte som min datter på fem ville ha sagt det. :)

Herlig @Auto Winder!
Bra jobbet, flotte bilder og flotte klokker. Veldig interessant historie og utvikling!
Slikt gir artig, hyggelig og lærerik lesing!

Mer av dette!

8-D

PS:
Slike som @Andreaskh bør pense over til andre Forumer med sine holdninger. Her er det klokker som gjelder og gleden ved å bære, bruke og ha klokker! (Bare til orientering hvis det har gått deg forbi.). Gleden med klokker måles IKKE i kroner. Store gutter trenger ikke slike penisforlengere! (Jeg støtet deg vel ikke der? Det var ikke meningen!)

8-P

Her var det mye morsomt! Kult at du har valgt veien du har gjort, litt utenom det vanlige. Kan bare tenke meg hvor lærerikt det har vært!
Når jeg ser en tråd som dette, tenker jeg at jeg kanskje skulle startet lavere på stigen enn hva jeg gjorde - personlig tror jeg man får mer klokkeglede av denslags. Etter en startrunde innom AP, Breitling, Omega, Panerai og Rolex, sitter jeg igjen med en Pam og en Helson. Og helt ærlig, så gir Helson meg godfølelse på lik linje med "alle de andre". Hvertfall de få gangene jeg får lånt den av dama:)

Og du @Andreaskh, selvom du ikke mente noe stygt, kan det fort oppfattes slik på måten du ordlegger deg. Om jeg er usikker på om mine innlegg kan virke nedsettende, lar jeg heller være. Helt ærlig synes jeg en unnskylding er på sin plass.

@Auto Winder, bare gi meg et lite hint, så skal jeg fjerne siste delen av innlegget mitt, det er absolutt ikke meningen å besudle tråden din:)

Ser flere av dere quoter min første kommentar, det er jo litt morsomt når jeg beklager meg i neste innlegg. Hvertfall indirekte. Retter en formell unnskyldning til @Auto Winder, (selv om jeg tror du skjønte jeg ikke ville være frekk).

Og til vedkommende som fortalte at klokker ikke måles i kroner, er jeg helt enig. I min første kommentar siktet jeg til de aller billigste kinaklokkene, som jeg anså som ikke så bra. Flere av dere har jo tendens til å skulle lage tråder om andre merker, hvor hensikten er å bare lage kvalme, ref "hva faen er poenget med Steinhart" og "hva faen er poenget med Audemars Piquet", de som bidrar med kvalme der, er jo indirekte med på å rakke ned på andres ur - på den måten at de som har Steinhart, nei de er tullinger.