Veldig tragisk. 26 år
Jepp - hadde min første DE-barbering i går (startet med Derby) og dette gikk jo svært så bra. Det gikk faktisk så bra at jeg hev Giletten i søpla
Det ble bestilt en reisehøvel også som jeg snart får brukt...må bare finne ut hvordan jeg skal får med barberblader på fly
Satser nå hard på kniv før sommerferien!
Bedre høvel/såpe/teknikk er vel et utgangspunkt hvis de sviende forsøkene med høvel kommer fra Gillette mach3/fusion eller lignende flerbladshøvel med skum på boks.Tips til en som fremdeles bruker barbermaskin fordi han hver gang han våger seg til å bruke høvelen så svir det og han får små knupper/utslett i huden ?
Tips til en som fremdeles bruker barbermaskin fordi han hver gang han våger seg til å bruke høvelen så svir det og han får små knupper/utslett i huden ?
Noen andre som har problem med at T&H Ultimate Comfort barberkrem tørker fort ut? Har prøvd tre ganger nå, og det snør før jeg får unnagjort passet.
Det kan jeg ikke like.
Noen andre som har problem med at T&H Ultimate Comfort barberkrem tørker fort ut? Har prøvd tre ganger nå, og det snør før jeg får unnagjort passet.
Det kan jeg ikke like.
Jeg liker også nomad såpen godt, det jeg har gjort de siste gangene er det som Entropy foreslo hvis jeg skjønte ham riktig. Tar vann på kosten og drar den noen ganger over såpestykket før jeg går i dusjen. Når jeg kommer ut av dusjen skyller jeg kosten, rister av vannet og begynner å lage skum som vanlig. Fant frem en ganske svær tekopp som jeg lager skummet i må, har funnet ut at skålen i muhle settet mitt ikke egner seg for å lage skum i.SotD
Pre-shave: Truefitt & Hill pre-shave oil
Barbersåpe: Crabtree & Evelyn Nomad
After Shave: Proraso Liquid Cream White
Kost: Mühle syntetisk reisekost
Høvel: Merkur R41
Blad: Derby
First Aid: Osma blodstillerstift
Må si at Nomad såpen faller mer og mer i smak. Gir et fantastisk skum når man først finner ut mengde vann som må blandes inn i kost/såpe.